DesertGlow Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Undertegnede har vært kunde hos Chess siden tidenes morgen. Fra det tidspunktet hvor folk trodde Chess var en musikal og mobilselskapet feilaktig oppgav gratis SMS-tjenester i sine prislister. Samtidig gav de potensielle kunder de enkleste gullnumrene uten å rynke på nesen. Alt var så bra Kundeservicen har i grunn vært upåklagelig. Både da jeg byttet navn og da jeg oppdaget at jeg gjorde meg fortjent til gratis topp-abonnement hos dem. Jeg har kontaktet kundeservice både per telefon og per e-post og alltid vært fornøyd. Men så har det skjedd noe. NetCom-brudd var veiskille Da NetCom tidlig i sommer hadde sammenbrudd i systemet sitt ble det i etterkant utdelt erstatning til andre operatører som det var ment at skulle komme kundene til gode. Chess ville ikke gi ut denne erstatningen til andre enn de som sa i fra, så jeg sendte en mail til kundeservice. Få sekunder senere fikk jeg selvsagt en bekreftelse på at den var mottatt. Det har nå gått noen måneder. Ikke noe svar fra kundeservice. Ingen rabatt på telefonregninga. Ny telefon, nye utfordringer Jeg fikk for en stund tilbake en ny telefon. Det er for øvrig en veldig fin telefon som jeg er veldig fornøyd med. Telefoner må dessverre settes opp for Internett og MMS med en rekke innstillinger. For å gjøre denne prosessen litt enklere har Chess ordnet et eget system der en oppgir telefonnummer og telefon-modell for å få tilsendt oppsett av disse tjenestene automatisk. Selv om telefonen var svært fersk på markedet, hadde Chess fått lagt den til i sitt system, og jeg fikk tilsendt oppsett. Glad og fornøyd kunne jeg surfe meg ut på Internett og kunne konstatere at oppsettet fungerte. MMS-problemer Problemet kom da jeg skulle sende en MMS. For det fungerte åpenbart ikke som det skulle. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte sette opp en konto. Pokker sa jeg høyt og tenkte for meg selv at det var jo det jeg gjorde for noen minutter siden. Sendte på nytt oppsett til telefonen. Det ble igjen mottatt, og Internett fungerte. Men ikke MMS. Jeg sendte derfor en melding til kundeservice for å informere dem om at ting ikke fungerte med tjenesten deres (jeg har bedre ting å finne på enn å sitte i telefonkø). I løpet av kort tid mottok jeg en mail som bekreftet at de hadde mottatt min henvendelse. Siden har jeg ikke hørt noe. Gir Chess blaffen? Så da stiller jeg spørsmålet til Idar Harry Vollvik og resten av Chess: Sammen med intensjonsavtalen om salget av selskapet til TeliaSonora, begynte dere samtidig å gi blaffen i kundene deres? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Send mr. Vollvik en mail der du enten linker denne tråden, eller skriv samme tekst til han. Har alltid hatt samme oppfatning av Chess. De bryr seg fint lite om eksisterende kunder, da trangen til å skaffe seg nye kunder er større! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Har alltid hatt samme oppfatning av Chess. De bryr seg fint lite om eksisterende kunder, da trangen til å skaffe seg nye kunder er større! Har hatt samme mening om de jeg også. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Helt enig, ser ut som om Idar har gjort jobben sin, blitt stor, og nå gidder han ikke mer. Det er ca et år siden det så ut til at de sluttet å bry seg om å være best. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jada.... Trådstarter har et poeng han. Har selv vært Chesskunde lenge. Men forlot dem til fordel for Talkmore for et år siden. Men jeg har fremdeles barn som har Chess, så jeg følger fremdeles med. Kundeservicen er blitt utrolig dårlig. Min datter sendte f eks en mail sist Fredag og hadde inntil i går ettermiddag fremdeles ikke hørt noe. Bare som et enkelt eksempel. Tidligere gikk det å sende mail til Vollvik personlig. Selv om han selvfølgelig aldri svarte på dem selv. Bare ga inntrykk av at det var han. Det var selvfølgelig intet annet enn nok et stunt, fra Norges mest PR kåte forretningsmann. Eksisterende kunder er glemt...... Jeg hjalp min søster forleden med å bytte fra det "håpløse" abonnementet "Connect" og over i noe billigere for en stund siden. Hun følger lite med og ble overasket over at hun kunne halvere prisen for sitt forbruk. Nei. Chess er nok blitt for store, og litt for lite "sultne". Og Vollvik selv har sovnet henn bak rattet på raske biler. Roret på store båter. Og i det hele tatt, mest opptatt av å skinne i sin rikdom ovenfor omgivelsene. Det skal være ham vel unt å lykkes. Bare utrolig, at det skal gå så få år på å miste bakkekontakten Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Da jeg var Chess-kunde en rimelig kort periode så opplevde jeg kundeservicen som treg og ikke så imponerende. Måtte kontakte dem flere ganger pga rot med portering (viste seg å være Telenor sin skyld). Men nå har jeg Tele2 og de har ikke akkurat så mye bedre rykte på seg når det gjelder kundeservice, men har hittil ikke noe å utsette på dem. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Undertegnede har vært kunde hos Chess siden tidenes morgen. Fra det tidspunktet hvor folk trodde Chess var en musikal og mobilselskapet feilaktig oppgav gratis SMS-tjenester i sine prislister. Samtidig gav de potensielle kunder de enkleste gullnumrene uten å rynke på nesen. Alt var så bra Kundeservicen har i grunn vært upåklagelig. Både da jeg byttet navn og da jeg oppdaget at jeg gjorde meg fortjent til gratis topp-abonnement hos dem. Jeg har kontaktet kundeservice både per telefon og per e-post og alltid vært fornøyd. Men så har det skjedd noe. NetCom-brudd var veiskille Da NetCom tidlig i sommer hadde sammenbrudd i systemet sitt ble det i etterkant utdelt erstatning til andre operatører som det var ment at skulle komme kundene til gode. Chess ville ikke gi ut denne erstatningen til andre enn de som sa i fra, så jeg sendte en mail til kundeservice. Få sekunder senere fikk jeg selvsagt en bekreftelse på at den var mottatt. Det har nå gått noen måneder. Ikke noe svar fra kundeservice. Ingen rabatt på telefonregninga. Ny telefon, nye utfordringer Jeg fikk for en stund tilbake en ny telefon. Det er for øvrig en veldig fin telefon som jeg er veldig fornøyd med. Telefoner må dessverre settes opp for Internett og MMS med en rekke innstillinger. For å gjøre denne prosessen litt enklere har Chess ordnet et eget system der en oppgir telefonnummer og telefon-modell for å få tilsendt oppsett av disse tjenestene automatisk. Selv om telefonen var svært fersk på markedet, hadde Chess fått lagt den til i sitt system, og jeg fikk tilsendt oppsett. Glad og fornøyd kunne jeg surfe meg ut på Internett og kunne konstatere at oppsettet fungerte. MMS-problemer Problemet kom da jeg skulle sende en MMS. For det fungerte åpenbart ikke som det skulle. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte sette opp en konto. Pokker sa jeg høyt og tenkte for meg selv at det var jo det jeg gjorde for noen minutter siden. Sendte på nytt oppsett til telefonen. Det ble igjen mottatt, og Internett fungerte. Men ikke MMS. Jeg sendte derfor en melding til kundeservice for å informere dem om at ting ikke fungerte med tjenesten deres (jeg har bedre ting å finne på enn å sitte i telefonkø). I løpet av kort tid mottok jeg en mail som bekreftet at de hadde mottatt min henvendelse. Siden har jeg ikke hørt noe. Gir Chess blaffen? Så da stiller jeg spørsmålet til Idar Harry Vollvik og resten av Chess: Sammen med intensjonsavtalen om salget av selskapet til TeliaSonora, begynte dere samtidig å gi blaffen i kundene deres? hvis det er en k750i du har kjøpt så er det problemer med telefonen, ikke innstillingene du har fått fra chess... Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg husker i gode gamle tider, når Idar Vollvik var innom forumet flere ganger Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Var vel den samme "stedfortrederen" hans det og tenker jeg. Som svarte i hans navn. Var en kjent sak i Chessmiljøet dette. At han lot noen svare i hans navn. Men ga seg med dette, når det ble for kjent. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 ... hvis det er en k750i du har kjøpt så er det problemer med telefonen, ikke innstillingene du har fått fra chess... Uansett om det er feil på telefonen BURDE/BØR/SKAL chess sende en mail tilbake. De gir rett og slett blaffen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg husker i gode gamle tider, når Idar Vollvik var innom forumet flere ganger Det er vel strengt tatt ikke mer enn et halvt år siden chess-boss skrev her? Chess har fått så mye gratis profilering som det "første" store billigselskapet at de vil leve på ryktet i mange mange mange år. Da kan de helt sikkert slappe av litt med kundeservice..dessverre... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 hvis det er en k750i du har kjøpt så er det problemer med telefonen, ikke innstillingene du har fått fra chess... Nå var ikke planen å lage dette til en support-tråd, men kan jo spørre: Har W800i (som er nesten klin lik). Er det noen måte å få MMS til å fungere på? Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det kan være de automatiske oppsettene som ikke fungerer riktig på den telefonmodellen, noe som alt for ofte er tilfelle. Prøv med manuelt oppsett. Chess tilbyr både Telenor- og NetCom-dekning. Standard er Telenor-dekning. Manuelt oppsett av MMS: (Telenor-dekning) 1. GPRS-tilgangspunkt/APN: MMS 2. Username: std 3. Password: mms 4. Authentication: normal 5. Gateway IP: 10.10.10.11 6. Homepage URL: http://mmsc/ 7. *Security: off 8. *Session: connection-oriented 9. *Port: 9201 Manuelt oppsett av MMS: (Netcom-dekning) 1. GPRS-tilgangspunkt/APN: mms.netcom.no 2. Username: mms 3. Password: netcom 4. Authentication: normal 5. Gateway IP: 193.209.134.133 6. Homepage URL: http://mms/ 7. *Security: off 8. *Session: connection-oriented 9. *Port: 9201 Det hele med Chess virker litt rart, men velger man billig-operatørene treffer man ofte på et ujevnt marked der kundeservice, tjenestepriser og tjenestemuligheter kan variere svært mye. Nå skal det jo også nevnes at Chess nylig har blitt kjøpt opp. Dermed skifter de alt fra servere til kontonumre, så vel som et helt nytt mine sider-system (etter det jeg har hørt). Pågangen på kundeservice har nok blitt større, og kommer trolig til å være det gjennom denne overgangsperioden. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Er Chessoppkjøpet i boks? Har muligens fulgt dårlig med i timen, men.....det var da fremdeles ikke sluttforhandlet med Telia Sonera?..... Eller? Er denne avtalen underskrevet nå? Var det ikke så at konkurransetilsynet også ventet for å se på en eventuell, endelig sluttforhandlet avtale? Da har det i såfall gått meg hus forbi. Endret 20. august 2005 av rag-fo Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Oppkjøpet er enda ikke i boks nei... http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article439931.ece Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Chess er beklageligvis blitt kommersialisert, jeg synes likevel de er bedre enn telenor og netcom, de får ihvertfall langt færre klager, prisene deres er gode på tross av at de nå er et stort selskap. Uten chess ville nok prisene på mobiltelefoni i Norge idag vært endel høyere enn de er, det var liksom chess som startet priskrigen og gav mange små bedrifter som talkmore, mobyson etc til å tørrre å slenge seg på bølgen. Jeg byttet fra chess for et halvt år siden mobyson for meg er billigst, men jeg anbefaler dem fremdels til venner og kjente da de har endel gode abonnement som eks chess knock-out. Utenlandsprisene er også blant de beste, her er mobyson mekrbart dyrere fant jeg ut etter å ha vært i Tyrkia for noen uker siden. Lenke til kommentar
Sushigirl Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hm, jeg har vært Chess-kunde i flere år, totalt sett. Denne gangen har jeg vært kunde siden september i fjor. Har ingenting å utsette på kundeservice på mail, har fått ganske raskt svar på alle mine henvendelser. Det eneste jeg skulle ønske var annerledes, var at man kunne betale med e-faktura... Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Du kan få e-faktura. Dette kan bestilles hos Chess, muligens på Mine sider. de får ihvertfall langt færre klager Har du en kilde? Du har jo selvsagt rett i det du sier, men det som har betydning er jo prosentvis klager i forhold til kunder. Lenke til kommentar
wolfman70 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Nå har chess satt ned prisene på sitt king abn til 0,75 , men synes det var en dårlig pris de har satt ned til når man tenker på hvor lenge den prisen som var(0,79). De burde heller nærmet seg mer sitt knock out abn når man da betaler 960 kr for første året og det på forskudd.. Hva mener andre med king her da? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article338665.ece kanskje ikke helt korrekt av meg men jeg tolker det selvskapet folk er mest fornlyd med til også å ha færrest klager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå