Gå til innhold

intel P4 2,8Ghz dårlig til spilling?

carl-kr.

Anbefalte innlegg

heisann! :)

jeg velger å kalle meg en gamer.

hvilken cpu burde man ha til dagens spill for å kunne holde følge.

jeg har nå en intel pentium 4, 2,8Ghz.

dette var noe med det beste når jeg kjøpte den da ;)

det store spørsmålet er: "Burde jeg oppgradere eller holder den cpuen jeg har en stund til?" :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening så er det best og vente til pc'en er helt utdatert, og kjøpe nytt.

Nå har jeg en Xp 2600+ og en "venice" 3000+ er på vei i posten, men Xp'en er fortsatt ikke helt utdatert. Dette er bare lillebror sin pc'e som er helt utdatert, så han kjøpe min gamle hw hk, cpu og ram. jeg besholdte skjermkortet fx 5500, og det blir byttet når jeg nesten ikke kan kjøre noen spill med det.

Lenke til kommentar

2.8 GHZ skal ikke være så verst å spille på det nei. Det kommer (som andre her sier) an på skjermkortet du har. Går fint an å spille spill på denne pc`en. (2.8 GHZ) når pc`en er i humør til å gjøre det iallefall :p. Har ikke spilt på denne pc`en siden tidlig i fjor så jeg vet ikke helt hvordan det går nå.

Lenke til kommentar
Har en 2.8GHz / 533 + R9800 Pro + 1GB PC3200 DDR-RAM, og har hatt samme riggen i halvannet år. Har aldri hatt verken behov eller ønske om å oppgradere, siden alt jeg spiller (WoW og BF2 + Doom 3 og HL2 før jeg kom frem til at det var dritkjipe spill) kjører helt prima.

Bryr meg ikke med AF/AA, og kjører i 1280x1024px.

men det er jo gøy å oppgradere å vite at man har noe rått da ;) hehe

og jeg må ha AA og AF men det går vel mest på skjermkortet da.

Lenke til kommentar
har veldig lyst på et 7800 kort.. :p Men da må man til med nytt hk, nytt psu osv :s

i Know :roll:

jeg har lyst på pci express istedenfor agp....

edit: men når jeg vinner i lotto blir det saker :yes:

edit2: nå spiller ikke jeg lotto så da er vell vinnersjangsene mer eller mindre lik 0!

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Ja, jeg vil mene at den enkelt delen du vil ha mest gevinst av å bytte ut her er skjermkortet. Men om du er nogenlunde fornøyd, ville jeg heller "holdt ut" en stund til. Og da byttet alt. Og bruke masse penger på et nytt agp hadde ikke jeg gjort i dag i alle fall. På den annen side får man jo etterhvert agp kortene ganske så billig, men belag deg da ikke på gjenbruk.

Og å bare bytte cpu'en tror jeg vil gi deg ganske lite.

Lenke til kommentar

For å si det slik : Jeg vil anbefale deg å beholde riggen din så lenge som overhodet mulig. Kanskje begynne og legge av penger til en ny rigg. Slik at du har den dagen den blir dårlig. Selv kjøper jeg som regel helt ny rigg når jeg først skal ha. Har gjerne pc'n i 1-2 år, for så å selge den og kjøpe nytt. Litt avhengig av behov selvfølgelig. Så lenge alle nyere spill går smooth, så ser jeg ingen grunn til å bytte ut riggen din. Vent heller til de nyeste spillene begynner å gå tregt, så skifter du da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...