pologutt Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Denne artikkelen er laget 1. februar i år, og mye er/kan være forandret siden da! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 såklart kan mye ha skjedd, men jeg tør påstå at chess fremdeles er bedre likt enn telenor og netcom, tviler på at så mye har endret seg på et halvt år Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det er jo flesteparten som velger å fortsette med Chess. Dette trur jeg er fordi de ikke gidder å interessere seg for hvem som er billigst. De mener og trur at Chess er billigst, fordi de var det før, og velger derfor å beholde operatøren! Dette gjør også at mange er fornøyde! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 jeg trodde salget av chess var ferdig , og at netcom var den nye eiern , har jeg hørt så feil ?? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 jeg trodde salget av chess var ferdig , og at netcom var den nye eiern , har jeg hørt så feil ?? Dette er ikke endelig avgjort enda. Etter det jeg forstår gjenstår enda en del detaljer for å få avtalen på plass. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Dette er ikke endelig avgjort enda. Etter det jeg forstår gjenstår enda en del detaljer for å få avtalen på plass. Virker ihvertfall som alle abonnenter er blitt "tvangskjørt" over til netcom sitt nett, har merket litt dårligere dekning her og der når jeg kjører mellom..... EDIT : Leif was here Endret 22. august 2005 av ronnyaa Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ett abonnement kan ikke automatisk gå over til NC sitt nett, viss du har Telenor-nett fra før. Da må du i så fall ha byttet sim-kort. Så vidt jeg veit er ingen flyttet over til NC sitt nett. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ja...her var det mye rart. Netcom er ikke potensiell kjøper av Chess. Det er det Telia Sonera som er. (Selv om de også eier Netcom) En stund siden vi har hørt noe om sluttforhandlingene nå. Siste uttalelse jeg hørte fra Voldvik var; "De (Telia Sonera) vil vel forhandle for å få det billigst mulig, selvfølgelig") Noen "onde tunger" mener til og med at avtalen ikke er så nær som Chess gir uttrykk for. Og simkortet er vel ikke byttet hos noen av Chesskundene. Så dekningen er vel den samme. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Grunnen til at jeg har en mistanke om at det er "netcom" sitt nett som er blitt tatt i bruk er at jeg som nevnt at jeg har mistet dekningen i blant annet en tunnel som jeg kjører gjennom hver eneste dag, og det er kun telenor som har dekning der.... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Grunnen til at jeg har en mistanke om at det er "netcom" sitt nett som er blitt tatt i bruk er at jeg som nevnt at jeg har mistet dekningen i blant annet en tunnel som jeg kjører gjennom hver eneste dag, og det er kun telenor som har dekning der.... Men har du ikke fått nytt sim-kort, så har du garantert ikke fått nytt nett! (Antar at du har Telenor fra før.) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Men har du ikke fått nytt sim-kort, så har du garantert ikke fått nytt nett! (Antar at du har Telenor fra før.) If you say so.... Virker bare mistenkelig at det er blitt sånn... Og ja, jeg er chess bruker som ihvertfall tidligere har hatt telenor nett.. Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Hva mener andre med king her da? Det kan selvsagt alltid bli billigere,men jeg har valgt å holde meg til King fordi jeg har vært kunde i 3 år og slipper årsavgift. Med mitt bruksmønster som er på 15-20000 i året er det bare lommerusk i forskjell til Tele2 Ch og Chess K.O. Det billigste TNM-abo ville kostet meg 4-5000 kroner mer i året. Når det gjelder kundeservice har det alltid gått greit.Om jeg må vente 10 min får det heller våge seg.Tror jeg har ringt 2 eller 3 ganger på 3 år.Sist var for å få veiledning til GPRS-oppsett.Det gikk veldig greit. Endret 22. august 2005 av Captaincaos Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Ikke for å være frekk eller noe.. men hvorfor i all verden vil du bruke chess sitt autooppsett for MMS/GPRS?? Om du bruker netcom sitt nett, skaff deg oppsettet rett fra netcom, om du bruker telenor sitt nett skaff det rett fra telenor.. Å skulle få oppsette fra chess blir som å stå å piske en blind tjener uten bein til å hente noe du selv får tak i uten å bevege deg.. (eller noe sånt .. altså tungvindt og dårligere!) Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Bare som en kommentar til at salget ikke er i orden med Telia Sonera..... Det har jo vært nevnt tidligere i tråden. Det er fremdeles usikkerhet: http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=191680&cat=103 Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Blir det noe av dette salget i det hele tatt. Eller? Begynner å bli en følgetong av dette.... http://www.hegnar.no/IT-Kanalen/newsdet.as...=191792&cat=110 Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Det er viss pruting på pris fra svenskenes side på gang. Så det er foreløpig uvisst. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Helt enig.. Sleit med kundeservice i sommer så jeg byttet like godt til Talkmore og er kjempefornøyd med de! Update: Hehe, chess ringte meg forresten noen dager etter at jeg byttet og tilbydde meg 100 gratis sms for å komme tilbake Endret 27. august 2005 av astrox Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Bare 100 sms? 1 gang? Det var da ikke rare greiene. Forlot selv Chess for et drøyt år siden. Vurderte Mobyson og Talkmore. Det ble Talkmore, på grunn av mye bedre og billigere utenlandsdekning og tilgang på Gprs i utlandet. Samt at Talkmore, faktisk har veldig bra kundeservice. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Litt ot: Nå er det offisielt, TeliaSonera har kjøpt 91,2% av Chess aksjene, i følge Nrk, og Teleavisen (Presse konferanse kl 14 i dag) Endret 29. august 2005 av k-orm Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Og det blir etterhvert Netcom dekning iflg denne artikkelen her Endret 29. august 2005 av kjellml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå