kakemonster7 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hei! Har, etter å ha sendt min gamle til rep, mottatt en ny iPod. Men husker ikke helt hva som skal gjøres med den mht. lading osv... Skal den lades før jeg overfører musikken, og hvor lenge skal den lades første gang? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 er det ikke bare å lade den helt opp også bruke den a? bare sørg for at du lader den helt ut og helt opp igjen noen ganger etter det Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 NiMh-batteriene som brukes i iPod skal helst ikke lades helt ut, men lades og holdes på rundt 40-50 % av kapasiteten. Dette ifølge Apples support om batteriene! En ny iPod bør først oppdateres med nyeste firmware, ved å laste ned og innstallere siste versjon av iPod Updater fra nettet (Applestore) og kjøre dette mot iPod. Den bør også formateres (bruk Restore fra Updater). Lading bør vel gjøres først, dersom iPod ikke lades fra PC'en ved tilkobling. Tilslutt bør den synkroniseres mot iTunes for lasting av musikken i PC'en (dersom du da ikke bruker noe annet enn iTunes, og vil ha dette lastet inn!).. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 NiMh-batteriene som brukes i iPod skal helst ikke lades helt ut, men lades og holdes på rundt 40-50 % av kapasiteten. Dette ifølge Apples support om batteriene! iPod bruker Li-ion batterier og IKKE Ni-Mh batterier (iallefall de som er ute nå). Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Takk for info... Det er snakk om en helt vanlig iPod 20GB, uten fargeskjerm.... Åssen batterier det er ANER jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå