Tore Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Når jeg lagrer video fra DV-tapen til pcn med USB kabelen hakker det på videoen etter lagring... Noen påstår at jeg må ha FireWire, og noen sier at USB2.0 er raskere en FireWire... Noen som vet / har erfaring...? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 bringer fram dette spørsmålet fra skyggen igjen... lurer veldig............ Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 gidder ikke å ta fakta etc her (google) men firewire er mye bedre, med alt av eksternt jeg har prøvd på laptopen. (hd, dv kamera til premiere pro etc) er en grunn til at kun usb ting er litt billigere enn de med firewire Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) - (FireWire, også kalt i.Link eller IEEE1394) standard på alle digitale videokameraer - en nødvendighet for å kunne overføre opptakene til en datamaskin for redigering. I det siste har noen kameraer kommet med USB 2.0-utgang i stedet for FireWire. USB 2.0 er en del raskere enn FireWire, men det er unødvendig her, for selv FireWire er over 10 ganger raskere enn nødvendig for å overføre DV-signaler til en datamaskin. ref "Nettstedet for videoamatører" Dette var tilfeldig 3 treffet på www.google.no når jeg søkte på overskriften din Edit:Leif Endret 20. august 2005 av TheGizmo Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) - (FireWire, også kalt i.Link eller IEEE1394) standard på alle digitale videokameraer - en nødvendighet for å kunne overføre opptakene til en datamaskin for redigering. I det siste har noen kameraer kommet med USB 2.0-utgang i stedet for FireWire. USB 2.0 er en del raskere enn FireWire, men det er unødvendig her, for selv FireWire er over 10 ganger raskere enn nødvendig for å overføre DV-signaler til en datamaskin. ref "Nettstedet for videoamatører" Dette var tilfeldig 3 treffet på www.google.no når jeg søkte på overskriften din Edit:Leif Vet, har prøvd noen søk, men ingenting fornuftig.. (sitter oxo med GPRS så er ikke morro å søke gjennom 100sider.) men dette sier meg dog ingenting "fornuftig"... "I det siste har noen kameraer kommet med USB 2.0-utgang i stedet for FireWire. USB 2.0 er en del raskere enn FireWire..." Så dermed skal jeg få perfekte overføringer med USB-2.0 men det får jeg da altså ikke.... Men i følge dette skal det da ikke hjelpe å bruke FireWire heller... Jeg har prøvd samme videoklipp med både Windows Movie Maker & CyberLink PowerDirector... Eksempel video.. (2.2Mb) 115kbps. Win. Mov.Maker. *Film Fjernet* Maskinware finnes i signatur..... Endret 28. januar 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
trainwreck Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hei! Rent teknisk sett så er usb 2.0 raskere enn firewire. Husker ikke helt tallene men mener at usb 2.0 har en overføringshastighet på 480 mb/m mens firewire har "bare" 400 mb/m. Men i praksis blir firewire fortere enn usb 2.0, fordi det er mer stabilt enn usb 2.0, og har ikke små "stopp" når man overfører filer. Correct me if i`m wrong folkens Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 har hørt det er noe mer "overhead" med usb2 ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå