inaktiv000 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg driver og skal installere dette på Linux, for første gang (med alt sammen.) Er det noen spesiell rekkefølge man bør gjøre dette i osv? Noen ting jeg bør huske, holde meg unna etc? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Ville anbefalt freebsd da, det er sabla lett i forhold.... Rekkefølgen "er"/_er_ slik: Installer apache, så php, så mysql... Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Jeg for min del installerer de i rekkefølgen mysql, apache, php, da jeg bestandig kompilerer ifra source på slackware. (mysql kan fint operere for seg selv, apachen må ikke installeres, men configureres, og så må php kompileres inni apachen som modul eller cgi) Hvis du derimot bruker et eller annet pakkesystem så har sikkert de endel avhengigheter som sansynligvis bestemmer rekkefølgen din. Hva du bør ungå er _endel_. Les sikkerhetsdokumentasjon til hver enkel del. -Dante Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Jeg installerer fra kildekode under Slack 8. Tror jeg eksperimenterer litt og ser om jeg finner ut noe som fungerer, og gjør alt på nytt etterpå. :smile: Takk for hjelpen hvertfall =) Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 02:12, tore- skrev:Ville anbefalt freebsd da, det er sabla lett i forhold.... Dritt lei av å høre om FreeBSD og hvor fint det er... *sukk* Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Så lenge "vi" driver å reklamerer for linux så må vel andre få lov å reklamere for "sitt" os? =) Uannsett.. å reklamere.. ser ikke vitsen.. bare opplys folk så finner de ut hva de liker. -Dante Lenke til kommentar
tore- Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Quote: Den 2002-08-12 03:14, nesquik skrev: Quote: Den 2002-08-08 02:12, tore- skrev: Ville anbefalt freebsd da, det er sabla lett i forhold.... Dritt lei av å høre om FreeBSD og hvor fint det er... *sukk* Har du et problem med at jeg anbefalte han freebsd? Hadde jeg bare postet "FREEBSD ER SÅ MYE BEDRE!! OG SÅ ER DET SÅ 1337!" hadde saken vært en annen, men jeg svarte på spr., så slutt og syt Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Hva gjør fbsd så mye lettere? Lenke til kommentar
Morti Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Alt er lett hvis man kan det Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hvis det er spørsmål om hva som er lettest må vel Microsoft Windows være det rette valget. :smile: Lenke til kommentar
adyton Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Det som gjør FreeBSD bra er at det er et bra port tre og det er god dokumentasjon påå http://www.freebsd.com Men det er vanskeligere å installere enn Linux (rh og md som jeg har testa) Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 22:00, adyton skrev:Det som gjør FreeBSD bra er at det er et bra port tre og det er god dokumentasjon påå http://www.freebsd.com Men det er vanskeligere å installere enn Linux (rh og md som jeg har testa) jeg trudde ikke det fantes noe som var lettere å innstallere enn RH, men... (regner seff. også med M$ systemer), det eneste måtte i så fall være DOS 5.0; den var ganske grei :razz: Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 10:28, laaknor skrev:jeg trudde ikke det fantes noe som var lettere å innstallere enn RH, men... (regner seff. også med M$ systemer), det eneste måtte i så fall være DOS 5.0; den var ganske grei :razz: freebsd er en glede og installere, helt grafisk og ikke noe slitsom knoting. /me likes that Og ports er jo utrolig genialt, bare søk gjennom portsa så finner du det programmet du vil ha, så er det bare og sette igang installasjonen så fixer den allt(og da mener jeg _allt_)...så og si plug-n-play for software. EDIT: og snart kommer nvidia med driver til bsd også, da blir det enda bedre :smile: _________________ Prøv FreeBSD :wink: [ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-08-21 11:07 ] Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 11:05, Civilix skrev: Quote: Den 2002-08-21 10:28, laaknor skrev: jeg trudde ikke det fantes noe som var lettere å innstallere enn RH, men... (regner seff. også med M$ systemer), det eneste måtte i så fall være DOS 5.0; den var ganske grei :razz: freebsd er en glede og installere, helt grafisk og ikke noe slitsom knoting. /me likes that Og ports er jo utrolig genialt, bare søk gjennom portsa så finner du det programmet du vil ha, så er det bare og sette igang installasjonen så fixer den allt(og da mener jeg _allt_)...så og si plug-n-play for software. EDIT: og snart kommer nvidia med driver til bsd også, da blir det enda bedre :smile: _________________ Prøv FreeBSD :wink: <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-08-21 11:07 ]</font> Grafisk??? Der fikk du meg til å gå vekk fra bsd! Jeg har ennå igjen å møte en distro som får med seg *all* konfigen i en grafisk setup. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 11:23, laaknor skrev:Grafisk???Der fikk du meg til å gå vekk fra bsd! Jeg har ennå igjen å møte en distro som får med seg *all* konfigen i en grafisk setup. ok da, du får ikke fixa kjærna grafisk :sad: og hvor har du det fra at grafisk=dårlig? (det er bare 16 farger og 640x oppløsning i installasjonen da hvis det hjelper ) men man får kommet seg inn i x, satt opp skjermkort, nettverk, mus/tastatur og alt det der grafisk... Og ja du kan også gjøre alt på den slitsomme metoden(det vil si kommandolinje). FreeBSD er heller ingen distro da, men et eget OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå