FotoKyrre Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Kjøpte måndeds tilbudet på netshop mai/juni og alt har fungert veldig bra. Har klokka den inne i biosen opp 7 til 207 og det gikk helt greit. Fant ut at jeg skulle prøve et program som fulgte med dataen da jeg kjøpte den som het Easytune. Der kunne man klokke den og jeg prøvde å klokke den opp 7 og det gikk greit og så til 10. Da skar alt seg og dataen skrudde seg av. Skrudde den på og kom til "logge seg inn i windows" og skrev inn passord og den skrudde seg av. Etter utallige forsøk ville den fortsatt ikke skru seg på. Gikk inn i biosen og klokka den ned til 200 igjen, (Det stod ikke 210 som det burde etter at jeg hadde brukt easytune). Gikk på load defoult setting eller noe og etter det ble den enda mere vrang.Nå kommer jeg ikke inn til å logge seg inn til windows engang. Ringte til Netshop og forklarte det og de sa jeg måtte restarte biosen ved å ta ut batteriet i 10 minutter og sette det inn. Men jeg vet da ikke hvordan man gjør det eller hvor batteriet er. Mulig jeg har forklart vanskelig men trenger desperat hjelp. Mvh Kyrre Lien Lenke til kommentar
Vain Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Batteriet på hovedkortet er stort, rundt og metallfarget. Nesten som et klokkebatteri (hvis ikke det er et). Og det er bare å ta det ut. Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Tatt det ut og satt det inn igjen uten særlig virkning. Kommer opp masse tall og "koder" står og loader uten at det skjer noe.... Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Kan kanskje være noen filer somer blitt korrupt .. Kjør recovery CD Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Du skrur vel av PCen mens du tar ut batteriet? Prøvd å eliminere feil? Innstalere på nytt? Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Ja skudde av dataen når jeg tok ut batteriet. Driver å formaterer dataen nå hvis ikke det funker da vet jeg ikke om det er noen annen vei utenom reperasjon..... Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Har nå formatert hd uten virkning, også instalert windows på nytt.... Her er et bile av dataen når den låser seg. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Ser ut til at den prøver å boote over nettverk. Dette er et valg i BIOS som du må slå av.... edit sett på 'load failsafe' i Bios Endret 20. august 2005 av AMD_Bruker Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Hvor gjør man det da? Kommer bare til "CMOS settup utillity" ikke til biosen der man kan bl. a kjøre sikkerhetsmodus fra...... Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 ligger i cmos setup. Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Snakker vi om samme greie her eller? Finner den ikke Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Ingen som har svar? Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Du er på rett plass... Gå på "Advanced BIOS Features" så kan du skru av at den skal boote fra nettverk. Boot innstilinger: 1. Floppy - 2. CDROM - 3. harddisk Endret 20. august 2005 av RayBay Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Under et av valgene her ligger network boot e.l. Har dessverre ikke samme hovedkortet/bios så jeg kan ikke være mer nøyaktig... Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Hjalp ikke. Den stod ikke på netverk boot. Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Ingen som har svar? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Trenger ikke å mase Her er en som har hatt et lignende problem: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=66598 Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Kan MBR være skadet på hardisken ? Boot til recovery console og kjør fdisk /mbr . Er verdt et forsøk .... Lenke til kommentar
FotoKyrre Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 OK. Takker for tips men dataen er for vrang. Den blir sendt til reprasjon i dag Ganske så småsur på netshop siden det er jeg som må betale... Greit nok at den ble klokka men når jeg brukte et program som fulgte med dataen. Idiotisk at garantien blir brutt når man bruker et program som følger med dataen. Mvh Kyrre Lien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå