toreide Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg reagerer også på et par ting i testen. Inntrykket er at utførelsen er litt tilfeldig og ikke spesielt grundig. Skal dere teste oc-egenskapene må det gjøres grundig sammen med komponenter som er annerkjent for oppgaven: - ram: f.eks ocz vx pc4000 som klarer over 260 mhz @ 2225 - kjøling: bruk best tilgjengelig luftkjøling, f.eks Asus Star Ice eller Coolermaster Hiper 6, Thermaltake Big Typhoon Jeg sitter igjen med et inntrykk av at dere ikke fant potensialet i denne cpu'en. Med andre komponenter og mer tweaking hadde dere kanskje klart mer? Det er jo eksempler på noen som klarer over 2.9ghz på luft. Kan da ikke helt forstå hvorfor dere er så fornøyd med resultatet dere fikk. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg reagerer også på et par ting i testen. Inntrykket er at utførelsen er litt tilfeldig og ikke spesielt grundig. Skal dere teste oc-egenskapene må det gjøres grundig sammen med komponenter som er annerkjent for oppgaven: - ram: f.eks ocz vx pc4000 som klarer over 260 mhz @ 2225 - kjøling: bruk best tilgjengelig luftkjøling, f.eks Asus Star Ice eller Coolermaster Hiper 6, Thermaltake Big Typhoon Jeg sitter igjen med et inntrykk av at dere ikke fant potensialet i denne cpu'en. Med andre komponenter og mer tweaking hadde dere kanskje klart mer? Det er jo eksempler på noen som klarer over 2.9ghz på luft. Kan da ikke helt forstå hvorfor dere er så fornøyd med resultatet dere fikk. Nå er ikke dette en overklokkingstest da.. Det er det jo http://overklokking.no som tar seg av. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg reagerer også på et par ting i testen. Inntrykket er at utførelsen er litt tilfeldig og ikke spesielt grundig. Skal dere teste oc-egenskapene må det gjøres grundig sammen med komponenter som er annerkjent for oppgaven: - ram: f.eks ocz vx pc4000 som klarer over 260 mhz @ 2225 - kjøling: bruk best tilgjengelig luftkjøling, f.eks Asus Star Ice eller Coolermaster Hiper 6, Thermaltake Big Typhoon Jeg sitter igjen med et inntrykk av at dere ikke fant potensialet i denne cpu'en. Med andre komponenter og mer tweaking hadde dere kanskje klart mer? Det er jo eksempler på noen som klarer over 2.9ghz på luft. Kan da ikke helt forstå hvorfor dere er så fornøyd med resultatet dere fikk. Nå er ikke dette en overklokkingstest da.. Det er det jo http://overklokking.no som tar seg av. Og sist gang ok.no hadde en egen test av en cpu var 17januar i år da de testet en 3000+ winchester, tar et lite forbehold her, kikket bare raskt i mellom. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Jeg reagerer også på et par ting i testen. Inntrykket er at utførelsen er litt tilfeldig og ikke spesielt grundig. Skal dere teste oc-egenskapene må det gjøres grundig sammen med komponenter som er annerkjent for oppgaven: - ram: f.eks ocz vx pc4000 som klarer over 260 mhz @ 2225 - kjøling: bruk best tilgjengelig luftkjøling, f.eks Asus Star Ice eller Coolermaster Hiper 6, Thermaltake Big Typhoon Jeg sitter igjen med et inntrykk av at dere ikke fant potensialet i denne cpu'en. Med andre komponenter og mer tweaking hadde dere kanskje klart mer? Det er jo eksempler på noen som klarer over 2.9ghz på luft. Kan da ikke helt forstå hvorfor dere er så fornøyd med resultatet dere fikk. Ja,men til tross for "dårlig" testutstyr så klokket jo denne ok, dette får meg til å lure på om cpuèr som sendes ut til tester er av de mere klokkevennelige enn gjennomsnittet. Tanken slo meg bare siden jeg selv har testet en X2 4200 og en X2 4600(sistnevnte tilhører min kompis) Disse ble prøvd både på Asus og DFI kort,med strøm nok og 2x 512 OCZ 4000VX brikker, cpuène var i tillegg vannkjølt. Ingen av dem rikket seg over 2,64 Det er jo eksempler på noen som klarer over 2.9ghz på luft. Kan da ikke helt forstå hvorfor dere er så fornøyd med resultatet dere fikk Men det er vel flere eksempel på folk som ikke klarer mer enn 2,0-2,2 Endret 19. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Bare sette noen i riktig perspektiv her ang. verdi på "småpenger". En tusenlapp kan være mange kroner for en som har vært i "bra" fast arbeid i 10-15 år også. Om man tjener 22.000 utbetalt i måneden og i tillegg har 2 inntekter med fru/sambo, har barn, barnehage, 100% billån, 100% huslån, vedlikehold på hus/bil og et drøss av normale avgifter og regninger. Så er en tusenlapp fra eller til faktisk mer penger for en slik familie enn for en stundent som kun har ansvar for seg selv og sin egen mage og egne bekymringer. Jeg har vært i alle situasjoner og vet når det er verst å ha dårlig råd. Ikke som ungdom/student. Tusenlappen teller minst for de som har blitt sponset av foreldre gjennom det meste av livet og får ditt og datt og aldri har klart seg ordentlig på egenhånd. Men back to topic Endret 19. august 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Du har helt sikkert et poneg der Snrkern, tror nok både AMD og Intel sørger for å sende "gode" ekseplarer ut for test. Er jo derfor viktig at brukere poster sine egne OK resultater. 'Edit: Fredagskveld, rettskriving og Øl, ja det er jeg god til Endret 19. august 2005 av Osse Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Snekkern: Hmm det var synd, det hadde vært gøy å se hva dere hadde fått til med denne test cpu'en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Når det gjelder klokking... så stoler jeg mer på tester utført av "Snekker'n" eller meg selv for den saks skyld,.. enn enkelstående tilfeller av "testlabs/testsites". Det er neppe sannsynlig at enhver X2 3800+ lar seg klokke til 2.6-2.7Ghz., men den er likevel høyt på ønskelisten.. og en meget god CPU.. Når det gjelder klager på testen... Ja.. ett dårlig skjermkort gir faktkisk mindre utslag mht. ytelse enn ett godt skjermkort gjør.. Dette har jeg testet selv mange ganger.. Et FX5200 64-bits gir omtrent samme resultat i bench'es om det er en Celeron 2.6 eller en A64 klokket til 2.5Ghz.. Sett inn ett 6600GT f.eks... og forskjellene blir meget store.. Og ja.. Hw.no bør jaggu ha råd til å test både X2 mot 8nD i en slik test..,men det er da ikke testerens skyld vel? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Litt svakt at multitasking ikke har blitt utprøvd... @klokking: Det var jo AMD som ga de prosessoren..... Endret 19. august 2005 av lithium Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Den samme hypefaktoren mener jeg mange bruker for å løfte AMD på bekostning av Intel, uten at det nødvendigvis er så stor forskjell som enkelte skal ha det til. Det jeg mener bør telle er pris/ytelse/varme og ikke hype-navn om hva som er innenfor boksen. Hei, Helt enig i dette Vi har dog stadig en seriøs "blinntest" tilgode - der helt sikkert vil bekrefte dette! Mvh Kimmer Så dere i det hele tatt på testen over minne latency HW.no gjorde? Extreme edition brukte ca 60% lengre tid med minnet enn det X2'en gjorde! Og det er vel ganske kjent at den innebygde minnekontrolleren i AMDs CPU'er gir dem en stor forskjell, som igjen ble vist av HWs test. Intel prosessorene klarte ikke å slå en eneste AMD CPU i noen av minne-testene! Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Bra CPU (Hvis man ikke er spill-entusiast da) Hva mener de med dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Den samme hypefaktoren mener jeg mange bruker for å løfte AMD på bekostning av Intel, uten at det nødvendigvis er så stor forskjell som enkelte skal ha det til. Det jeg mener bør telle er pris/ytelse/varme og ikke hype-navn om hva som er innenfor boksen. Hei, Helt enig i dette Vi har dog stadig en seriøs "blinntest" tilgode - der helt sikkert vil bekrefte dette! Mvh Kimmer Så dere i det hele tatt på testen over minne latency HW.no gjorde? Extreme edition brukte ca 60% lengre tid med minnet enn det X2'en gjorde! Og det er vel ganske kjent at den innebygde minnekontrolleren i AMDs CPU'er gir dem en stor forskjell, som igjen ble vist av HWs test. Intel prosessorene klarte ikke å slå en eneste AMD CPU i noen av minne-testene! Hva er poenget ditt? At dette gjør AMD-cpu'er generelt bedre enn Intel-cpu'er? Latency utgjør utrolig lite mht. ytelsen i ett system, men det finner du nok ut når du begynner å teste/bruke systemer.. isf. å lese tester om din favoritt-CPU på nett.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Bra CPU (Hvis man ikke er spill-entusiast da)Hva mener de med dette? Ingen spill kan pr i dag nyttigjøre seg denne, vil tro det går minst et års tid før det kommer nevneverdig med spill som er tilpasset denne. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Jeg reagerer også på et par ting i testen. Inntrykket er at utførelsen er litt tilfeldig og ikke spesielt grundig. Skal dere teste oc-egenskapene må det gjøres grundig sammen med komponenter som er annerkjent for oppgaven: - ram: f.eks ocz vx pc4000 som klarer over 260 mhz @ 2225 - kjøling: bruk best tilgjengelig luftkjøling, f.eks Asus Star Ice eller Coolermaster Hiper 6, Thermaltake Big Typhoon Jeg sitter igjen med et inntrykk av at dere ikke fant potensialet i denne cpu'en. Med andre komponenter og mer tweaking hadde dere kanskje klart mer? Det er jo eksempler på noen som klarer over 2.9ghz på luft. Kan da ikke helt forstå hvorfor dere er så fornøyd med resultatet dere fikk. Helt enig! Dette er en latterlig barnehage test! Spesielt med tanken på at HW.no er Norge største NERD side... Jeg synes disse punktene bør bedres neste gang! #1 Å teste en dobbelt kjerne mot flere enkel kjerne er latterlig.. Jeg er ingen Intel fans, men ser at dere har utelukket dobbel kjerne fra Intel (også extreme versjonen med D-kjerne som er 3.2 og 3.7GHz). #2 Ugrundinge tester: Dere går etter de dere "Mål strek" testene som jeg mener ikke representere prosessorene virkelige egenskap og den varierende bruksområde. Hva kan super PI si om denne prosessor er god for doom? Tre spill er alt for at dere kan konludere at prosessor er kongen på haugen! TRE! For meg virker som om dere lete etter den "hvem har størst tiss" <----best marks #3 Noe som irritere meg mest: Det dere, ANBEFALES, merket fra Hw.no merker jeg at dere setter får ofte på de nyeste produktene som dere får testet.... lukt nesten som at dere får betalt å sette opp merket... Prosessoren er slett ikke det beste valget for alle, selv til spill! Den er dyrt! Her er en bra test: http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=710 Testen er for tynt! karakter 2/1 av 6 Nei Rolf.... Jeg synes denne testen må gjøres omigjen.. Det er bare fortynt edit: Jeg er en hw.no fast bruker... og stole mye på informasjon som kommer fra denne siden før, men ser at jeg bør være mer skeptisk og kritisk til deres tester... Endret 19. august 2005 av Vaio Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) stemmer for ny testing ! og siden den var så villig til å overklokke så ta ei skikkelig runde med tester på det og. Endret 19. august 2005 av CoreTEC Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Merkelig tidlig fokus på overklokking i denne testen, og så savner jeg resultater fra testen av AMD Athlon 64 X2 4800+. Det er også helt tydelig at testoppsettet bør oppdateres og inkludere flere nye benchmarks som drar bedre nytte av SMP. Endret 19. august 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Skjønner nesten ikke hvisten med å bruke så mye penger på cpu, når du ikke kan få noe særlig utnytte av dem i spill før om ca. 1.5 år. Da har den jo kanskje kommet med en ny kjerne også, til en lavere pris! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Jeg synes også det er merkelig mye fokus på "ikke bra til spill". En PC brukes da minst like mye til annet som til spill? Selv blant de som spiller mye? Så jeg synes en X2 har mye for seg selv om man spiller mye og det ikke er støtte for SMP der ennå, det betyr jo bare at windows med sine oppgaver og andre applikasjoner kan kjøre mens man spiller. Noe som jeg finner meget nyttig da det er irriterende å måtte stenge applikasjoner man helst skulle hatt kjørende. I tillegg må det nevnes at noen spill ønsker man flere sesjoner oppe samtidig og da kommer X2 til sin rett, selv i spill. Dog burde det være mulig å sette task2core ellerno. EDIT: Skulle jeg dog kjøpt en X2 i dag måtte det vært fordi jeg ønsket bedre "multitaksking flow" i windows siden jeg multitasker sløvt mye og gjerne skulle spilt selv om en del ting kjørte. Endret 19. august 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Har også følelsen av at disse dobbeltkjerneprosessorne er en stor "hype" som bare "alle" må ha fordi det høres så bra ut . Når tiden komme at en kan dra full nytte av disse (12-24 mnd) har jeg en sterk misstanke om at både AMD og Intel har kommet med nye cpuer som er både bedre og billigere og som kjører på helt andre chipsett enn i dag Endret 19. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 da er det rett til prisguiden å legge i handle vogn å se hvor den er billigst Athlon 64 x2 3800+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå