dexx Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Er det noen som har snøring på om det finnes noe sted å få kjøpt/importert vifte med eller uten kjøleelement til min bærbare (eller generelt til bærbare). Det er en Packard Bell iGo 2165 med AMD Athlon Mobile prosessor. Bilder av vifta nedenfor: På selve viften står følgende: sei (ser ut som firmalogo) H4511B05HD (produktnr/serienr?) DC 5V 0.25A (strømmen altså) Og selvsagt "MADE IN TAIWAN" Beklager dårlig kvalitet, men sånn går det med mobil -> bilde av vifte Vifta er 49 mm i diameter, og de tre skrufestene stikker ut 3 mm Som man kan se av bildet mangler skruen nederst til venstre på kjøleelementet, dette erfordi festet på hovedkortet er ødelagt pga av et lite ukjent støt. Det som er gærnt med vifta er antakeligvis et kulelager på siste vers. Vil helst unngå unødvendige innsendinger til produsent og så videre, blir nok helt sikkert dyrere enn ønskelig uansett, derfor tenkte jeg å prøve å skifte viften selv REDIGERT: Lagt til mål av vifta Endret 19. august 2005 av dexx Lenke til kommentar
flabben Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 åh, søstra mi har sånn pc. Fryktelig bråk! Lenke til kommentar
dexx Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Vet du om den har bråka like mye hele tiden? Jeg klarer nemlig ikke huske at den bråkte så mye da den var ny :S Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hør med Infocare, kanskje de kan selge deg en vifte.. Lenke til kommentar
dexx Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Ifølge mine kilder hos Infocare må den sendes til Oslo for at viften skal skiftes, og at de ikke kan bestille inn delen. Ser for meg at det fort blir dyrere å sende den enn jeg er interessert i å spandere på å få tak en ny vifte. Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ifølge mine kilder hos Infocare må den sendes til Oslo for at viften skal skiftes, og at de ikke kan bestille inn delen. Ser for meg at det fort blir dyrere å sende den enn jeg er interessert i å spandere på å få tak en ny vifte. Det tror jeg og har ikke vert bortig at man kan byte vifte Lenke til kommentar
flabben Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Fikk fattern til å sende den på sjekk, og eventuell fiksing hvis det var på garantien Husker ikke om det har vært sånn hele tida. fattern er sikker på at det ikke har vært det (han er forbanna pga. bråket)... Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) du kan kjøpe en sånn en Endret 21. august 2005 av bluemac Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 du kan kjøpe en sånn en Det hjelper jo ikke det, du kan jo ikke akkurat montere den inn i pcen, og bruke den til å kjøle cpu, kan du vel? Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 eller så bare ringer du produsenten og ber de sende deg komponenten så gjør du det selv. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Packard Bell selger ikke deler direkte til konsument, må gå gjennom Infocare/Strax eller noe lign. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå