danielsn Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hvordan får jeg html-dokumentet til å laste innholdet fra en txt-fil inn i html-dokumentet? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Enklaste: <?php include('fil.txt'); ?> Evt. bruk OBJECT. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Enklaste: <?php include('fil.txt'); ?> Evt. bruk OBJECT. Er det mulig å enten gjøre det i js, eller html? Home støtter ikke html Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Home støtter ikke html Støtter ikke php tenker jeg Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 XMLHTTPRequest kan vel ta på seg jobben. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Støtter opera det da? Ble kansje lagt til støtte for det Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Opera blows. Men ja, Opera har støtte for ActiveX-objectet XMLRequest. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 JS kan vel også ta jobben? Jeg gjorde det faktisk med JS på en side før jeg begynte med PHP. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 JS kan vel også ta jobben? Jeg gjorde det faktisk med JS på en side før jeg begynte med PHP. Ja, men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Med mine altfor manglende JS-kunnskaper, er dette den enkleste løsningen jeg vet om: tekst.txt: document.write(" Mikael <3 Mikael <3 "); html: <script src="tekst.txt" language="javascript"></script> Merk dog følgende: Det er MYE bedre å bruke PHP eller et annet serversidespråk! Dette fordi det ikke stiller noen krav til klienten. Bruk heller ALDRI denne teknikken på noen vesentlige elementer på siden, som for eksempel meny eller innhold. Alle som har javascript avslått eller bruker en nettleser uten støtte for javascript, vil ikke få sett disse elementene. Endret 19. august 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Du kan evt. bruke SSI: <!--#include virtual="meny.txt" --> Men da må filtypen der du skal bruke det være .shtml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå