ptroinks Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 For noen uker tilbake kjøpte jeg 1GB RAM slik at jeg nå har 1,5GB til sammen. Etter at jeg satte inn brikkene merket jeg at PCen oppførte seg litt annerledes (bortsett fra at BF2 loadet raskere, da ). Noen ganger klarte ikke windows å se DVD-spilleren min etter oppstart, slik at BF2 ikke ville starte. For en ukes tid siden kjøpte jeg også nytt skjermkort, og siden da har ting blitt verre og verre. For sikkerhets skyld har jeg formatert harddisken og installert XP på nytt. Alle drivere er oppdaterte, inkludert BIOS, men maskinen er fortsatt veldig ustabil. Nå kan den finne på å henge seg helt opp, alt fra et par sekunder, til at den henger seg fullstendig så jeg må reboote. Etter reinstallasjonen av Windows har jeg også hatt problemer med å i det hele tatt få maskinen til å starte windows. Den er blitt skikkelig humørsyk! Når den ikke klarer å starte windows, stopper den ofte mens jeg ser xp-logoen med den blå fremdriftsindikatoren under. Da vil ikke windows bli ferdig med lastingen. Fremdriftsindikatoren bare går og går i det uendelige. Andre ganger kan maskinen stoppe idet lastingen av windows skal begynne. Da ser jeg bare svart skjerm med en DOS-cursor øverst som blinker. Ekstremt irriterende!! Her er maskinen min: P4 2,6Ghz Abit IC7-G hovedkort XFX GeForce 6800GT 256MB 2x TwinMOS PC3200 512MB RAM (Dual, nykjøpt) 1x TwinMOS PC3200 512MB RAM (Den jeg hadde fra før) 420W PSU Det første jeg tenkte var at det var et problem med RAMen. Jeg satte de to dual-brikkene i slot 1 og 3, mens den gamle brikken ble satt i slot 2. Har ikke prøvd andre konfigurasjoner. Det neste jeg tenkte var at skjermkortet kunne være et problem. Har etter å ha lest litt rundt på forskjellige forum skiftet drivere fra de nyeste, til noen litt eldre (husker ikke hvilke i farten). Ingen forskjell. Håper det er noen geniale mennesker som kan hjelpe meg! Siste utvei er nå å formatere på nytt. Det er ikke noe problem siden det ikke er mange dagene siden sist, men det tar tid, så jeg prøver alt annet før formatering . Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Enkelte HK liker ikke 3 minnebrikker, funker best med enkel eller par/2 par.... Har du testet med 2 om gangen etter du fikk 3, kun dual settet? Endret 19. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
ptroinks Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Nei, jeg satte i alle tre, og de har blitt der. Burde vel ha tenkt så langt, men den gang ei . Skal prøve å fjerne den gamle brikken og se hvordan det går. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det kan være smart å gi beskjed her om det var feilen så kan andre folk med lignende prob lese om det senere Lenke til kommentar
ptroinks Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Da er den gamle brikken ute, og bortsett fra at maskinen ser ut til å starte normalt, er det andre ved det gamle. Windows klarer ikke å identifisere verken DVD-ROMen min eller CD-brenneren. De blir bare kalt "CD-Stasjon", og selv om det er plater i begge spillerne, vises ikke innholdet i Min Datamaskin (som forøvrig bruker laaang tid på å åpne. Håper det er noen som har andre forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet før jeg må ta fatt på ny formatering... EDIT: Jeg glemte å nevne at når maskinen starter opp, blir begge spillerne identifisert korrekt, og jeg ser nå at enhetsbehandling også har identifisert dem. Men windows utforsker klarer det ikke... Hva i huleste er det som foregår??? Endret 19. august 2005 av ptroinks Lenke til kommentar
Vain Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hvilket merke er det på PSUen din? Hvis du har veeldig mye strømkrevende ting i pcen og en dårlig PSU kan dette være problemet. Lenke til kommentar
ptroinks Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Jeg har en 450W strømforsyning. Trodde det skulle holde til det jeg har i maskinen... Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Sjekk at jumperne på harddisken og CD/DVD er satt riktig. Bytt gjerne idekablene hvis du har reserve liggende Lenke til kommentar
ptroinks Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Tror jeg fant ut hva som var galt. Det var tydeligvis den gamle RAM-brikken min som utgjorde det meste av problemene, og DVD-ROMen min hadde tydeligvis blitt skral på sine gamle dager og nektet derfor å lese DVD-plater (men ikke CDer). Jeg heiv ut spilleren og kjøpte en ny DVD-brenner, og nå funker alt som det skal! Takker for alle forslag ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå