diversity Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Hadde kyssesyken for endel år tilbake, fikk det ganske ille og lå stort sett rett ut i 2mnd, etter litt ettet et halvt år var formen sånn tålig tilbake til normal. Forhåpentligvis har du ikke fått **enskapet for ille. Jeg kunne ikke gå opp en trapp på det værste, var helt utslått. Ikke morro i det hele tatt. God bedring iallefall Jeg var bare "syk" i 2 uker.. er helt fin nå.. kan gå opp ned trapper iallefall Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Du kan drikke når legen din sier det. Hvis levra di er dårlig, så kan milten din sprekke, og da kan du døøø eller noe sånt Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 om du drikker eller er feks i veldig krevende fysisk aktivitet når/rett etter du har hatt kyssesyken blir du bare værre, det er en grunn til at enkelte (les: jeg) fikk forbud mot trening på 1 år når jeg fikk kyssesyken Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg fikk en kraftig variant når jeg var 17. Lå lenge på sykehus og gikk ned fra 95 til 69kg. Fikk beskjed om og ikke røre alkohol på 6 mnd, noe som forsåvidt var greit nok. Problemet var at når jeg da først tok meg en skikkelig flatfyll etter karantenetiden, så kom gulsoten tilbake. Fikk da beskjed om og vente 6 mnd til. Milten var også en del forstørret i denne perioden så jeg fikk heller ikke drive med kampsport eller andre idretter med hard fysisk kontakt. Det var egentlig inget stort tap siden jeg ikke engang klarte og åpne et syltetøyglass i denne perioden. Tror du gjør lurt i å styre unna alkohol en stund Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 hvordan får man vite at man har det? blir man hoven? føler man seg annerledes eller? Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 hvordan får man vite at man har det? blir man hoven? føler man seg annerledes eller? Jeg ble veldig svimmel, og gikk rett på trynet et par ganger før jeg kom meg til legen. Fikk feber og ble gul i øynene, samt at halsen tettet seg (mandler/lymfekjertler) Fikk hverken ned vått eller tørt på 3 uker. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Søsteren min har det no...( redd ;P) Og en i klassen min har det oxo.. Tidige er at han har delt brus og røyk med halvparten av klassen min, så er i påvente av et relativt tomt klasserom de neste ukene.....Hehe :!: Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Mamma har visst hatt kyssesyken noen måneder uten å vite om det... Hva de ikke finner ut på Volvat! Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Søsteren min har det no...( redd ;P) Og en i klassen min har det oxo.. Tidige er at han har delt brus og røyk med halvparten av klassen min, så er i påvente av et relativt tomt klasserom de neste ukene.....Hehe :!: Takk takk duh har faktisk ikke tenkt å smitte deg heller då.. EDIT: Joh kanskje eg gidder alikavel Endret 5. september 2005 av Coke lovin chick Lenke til kommentar
Steina Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 ..også hadde det vært fin om dere med kyssesyken fortalte hvor dere bor og hvordan dere ser ut til neste gang jeg skal på fest. Vil-ikke-ha Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 *Nettopp bestemt meg for å ikke dra på fest noen sinne, i hele mitt liv* Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg var dritdårlig sist høst, mamma anklagde meg for å være lat.. Nå i januar tok jeg endel tester, og fikk konstatert kyssesyke og leverbetennelse.. Fikk forbud mot hard fysisk aktivitet, alkohol( ) og annet som jeg ikke var sikker på var trygt. Så en kveld reiste feberen seg mot 40, jeg tilbrakte natta på sykehus.. På det verste til meg orka jeg ikke å gå på dass, selv om eg måtte(den er opp trappa, bort gangen.. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har ikke hatt det, kjenner noen som har hatt det. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har kyssesyken nå, men leverprøvene er fine. Fikk konstatert kyssesyken første gang i midten/mot slutten av juni. Følte meg frisk en god stund, så jeg tok meg en fest. Nå har jeg stort sett ligget i sengen i over en uke. Legene er visst litt uenig om litt av hvert. Typen min sin lege sa at man bare var smittsom før kyssesyken slo ut, men dette er jeg et levende bevis på at ikke stemmer. Legen min sa at siden leverprøvene mine var fine, så kunne jeg ta paracetamol og drikke alkohol som vanlig. Så flyttet jeg og besøkte en ny lege. Leverprøvene var fremdeles fine, men han sa jeg måtte holde meg unna begge deler i minst 3 mnd. Hvis du har hatt kyssesyken en gang før, vil du trolig være immun mot å få de flere ganger. Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Legene er visst litt uenig om litt av hvert. Typen min sin lege sa at man bare var smittsom før kyssesyken slo ut, men dette er jeg et levende bevis på at ikke stemmer. Kor lenge e du smittsom då?? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvordan kan jeg få den? Jeg veit at man kan miste en god del hårvekst av den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvordan kan jeg få den? Jeg veit at man kan miste en god del hårvekst av den. Dråpesmitte fra andre smittede. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Legene er visst litt uenig om litt av hvert. Typen min sin lege sa at man bare var smittsom før kyssesyken slo ut, men dette er jeg et levende bevis på at ikke stemmer. Kor lenge e du smittsom då?? Mange måneder etter at du har blitt frisk Lenke til kommentar
diversity Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Jeg fikk beskjed at jeg kunne drikke alkohol igjen.. Men måtte være forsiktig med fysisk aktivitet. og at jeg ikke smitter lenger Endret 5. september 2005 av diversity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå