ntec Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hvordan skal jeg få 12V strøm til en katode som jeg skal henge opp på veggen i soverommet mitt? (Jeg har tenkt på å hente strøm fra pcen min, men problemet der er at jeg ikke har stasjonær pc, men en bærbar!) Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Omformer fra 230V til 12V, eventuelt et bilbatteri. Kanskje du kan kutte av en USB-kabel, og koble strømmen til der. For det er vel 12V på USB? Endret 18. august 2005 av Jtand Lenke til kommentar
samen Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kanskje du kan kutte av en USB-kabel, og koble strømmen til der. For det er vel 12V på USB? Nei, USB har bare 5V spenningskilde. I tillegg får man ifølge USB-standarden bare lov å trekke maks 0,5A per enhet, som da blir maks 2,5 Watt. Lenke til kommentar
samen Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 samen: er du same? Ikke at det har noe med temaet å gjøre men nei. Var bare et kallenavn jeg hadde når jeg lagde nicket. Til trådstarter kan jeg derimot anbefale følgende produkt, eller liknende: Batterieliminator Nå skal det sies at jeg ikke har anelse om hvor mye strøm mye effekt en slik katode trekker, men denne strømforsyningen kan levere opp til 24W. Du kan i tillegg justere utspenningen som da kanskje gir deg muligheten til å få lavere lysstyrke hvis ønsket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå