Gå til innhold

Apache, PHP & MySQL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del installerer de i rekkefølgen mysql, apache, php, da jeg bestandig kompilerer ifra source på slackware.

(mysql kan fint operere for seg selv, apachen må ikke installeres, men configureres, og så må php kompileres inni apachen som modul eller cgi)

Hvis du derimot bruker et eller annet pakkesystem så har sikkert de endel avhengigheter som sansynligvis bestemmer rekkefølgen din.

Hva du bør ungå er _endel_. Les sikkerhetsdokumentasjon til hver enkel del.

-Dante

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 03:14, nesquik skrev:

Quote:

Den 2002-08-08 02:12, tore- skrev:

Ville anbefalt freebsd da, det er sabla lett i forhold....

Dritt lei av å høre om FreeBSD og hvor fint det er...

*sukk*

Har du et problem med at jeg anbefalte han freebsd? Hadde jeg bare postet "FREEBSD ER SÅ MYE BEDRE!! OG SÅ ER DET SÅ 1337!" hadde saken vært en annen, men jeg svarte på spr., så slutt og syt

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-20 22:00, adyton skrev:

Det som gjør FreeBSD bra er at det er et bra port tre og det er god dokumentasjon påå

Men det er vanskeligere å installere enn Linux (rh og md som jeg har testa)

jeg trudde ikke det fantes noe som var lettere å innstallere enn RH, men... (regner seff. også med M$ systemer), det eneste måtte i så fall være DOS 5.0; den var ganske grei :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 10:28, laaknor skrev:

jeg trudde ikke det fantes noe som var lettere å innstallere enn RH, men... (regner seff. også med M$ systemer), det eneste måtte i så fall være DOS 5.0; den var ganske grei :razz:

freebsd er en glede og installere, helt grafisk og ikke noe slitsom knoting. /me likes that

Og ports er jo utrolig genialt, bare søk gjennom portsa så finner du det programmet du vil ha, så er det bare og sette igang installasjonen så fixer den allt(og da mener jeg _allt_)...så og si plug-n-play for software.

EDIT: og snart kommer nvidia med driver til bsd også, da blir det enda bedre :smile:

Prøv FreeBSD :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-08-21 11:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 11:05, Civilix skrev:

Quote:

Den 2002-08-21 10:28, laaknor skrev:

freebsd er en glede og installere, helt grafisk og ikke noe slitsom knoting. /me likes that

Og ports er jo utrolig genialt, bare søk gjennom portsa så finner du det programmet du vil ha, så er det bare og sette igang installasjonen så fixer den allt(og da mener jeg _allt_)...så og si plug-n-play for software.

EDIT: og snart kommer nvidia med driver til bsd også, da blir det enda bedre :smile:

Prøv FreeBSD :wink:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-08-21 11:07 ]</font>

Grafisk???

Der fikk du meg til å gå vekk fra bsd! Jeg har ennå igjen å møte en distro som får med seg *all* konfigen i en grafisk setup.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 11:23, laaknor skrev:

Grafisk???

Der fikk du meg til å gå vekk fra bsd! Jeg har ennå igjen å møte en distro som får med seg *all* konfigen i en grafisk setup.

ok da, du får ikke fixa kjærna grafisk :sad:

og hvor har du det fra at grafisk=dårlig?

(det er bare 16 farger og 640x oppløsning i installasjonen da hvis det hjelper :grin: )

men man får kommet seg inn i x, satt opp skjermkort, nettverk, mus/tastatur og alt det der grafisk...

Og ja du kan også gjøre alt på den slitsomme metoden(det vil si kommandolinje).

FreeBSD er heller ingen distro da, men et eget OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...