andrvas Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Har ett par GeIL Ultra DDR500 brikker i maskinen min, som jeg tror blir ganske varme. Kjører dem på 250MHz, og når jeg tar på brikkene er de glovarme, kjennes ut som det er nærmere 60++ grader. Ser dermed ikke ut til at de påmonterte kjølerne fungerer godt nok. Har ifra før 2 kabinettvifter @ 1750rpm som står bak i kabinettet, samt en NorthQ 500W PSU med 140mm vifte. Har dette kabinettet. Hvis jeg spiller, går det som oftest ikke mer en 20-30 min, før maskinen plutselig slår seg av. Jeg er bombesikker på at det er RAM'en som blir overopphetet. CPU og GPU temperatur ligger på hhv 60 og 70 grader under spilling. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få bukt med god kjøling til mine RAM brikker? Er det mulighet for å kunne montere en vifte over disse tror dere, med andre ord, er det noen som har forsøkt det tidligere? Endret 19. august 2005 av andrvas Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Om du har bra luftflyt i kabinettet så kan kanskje disse være brukbare LINK Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Sett en vifte over dem, alt du trenger for meget god kjøling av minne. Kjøeribber etc fungere nok også til en viss grad, men da må man fremdeles ha en vifte. Bruker du en stor 120mm feks får du i tillegg god kjøling til deler av hovedkortet, og øker luftsirkulasjonen i kabinettet. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Sett en vifte over dem, alt du trenger for meget god kjøling av minne. Kjøeribber etc fungere nok også til en viss grad, men da må man fremdeles ha en vifte. Bruker du en stor 120mm feks får du i tillegg god kjøling til deler av hovedkortet, og øker luftsirkulasjonen i kabinettet. denne kjøleren Da skulle den 120mm vifta være feste med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå