purity89 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Er det mulig å bruke norske strømledninger (PAL) til en Japansk GC? Det er jo forsjellig strøm originalt fra disse, og jeg tviler egentlig litt på at den vil fungere med PAL ledninger. Håper noen vet litt mer om dette en meg, er ganske blank selv Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Tror ikke det er så lurt å krysse ting slik Men det kan jo gå Lenke til kommentar
purity89 Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Nei har tenkt litt på det jeg og Så tror jeg skal kjøpe (u)original strømledning fra Lik-Sang eller Play-Asia, og kjøpe en omformer eller noe lignende i tillegg, da bør det fungere Edit: Sjekket litt rundt og ser at Play-Asia ikke selger strømledninger, men fannt "GameCube AC Adapter 110V" på Lik-Sang Europe sine sider. Fannt og denne adapteren på Lik-Sang Europe sine sider: "Universal Travel Power Plug Adapter" Håper noen vet om dette er den jeg trenger, eller evnt. finner den jeg trenger en plass :!: Tips er alltid velkomne Endret 19. august 2005 av purity89 Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Du kommer ikke langt med noe av det du har funnet der. Det du tenger er enten en europeisk GC-strømforsyning (for 230 V), eller en 230/110V transformator. Ser her at Lik-Sang har uofisielle 220 V GC-strømforsyninger. stekri88: "Tror" og "kan" er ikke begrep som bør brukes i denne sammenheng. Om purity89 hadde kjørt GC-en sin rett i stikkontakten (med f.eks. det universale reiseadapteret) hadde han i beste fall endt opp med en grillet strømforsyning, og i verste fall en ødelagt GC. Du skal vite før du svarer, ikke tro. Endret 19. august 2005 av kakarlsen Lenke til kommentar
purity89 Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Hmm... Når jeg da allerede eiger en Europeisk/Norsk/PAL GameCube, mener du ledningene mine til den vil fungere til en japansk GC? Tror du må forklare litt her Har tenkt litt, og mener at det vil fungere slik: (Begge ledningene er sånne originale med adapter på midten, uten noen transformator ) Norsk strøm (~220V) --> PAL GC Ledning = X Strøm Japansk strøm (110V) --> NTSC GC Ledning = X Strøm Altså samme strømmen, vil nå tro de forsjellige sonene av GC bruker like mye strøm... Eller? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Les på ledningene og "greia" i midten om de gir samme outputs. Hvis en europeisk GC ledning gir samme output som den andre så kan du bare bytte og bruke den europeiske isteden. Men vær sikker på output'en altså. Lenke til kommentar
purity89 Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Litt vanskelig når jeg ikke har en NTSC ledning tilgjengelig Men skal se om jeg får tak i noen som har en, full rapport her viss jeg får tak i en Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Min USA NTSC kabel viser 12V i output. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Har sjekka med en som har PAL GC. Han sa at output var den samme. Så det er bare å bytte kabel det Lenke til kommentar
purity89 Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Flott Tusen takk for hjelpen Det eneste som trengs da er info om hvordan man gjør japanske GameCuber sonefrie Men det tror jeg det stod noe om på ModThatCube så da er vell det og i orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå