Gå til innhold

PhpNuke Theme Tutorial

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som driver siden www.bf2.org. Siden ble sakte men sikkert satt sammen av en av våre tideligere kodere. Problemet vårt er at etterhvert som siden har utviklet seg og vokst har en god del forskjellige kodere jobbet på den. Dette har resultert i et takras av en koding og vi opplever bare mer og mer kode problemer noe som går utover kvaliteten på siden.

Vi har derfor bestemt oss for å designe en helt ny side fra scrath. Men i mellom tiden mens koderne/designerne og moderatornen slår hverandre med kreativitets staven trenger vi en side som fungerer ordentlig for nyhetsposterne og medlemmene våre. Derefor tenkte jeg å porte det nåværende designet over på phpNuke (eller en annen lignende CMS) og lurte derfor på om noen kunne guide meg til en theme tutorial eller enda bedre, være til hjelp for å få dette til.

Designet til siden er enkel og jeg tenker meg at det ikke skal være så alt for vanskelig å få en side som er tilnærmet lik til å fungere i phpNuke. Det skal bare se så lik ut som mulig.

All form for hjelp mottas med høyest mulig takknemlighet :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ha dette sagt, hvorfor akkurat phpNuke? Det finnes jo et hav av andre cms som er langt bedre..

Uansett, det første dere gjør er å lage et forlag på en side. Deretter legger dere til et cms. Uten å ha hatt så veldig mye med phpNuke å gjøre regner jeg med at det er noe anerledes der. Derfor, velg noe annet.

Feks Drupal eller Siteframe, som jeg etterhvert har begynt å kjenne ganske så bra.

Begge fyller kravene et cms burde fylle.

• Artikler
  • Kommentarer
  • Registrering for forfattere

Nå skal det være sagt, Drupal er overlegen siteframe i funksjoner. Du kan til og med bruke deres eget forum. Siteframe er et lite prosjekt og du må klare deg selv ganske mye.

Videre kan du jo se gjennom denne lista hos wikipedia.

Lenke til kommentar

Vel phpNuke fordi det er det eneste jeg har vært borti, men som sagt så bare det er en CMS som fyller kravene så. Vi bruker PhpBB forum, og jeg likte funskjonen i phpNuke som lot vanlige brukere skrive artikler/nyhetsartikler og så kunne en admin bare redigere og godkjenne den. Vi får mange nyhetsartikler hver eneste dag. Alle kan selvfølgelig ikke brukes, men å kunne legge de til så enkelt syns jeg var en attraktiv funksjon.

Men uansett hvilken CMS som blir brukt, det er designet som er viktig å få til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...