Gå til innhold

USB 2.0 vs FireWire til Digitalt Videokamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- (FireWire, også kalt i.Link eller IEEE1394) standard på alle digitale videokameraer - en nødvendighet for å kunne overføre opptakene til en datamaskin for redigering. I det siste har noen kameraer kommet med USB 2.0-utgang i stedet for FireWire. USB 2.0 er en del raskere enn FireWire, men det er unødvendig her, for selv FireWire er over 10 ganger raskere enn nødvendig for å overføre DV-signaler til en datamaskin.

ref "Nettstedet for videoamatører"

Dette var tilfeldig 3 treffet på www.google.no når jeg søkte på overskriften din :roll:

Edit:Leif

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

- (FireWire, også kalt i.Link eller IEEE1394) standard på alle digitale videokameraer - en nødvendighet for å kunne overføre opptakene til en datamaskin for redigering. I det siste har noen kameraer kommet med USB 2.0-utgang i stedet for FireWire. USB 2.0 er en del raskere enn FireWire, men det er unødvendig her, for selv FireWire er over 10 ganger raskere enn nødvendig for å overføre DV-signaler til en datamaskin.

ref "Nettstedet for videoamatører"

Dette var tilfeldig 3 treffet på www.google.no når jeg søkte på overskriften din :roll:

Edit:Leif

Vet, har prøvd noen søk, men ingenting fornuftig.. (sitter oxo med GPRS så er ikke morro å søke gjennom 100sider.)

men dette sier meg dog ingenting "fornuftig"...

"I det siste har noen kameraer kommet med USB 2.0-utgang i stedet for FireWire. USB 2.0 er en del raskere enn FireWire..."

Så dermed skal jeg få perfekte overføringer med USB-2.0 men det får jeg da altså ikke....

Men i følge dette skal det da ikke hjelpe å bruke FireWire heller...

Jeg har prøvd samme videoklipp med både Windows Movie Maker & CyberLink PowerDirector...

Eksempel video.. (2.2Mb) 115kbps. Win. Mov.Maker.

*Film Fjernet*

Maskinware finnes i signatur.....

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Hei! Rent teknisk sett så er usb 2.0 raskere enn firewire. Husker ikke helt tallene men mener at usb 2.0 har en overføringshastighet på 480 mb/m mens firewire har "bare" 400 mb/m. Men i praksis blir firewire fortere enn usb 2.0, fordi det er mer stabilt enn usb 2.0, og har ikke små "stopp" når man overfører filer.

Correct me if i`m wrong folkens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...