Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reparere speedometer MB 230


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nylig kjøpt en brukt MB 230E (W124) 90`. Noen har antakeligvis forsøkt å tukle med bilens km-stand, og klart å ødelegge telleverket på speedometeret.

 

Jeg antar at dette er noe som må være i orden før EU-kontroll, og uansett har jeg lyst til å få fikset dette.

 

Er det noen som vet om det er vanskelig, hva man trenger av evt. spesialverktøy osv? Jeg fikk overslagspris på et verksted ca 2000,-, men syntes det er litt stiv pris.

 

Jeg går ut fra at det er noen tannhjul som har hoppet ut av spor, eller kanskje er knekt.

 

Vil sette stor pris på respons hvis noen kan noe om emnte, evt kan fortelle meg hvor jeg må lete for å finne svar!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et alternativ, er at du kan plukke ut instrumentet selv, åpne for å prøve å finne ut hva som er galt. Har noe røket, må du skaffe deler, enten nytt fra forhandleren (dyrt sikkert), eller brukt fra hoggeren. Kanskje det kan være like greit å få tak i et helt instrument fra hoggern med en gang? Kilometerstanden vil nødvendigvis ikke stemme 100%. I noen biler (les Lada) er det en grei sak å ta ut valsen til kilometertelleren og vri på hjulene til tallene stemmer med det gamle). Hvis du ikke vil gjøre dette, må du antagelig kontakte forsikringsselskapet og opplyse om at ny kilometerteller er satt inn, og oppgi den nye kilometerstanden. Å kjøpe et brukt instrument er med stor sannsynlighet også mye rimligere enn om du skulle få reparert det gamle instrumentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...