Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Viktig rundt ny pop3 adr. oss Telenor

Anbefalte innlegg

Telenor har forandret pop3 adressen sin. (pop3 må man ha om man vil ha mailen lastet ned i feks outlock isteden for å lese den på kjipe online. lesere...

Ihvertfall så gjelder det for oss som kun har email konto/adresse oss dem. Frisurf ol. Selv så signet jeg opp en [email protected] adresse oss dem for ca. 7-8 år siden (som jeg helst vil slippe å måtte bytte ut etter så lang tid...) . Var da en kampanje hvor alle som ønsket kunne får gratis email oss dem uten å måtte abonnere på noe som kostet penger...

Dette har funket flott for min del. Har selv nett levert fra catch.

Har da hatt et slikt oppsett på inn og utgående mail:

---

Incoming mail server (pop3): mail.online.no

og

Outgoing mail server (smtp): smtp.catch.no (dette er jo forskjelligt etter hvilken levrandør man har!

---

Er ikke mye som er forandret (men gud hvordan jeg måtte lete meg frem på online.no sine sider(telenor sider) får og finne den nye adr....

. Det som er forandret er ikke mye; I incoming mail server så skal det nå være: pop.online.no og IKKE mail.online.no som før...

Trodde egentilg at telnor hadde kuttet ut denne tjenesten for de som ikke har betal abn. men heldigvis så funker det enda.

Dette var kun til opplysning for andre som sliter med samme problem. ;)

Håper det var til hjelp for noen.. :p

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm..

mail.online.no funker da enda det.

Mener å huske at telenor har endret infoen på side sider til [email protected], men at mail.online.no alltid har fungert.

Jo har altid fungert for meg også, inntill for et par uker siden. Skal sies at jeg ikke har noe abn. oss telenor. Hverken basis eller frisurf. Kun en email adr. Og oss meg funker det ikke å hente ned noe til outlook med mail.online.no , men bytter jeg til pop. osv; så funker det fint!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...