dennishou Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hei, Vet Whitebox har fått mye bank her på forumet og på andre diskusjonsforumer. De selv hevder at de har bedret seg, både når det gjelder kvalitet og service. Er det noen som har kjøpt en Whitebox pc i det siste og gjort opp en mening? (Både positive og negative erfaringer takk) Og hva sier dere til "Otto Fantastico Juli" tilbudet til Whitebox med følgende specs: CentrinoT ALVISO teknologi Intel® 915GM Express Chipset 15.4" WSXGA+ Skjerm 1680x1050 Intel® Pentium M Sonoma prosessor 3 x USB 2.0 Porter, 1 x Firewire VGA OUT, HiFi Speakers for digital sound 10/100/1000 Mbit nettverk Intel® Pro/Wireless 2915ABG 54Mbit Innebygget SD/MMC/Memory Stick kortleser TV-Out (S-VHS) , 56K modem Processor: Sonoma/Alvisio CPU 533MHz, 1,733GHz, Pentium M740 Chipset: Intel® 915Express Chipset FSB 533Mhz Memory: DDR 1024mb PC3200 400MHz ATI X600 PCI Express 8x DVD-RW Dual Layer 15.4"WSXGA 1680*1050 resolution Storage: 60GB (5400RPM) PCMCIA: 1 type III pcmcia card slot Audio: Harman Kardon HiFi Speaker system with integrated subwoofer Keyboard and Pointing Devices: Touchpad Power Systems: 220/110 Volt Auto Adapter Pris: Kr 12087,- Hvordan er ATIX600 skjermkortet i forhold til ATIX700 og Radeon 9700? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 X600 tilsvarer det samme som Radeon 9700. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 hvis x600 tilsvarer 9700, så er det ikke et altfor godt tilbud. Men ei verdens dårligste. Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Har sett litt på denne lappizen også. Foruten et latterlig navn, ser specsa greie ut. Hadde planer om å bytte ut min CL56, men skjermkortet i "Otto Fantastico" har gjort meg litt usikker på om det er vits i..... Hadde vært lux hvis det gikk an å få lurt inn et x700 i denne lappizen... Hva gjelder service har jeg kjøpt 4 lappizer der nå, og har bare positive erfaringer.... Hadde litt problemer med å få tak i de til tider for ca 1 år siden, men forelden dag fikk jeg faktisk svar på mail forespørsel etter 7 timer.... Mvh Senshi Lenke til kommentar
Leo77 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei, Vet Whitebox har fått mye bank her på forumet og på andre diskusjonsforumer. De selv hevder at de har bedret seg, både når det gjelder kvalitet og service. Er det noen som har kjøpt en Whitebox pc i det siste og gjort opp en mening? (Både positive og negative erfaringer takk) ? Vel... ... kjøpte min CL 56 hos Whitebox i februar, måtte riktignok vente i 5-6 uker før det kom, så det ble mye mas og tjas for å få dem til å sende den. Når den endelig kom, svarte den til forventningene så det suste. I disse dager er den riktignok helt svart, og booter ikke i det hele tatt, så den må inn til reparasjon hos gutta på Røyse. Og det gruer jeg meg som f.... til; hadde en kompis i klassen som opplevde harddiskcrash i juli. Sendte den inn 12. juli, og fikk den tilbake nå DENNE uka, altså 5 uker etterpå!! Da hadde de, tradisjonen tro, lovt at dette skulle gå kjapt, de lovte sågar at den var postlagt uten at den var det. DET synes jeg er grovt, for å si det mildt. Særdeles skuffende var det at han hadde bestilt oppgradering av CPU og RAM ved siden av reklamasjonen på harddisken, men dette var IKKE gjort! Så nå må den inn IGJEN. Og det er liksom det som stadig har vært med Whitebox; det går tregt, lovnader blir brutt, man kan vel også ta dem på å lyve (les: påstått postlagt, men ikke likevel), og at man ikke får tilbake det som var forventet ved service/oppgradering. Men bevares; har man tålmodighet og tid, så er det bare å kline til fordi det er tross alt billig. Men er du uheldig, kan frustrasjonen blir stor og angeren er tilbøyelig til å komme sigende etterhvert. Og hvem vet; i morgen har de tatt all pepperen på alvor, og gjør alle negative foruminnlegg som omhandler dem til skamme. Lykke til uansett Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Men bortsett fra at de bruker lang tid, bruker de noen uærlige metoder? Sier de at det har ikke kunden rett i... Eller noe sånt? Lenke til kommentar
Leo77 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Til The_Fire: Sjekk denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=442908&hl= Her har Ottern beskrevet et eksempel til skrekk og gru; kunden har visst ikke alltid rett jfr Whitebox, til tross for objektive instansers vurdering! Enjoy! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Kjøpte en CL56 (brukt, vel å merke) fra de i starten av juli. Fikk den etter to uker, hvilket i og for seg er greit nok, selv om de påsto de skulle få sendt den dagen etter jeg bestilte. Ettersom denne maskina har oppført seg eksemplarisk har jeg ingen erfaringer med hvordan de håndterer service-saker. Et lite tips: Når de begynner å drøye leveringstiden utover det de har lovet, ring og mas. Gjerne en gang om dagen. Det er kanskje ikke det lureste å ikke være sur eller negativ når du ringer dem, vær blid, spør hvordan det går med bestillingen din, spør om det er noen problemer, spør når de tror de kan levere den, og om de gir ett hårreisende svar, ikke bli sint, for selv om du har all grunn til det, vil det ikke akkurat øke deres samarbeidsevne. "Hyggelig, men pågående"-holdningen tror jeg funker greit, da jeg hadde ventet en uke uten å høre noe (og ikke fikk svar på mail) begynte jeg å ringe dem hver dag, og derfra gikk det slag i slag. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Leste innlegget til Ottern. Og jeg kommer ikke til å kjøpe fra whitebox. Sikkert billig og bra, men brukerstøtte er kjekt å ha. Lenke til kommentar
roaldarne Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har nyleg cancellert ei bestilling hjå whitebox etter mange lygner angåande utsending. Dei brukar skitne knep for å halda på bestillingar dei eigentleg ikkje har kapasitet til å prosessera. Whitebox må få orden på sin kundebehandling! Lenke til kommentar
c_t_s_o Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 He he. Virker på meg som om Whitebox alt i alt ikke bryr seg noe særlig. 22. juni fikk jeg en e-post fra en Whitebox-selger som skrev at de skulle få inn "en lettvekter modell 14.1" i slutten av uka". Har ikke sett den på sidene deres enda! Uka etterpå skulle det muligens komme inn en maskin med " 15.1" SXGA Skjerm " og "DDR2 minne". Den skulle dessuten være en modell med et ATIx700/nVidia6600 type skjermkort (altså en rimelig heftig sak), men ikke med aopen/tundra type chassis. Denne toppmaskinen har jeg enda tilgode å se på sidene deres! Kan ikke si det virker som om et slikt firma er til å stole på. Akkurat som om de er villige til å slenge ut alle mulige slags utsagn... bare for å sette kunden i ventemodus. Håpløst... Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Begynner å bli passe irritert over whitebox akkurat nå. Sier de ska levere iløpet av ettpar dager men den gang ei. Har ventet over 2 uker nå og trenger virkelig pcen til skolebruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå