Gå til innhold

Bytte ut vifta på min Packard Bell?

dexx

Anbefalte innlegg

Er det noen som har snøring på om det finnes noe sted å få kjøpt/importert vifte med eller uten kjøleelement til min bærbare (eller generelt til bærbare). Det er en Packard Bell iGo 2165 med AMD Athlon Mobile prosessor. Bilder av vifta nedenfor:

På selve viften står følgende:

sei (ser ut som firmalogo)

H4511B05HD (produktnr/serienr?)

DC 5V 0.25A (strømmen altså)

Og selvsagt "MADE IN TAIWAN"

Beklager dårlig kvalitet, men sånn går det med mobil -> bilde av vifte

Vifta er 49 mm i diameter, og de tre skrufestene stikker ut 3 mm

Som man kan se av bildet mangler skruen nederst til venstre på kjøleelementet, dette erfordi festet på hovedkortet er ødelagt pga av et lite ukjent støt. Det som er gærnt med vifta er antakeligvis et kulelager på siste vers.

Vil helst unngå unødvendige innsendinger til produsent og så videre, blir nok helt sikkert dyrere enn ønskelig uansett, derfor tenkte jeg å prøve å skifte viften selv :p

REDIGERT: Lagt til mål av vifta

Endret av dexx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge mine kilder hos Infocare må den sendes til Oslo for at viften skal skiftes, og at de ikke kan bestille inn delen. Ser for meg at det fort blir dyrere å sende den enn jeg er interessert i å spandere på å få tak en ny vifte.

Lenke til kommentar
Ifølge mine kilder hos Infocare må den sendes til Oslo for at viften skal skiftes, og at de ikke kan bestille inn delen. Ser for meg at det fort blir dyrere å sende den enn jeg er interessert i å spandere på å få tak en ny vifte.

Det tror jeg og har ikke vert bortig at man kan byte vifte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...