Gå til innhold

Gir Chess blaffen?


Anbefalte innlegg

Undertegnede har vært kunde hos Chess siden tidenes morgen. Fra det tidspunktet hvor folk trodde Chess var en musikal og mobilselskapet feilaktig oppgav gratis SMS-tjenester i sine prislister. Samtidig gav de potensielle kunder de enkleste gullnumrene uten å rynke på nesen.

 

Alt var så bra Kundeservicen har i grunn vært upåklagelig. Både da jeg byttet navn og da jeg oppdaget at jeg gjorde meg fortjent til gratis topp-abonnement hos dem. Jeg har kontaktet kundeservice både per telefon og per e-post og alltid vært fornøyd. Men så har det skjedd noe.

 

NetCom-brudd var veiskille

Da NetCom tidlig i sommer hadde sammenbrudd i systemet sitt ble det i etterkant utdelt erstatning til andre operatører som det var ment at skulle komme kundene til gode. Chess ville ikke gi ut denne erstatningen til andre enn de som sa i fra, så jeg sendte en mail til kundeservice. Få sekunder senere fikk jeg selvsagt en bekreftelse på at den var mottatt.

 

Det har nå gått noen måneder. Ikke noe svar fra kundeservice. Ingen rabatt på telefonregninga.

 

Ny telefon, nye utfordringer

Jeg fikk for en stund tilbake en ny telefon. Det er for øvrig en veldig fin telefon som jeg er veldig fornøyd med. Telefoner må dessverre settes opp for Internett og MMS med en rekke innstillinger. For å gjøre denne prosessen litt enklere har Chess ordnet et eget system der en oppgir telefonnummer og telefon-modell for å få tilsendt oppsett av disse tjenestene automatisk.

 

Selv om telefonen var svært fersk på markedet, hadde Chess fått lagt den til i sitt system, og jeg fikk tilsendt oppsett. Glad og fornøyd kunne jeg surfe meg ut på Internett og kunne konstatere at oppsettet fungerte.

 

MMS-problemer

Problemet kom da jeg skulle sende en MMS. For det fungerte åpenbart ikke som det skulle. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte sette opp en konto. Pokker sa jeg høyt og tenkte for meg selv at det var jo det jeg gjorde for noen minutter siden. Sendte på nytt oppsett til telefonen. Det ble igjen mottatt, og Internett fungerte. Men ikke MMS.

 

Jeg sendte derfor en melding til kundeservice for å informere dem om at ting ikke fungerte med tjenesten deres (jeg har bedre ting å finne på enn å sitte i telefonkø). I løpet av kort tid mottok jeg en mail som bekreftet at de hadde mottatt min henvendelse. Siden har jeg ikke hørt noe.

 

Gir Chess blaffen?

Så da stiller jeg spørsmålet til Idar Harry Vollvik og resten av Chess: Sammen med intensjonsavtalen om salget av selskapet til TeliaSonora, begynte dere samtidig å gi blaffen i kundene deres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada....

Trådstarter har et poeng han.

 

Har selv vært Chesskunde lenge. Men forlot dem til fordel for Talkmore for et år siden. Men jeg har fremdeles barn som har Chess, så jeg følger fremdeles med.

 

Kundeservicen er blitt utrolig dårlig. Min datter sendte f eks en mail sist Fredag og hadde inntil i går ettermiddag fremdeles ikke hørt noe. Bare som et enkelt eksempel.

Tidligere gikk det å sende mail til Vollvik personlig. Selv om han selvfølgelig aldri svarte på dem selv. Bare ga inntrykk av at det var han.

Det var selvfølgelig intet annet enn nok et stunt, fra Norges mest PR kåte forretningsmann.

Eksisterende kunder er glemt......

Jeg hjalp min søster forleden med å bytte fra det "håpløse" abonnementet "Connect" og over i noe billigere for en stund siden. Hun følger lite med og ble overasket over at hun kunne halvere prisen for sitt forbruk.

 

Nei. Chess er nok blitt for store, og litt for lite "sultne".

Og Vollvik selv har sovnet henn bak rattet på raske biler. Roret på store båter. Og i det hele tatt, mest opptatt av å skinne i sin rikdom ovenfor omgivelsene.

 

Det skal være ham vel unt å lykkes.

Bare utrolig, at det skal gå så få år på å miste bakkekontakten

Lenke til kommentar

Da jeg var Chess-kunde en rimelig kort periode så opplevde jeg kundeservicen som treg og ikke så imponerende. Måtte kontakte dem flere ganger pga rot med portering (viste seg å være Telenor sin skyld). Men nå har jeg Tele2 og de har ikke akkurat så mye bedre rykte på seg når det gjelder kundeservice, men har hittil ikke noe å utsette på dem.

Lenke til kommentar
Undertegnede har vært kunde hos Chess siden tidenes morgen. Fra det tidspunktet hvor folk trodde Chess var en musikal og mobilselskapet feilaktig oppgav gratis SMS-tjenester i sine prislister. Samtidig gav de potensielle kunder de enkleste gullnumrene uten å rynke på nesen.

 

Alt var så bra Kundeservicen har i grunn vært upåklagelig. Både da jeg byttet navn og da jeg oppdaget at jeg gjorde meg fortjent til gratis topp-abonnement hos dem. Jeg har kontaktet kundeservice både per telefon og per e-post og alltid vært fornøyd. Men så har det skjedd noe.

 

NetCom-brudd var veiskille

Da NetCom tidlig i sommer hadde sammenbrudd i systemet sitt ble det i etterkant utdelt erstatning til andre operatører som det var ment at skulle komme kundene til gode. Chess ville ikke gi ut denne erstatningen til andre enn de som sa i fra, så jeg sendte en mail til kundeservice. Få sekunder senere fikk jeg selvsagt en bekreftelse på at den var mottatt.

 

Det har nå gått noen måneder. Ikke noe svar fra kundeservice. Ingen rabatt på telefonregninga.

 

Ny telefon, nye utfordringer

Jeg fikk for en stund tilbake en ny telefon. Det er for øvrig en veldig fin telefon som jeg er veldig fornøyd med. Telefoner må dessverre settes opp for Internett og MMS med en rekke innstillinger. For å gjøre denne prosessen litt enklere har Chess ordnet et eget system der en oppgir telefonnummer og telefon-modell for å få tilsendt oppsett av disse tjenestene automatisk.

 

Selv om telefonen var svært fersk på markedet, hadde Chess fått lagt den til i sitt system, og jeg fikk tilsendt oppsett. Glad og fornøyd kunne jeg surfe meg ut på Internett og kunne konstatere at oppsettet fungerte.

 

MMS-problemer

Problemet kom da jeg skulle sende en MMS. For det fungerte åpenbart ikke som det skulle. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte sette opp en konto. Pokker sa jeg høyt og tenkte for meg selv at det var jo det jeg gjorde for noen minutter siden. Sendte på nytt oppsett til telefonen. Det ble igjen mottatt, og Internett fungerte. Men ikke MMS.

 

Jeg sendte derfor en melding til kundeservice for å informere dem om at ting ikke fungerte med tjenesten deres (jeg har bedre ting å finne på enn å sitte i telefonkø). I løpet av kort tid mottok jeg en mail som bekreftet at de hadde mottatt min henvendelse. Siden har jeg ikke hørt noe.

 

Gir Chess blaffen?

Så da stiller jeg spørsmålet til Idar Harry Vollvik og resten av Chess: Sammen med intensjonsavtalen om salget av selskapet til TeliaSonora, begynte dere samtidig å gi blaffen i kundene deres?

hvis det er en k750i du har kjøpt så er det problemer med telefonen, ikke innstillingene du har fått fra chess...

Lenke til kommentar
Jeg husker i gode gamle tider, når Idar Vollvik var innom forumet flere ganger :cry:

Det er vel strengt tatt ikke mer enn et halvt år siden chess-boss skrev her? :roll:

 

Chess har fått så mye gratis profilering som det "første" store billigselskapet at de vil leve på ryktet i mange mange mange år. Da kan de helt sikkert slappe av litt med kundeservice..dessverre...

Lenke til kommentar
hvis det er en k750i du har kjøpt så er det problemer med telefonen, ikke innstillingene du har fått fra chess...

Nå var ikke planen å lage dette til en support-tråd, men kan jo spørre: Har W800i (som er nesten klin lik). Er det noen måte å få MMS til å fungere på?

Lenke til kommentar

Det kan være de automatiske oppsettene som ikke fungerer riktig på den telefonmodellen, noe som alt for ofte er tilfelle. Prøv med manuelt oppsett.

 

Chess tilbyr både Telenor- og NetCom-dekning. Standard er Telenor-dekning.

 

 

Manuelt oppsett av MMS: (Telenor-dekning)

 

1. GPRS-tilgangspunkt/APN: MMS

2. Username: std

3. Password: mms

4. Authentication: normal

5. Gateway IP: 10.10.10.11

6. Homepage URL: http://mmsc/

7. *Security: off

8. *Session: connection-oriented

9. *Port: 9201

 

 

Manuelt oppsett av MMS: (Netcom-dekning)

 

1. GPRS-tilgangspunkt/APN: mms.netcom.no

2. Username: mms

3. Password: netcom

4. Authentication: normal

5. Gateway IP: 193.209.134.133

6. Homepage URL: http://mms/

7. *Security: off

8. *Session: connection-oriented

9. *Port: 9201

 

 

Det hele med Chess virker litt rart, men velger man billig-operatørene treffer man ofte på et ujevnt marked der kundeservice, tjenestepriser og tjenestemuligheter kan variere svært mye.

 

Nå skal det jo også nevnes at Chess nylig har blitt kjøpt opp. Dermed skifter de alt fra servere til kontonumre, så vel som et helt nytt mine sider-system (etter det jeg har hørt). Pågangen på kundeservice har nok blitt større, og kommer trolig til å være det gjennom denne overgangsperioden.

Lenke til kommentar

Er Chessoppkjøpet i boks?

Har muligens fulgt dårlig med i timen, men.....det var da fremdeles ikke sluttforhandlet med Telia Sonera?.....

Eller?

Er denne avtalen underskrevet nå?

Var det ikke så at konkurransetilsynet også ventet for å se på en eventuell, endelig sluttforhandlet avtale?

Da har det i såfall gått meg hus forbi.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Chess er beklageligvis blitt kommersialisert, jeg synes likevel de er bedre enn telenor og netcom, de får ihvertfall langt færre klager, prisene deres er gode på tross av at de nå er et stort selskap. Uten chess ville nok prisene på mobiltelefoni i Norge idag vært endel høyere enn de er, det var liksom chess som startet priskrigen og gav mange små bedrifter som talkmore, mobyson etc til å tørrre å slenge seg på bølgen. Jeg byttet fra chess for et halvt år siden mobyson for meg er billigst, men jeg anbefaler dem fremdels til venner og kjente da de har endel gode abonnement som eks chess knock-out. Utenlandsprisene er også blant de beste, her er mobyson mekrbart dyrere fant jeg ut etter å ha vært i Tyrkia for noen uker siden.

Lenke til kommentar

Hm, jeg har vært Chess-kunde i flere år, totalt sett. Denne gangen har jeg vært kunde siden september i fjor. Har ingenting å utsette på kundeservice på mail, har fått ganske raskt svar på alle mine henvendelser. Det eneste jeg skulle ønske var annerledes, var at man kunne betale med e-faktura...

Lenke til kommentar

Nå har chess satt ned prisene på sitt king abn til 0,75 :thumbdown: , men synes det var en dårlig pris de har satt ned til når man tenker på hvor lenge den prisen som var(0,79). De burde heller nærmet seg mer sitt knock out abn :thumbup: når man da betaler 960 kr for første året og det på forskudd..

Hva mener andre med king her da? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...