Gå til innhold

Gforce3 eller 4?

Parafan

Anbefalte innlegg

Altså, jeg sitter med en Geforce2 MX440. Som alle vet, den duger til ingen ting, Så Jeg er fult bestemt på at jeg skal kjøpe nytt, og det blir vel derfor et Gforce ti4200.

Men når jeg titter over Gforce3 ti500, grubler lit. Jeg mener, det er jo nesten ingen forskjell på disse kortene? gf3 ti500 og gf4 ti4200? utenom pris på 600>700kr?

De har NESTEN helt like spesifikasjoner.

"Generelle spesifikasjoner" på de aller fleste steder så er det ti4200 som har mer avrunda tall, som får da 'bittelitt' høyere på core clock, memory clock, bandwidth etc, enn gf3 ti500. Men igjen så er det også forskjell på disse 'gf4 ti4200' kortene fra merke til merke.

Jeg mener noen burda ta initativet i å teste ytelsen på gf3 ti500 og flere gf4 ti4200 kort. Å få et mere nøyaktig svar enn bare korte anbefalinger.

Kan dere gjøre dette hardware.no ?

Ellers, har noen andre noen meninger om dette?

Parafan //

sôm ppl tëll mê thàt I néèd hëlp, sõm ppl cän fµÇk òff, ând gö tó hèll.. // Çypress Hill©

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Parafan på 2002-08-08 05:37 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Parafan på 2002-08-08 06:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GF4MX holder følge med TI200 i noen få benchmarks.

GF4TI4200 ligger et hakk over TI500 og Radeon8500

+ at den har 2 vertex shadere. Og OC egenskapene kan man lett klokke opp til TI4400 og da begynner man å se klasseforskjell fra GF3.TI4200 er et meget godt valg. Produsenter som er bra GainWard ASUS MSI ABIT.

Selv liker jeg MSI best

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 15:15, Parafan skrev:

hmmm... jeg lurer på det.

tror kanshe ti4200 er mer oppskrytt,

Om noe er oppskrytt, må det være Ti4600. Betale en formue for et kort som er litt raskere enn Ti4200 for å ha noe å skryte av. Nei takk. Ti4200 er suverent bra og gir deg VELDIG mye kvalitet for pengene. Samt at kortet jeg kjøpte, Abit Siluro, formelig tigger om å bli overklokket da et O/C verktøy til og med fulgte med på CD´n. Kjølevifta er så stillegående at jeg ikke hører den når jeg stopper CPU vifta. Og kortet leverer topp kvalitets grafikk i spill og grei 2D ytelse. Kan ikke si jeg har angret kjøpet et sekund.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 16:44, Hidden skrev:

Ti4200 er suverent bra og gir deg VELDIG mye kvalitet for pengene. Samt at kortet jeg kjøpte, Abit Siluro, formelig tigger om å bli overklokket da et O/C verktøy til og med fulgte med på CD´n. Kjølevifta er så stillegående at jeg ikke hører den når jeg stopper CPU vifta. Og kortet leverer topp kvalitets grafikk i spill og grei 2D ytelse. Kan ikke si jeg har angret kjøpet et sekund.

Er helt enig med deg. Har selv Abit Geforce 4 ti4200 og det er som du sier veldig stillegående og meget overklokkbart. Overklokkingsprogrammet som følger med funker ikke i XP, men det er bare å hente ned ett XP program fra nettet. Abit er jo regnet for å være "overklokkernes venn" mange steder.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 08:23, mad_arab skrev:

Dersom du ikke er fornøyd med gf4mx ytelsen, så bør du absolutt gå for ti4200. GF4mx klarer nemlig å matche gf3 i mange benchmarks

han har Geforce 2 MX440 ikke Geforce 4 MX

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ingen Geforce 2 mx 440. Han mente sikkert Geforce 2 mx 400.

(Han mente neppe Geforce 4 mx 440 når han sier at det ikke duger i det hele tatt og vurderer Geforce 3 som et mye bedre alternativ)

Jeg ville nok gått for et Geforce 3 Ti200 (795kr på komplett denne uka :smile: ) og spart resten av pengene til en senere oppgradering eller kanskje kjøpt en 80GB'er for de.

Lenke til kommentar

Jeg har gforce2 mx400 ja..

Men ok. Da blir det 128mb gforce4 ti4200!!8)

noen som har peiling på hvor det er billigst å kjøpe kortet og hva som er det beste merket?!

Ser GPU//core/mem/BB spesifikasjonene er jo forskjellig fra merke til merke?! det er jo sykt..??

GFORCE4 TI4200

Hva er rett?

Creative 64mb

GPU

NV25

Core Clock (MHz)

250 Mhz

Memory Clock (MHz)

500 Mhz

Båndbredde (GB)

8800 MB/sek

Asus 128mb

GPU

NV25

Core Clock (MHz)

250 Mhz

Memory Clock (MHz)

446 Mhz

Båndbredde (GB)

opp til 8000 MB/sek

Gainward 128mb?

GPU

NV25

Core Clock (MHz)

250 Mhz

Memory Clock (MHz)

444 Mhz

Båndbredde (GB)

8800 MB/sek

Hvorfor er dette så forskjellig? OG hvorfor skal 64mb kortene ha mere memory clock?

Er det sånn dette er eller dette imformasjon feil?

[ Denne Melding var redigert av: Parafan på 2002-08-09 17:26 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...