Gå til innhold

øke CPU External Frequency på Intel EE 840

Anbefalte innlegg

Sitter å venter på den nye pc'en min, og bruker tiden til å lese litt rundt på nettet. Har funnet ut at jeg kanskje må gjøre noen små justeringer på systemet for å få best hastighet.

Hovedoppsettet mitt er:

ASUS P5WD2 Premium i955x hk

Intel Extreme Edition 840 (3,2 dual core)

Corsair TWINX1024 8000UL DDR2

Gigabyte GeForce 7800GTX

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg skulle få max hastighet fra minnebrikkene, måtte jeg øke CPU External Frequency til 250 Mhz. Betyr det da at siden CPU normalt kjører en FSB på 200 og en multiplier på 16,at hvis jeg øker CPU External Frequency til 250, så øker jeg hastigheten på CPU til 4000Mhz?

Eller er CPU External Frequency noe annet enn FSB, og da ikke har noen innvirkning på CPU hastighet?

Hadde egentlig ingen planer om å klokke pc'en min noe, og er helt grønn, når det gjelder overklokking.

Leste også en test der det sto at på de minnebrikkene jeg har kjøpt, kunne man sette ned hastigheten til DDR2-800 og få timings på 4.0-4-4-8 og hvis man senket til DDR2-667 kunne man kjøre med timings 3.0-3-3-8

Hvordan gjør jeg dette eventuelt, og er det noen bakdeler med å "nedgradere" hastigeten på minnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksternal frequency=FSB.. Skjønner allikevel ikke poenget med å makse ut brikkene dine, da det vil gi det tilnæmelsesvis like god ytelse å eller kjøre på litt lavere hasitghet med strammere timings.. og tar jeg ikke helt feil så vil dette gå fint på 8000UL brikkene.. Selv kjøpte jeg 5400UL brikkene da disse klokker utav ville helv**e, med stramme timings.. men det er verdt å merke seg at dette bare gjelder gamletypen av disse brikkene med 3-2-2-8 instillinger, og ikke de nye med 3-3-28... de klokker visst mye dårligere etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Fett hovedkort du har valgt forresten... samme som meg...

Takker :p

Jeg er som nevnt ikke ute etter å klokke noe spessielt, så bedre timings er å foretrekke. Tror det er det som jeg ender opp med.

Men har da to valg:

Kjøre minnebrikkene på DDR2-667 hastighet med timings: 3.0-3-3-8

eller DDR2-800 hastighet med timings: 4.0-4-4-8

Hvilken er av disse to vil gi meg den beste hastigheten for systemet?

Lenke til kommentar
Fett hovedkort du har valgt forresten... samme som meg...

Takker :p

Jeg er som nevnt ikke ute etter å klokke noe spessielt, så bedre timings er å foretrekke. Tror det er det som jeg ender opp med.

Men har da to valg:

Kjøre minnebrikkene på DDR2-667 hastighet med timings: 3.0-3-3-8

eller DDR2-800 hastighet med timings: 4.0-4-4-8

Hvilken er av disse to vil gi meg den beste hastigheten for systemet?

Tro DDR800 Vil gi best ytelse :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...