carl-kr. Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 heisann! jeg velger å kalle meg en gamer. hvilken cpu burde man ha til dagens spill for å kunne holde følge. jeg har nå en intel pentium 4, 2,8Ghz. dette var noe med det beste når jeg kjøpte den da det store spørsmålet er: "Burde jeg oppgradere eller holder den cpuen jeg har en stund til?" Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Har du prøvd den i BF2, HL2, D3 osv? Men det går vel mer på hva slags skjermkort du kan ha på plattformen din? Og resten av systemet? Endret 19. august 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hvilken sort p4? er vel forskjellige av de også.... Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 tror ikke den intel`n der er så ille jeg kan nok brukes en stund til ...men om den er en "flaskehals" er umulig og si før du forteller hva resten av systemet ditt er.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 533mhz eller 800mhz busshastighet? socket? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 (endret) -socket 775 -GF 6600GT -1gb ram 800Mhz busshastighet edit: har alle de spillene nevt ovenfor, og de går som hakka møkk med god oppløsning og mange details. Endret 19. august 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 så hva er problemet? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 så hva er problemet? har jeg sagt det var noen problem?????hva? tenker jo da litt på morgendagens spill og da.. regner med det kommer ut spill i 2006 og da kan vell 2,8 bli litt snaut. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Etter min mening så er det best og vente til pc'en er helt utdatert, og kjøpe nytt. Nå har jeg en Xp 2600+ og en "venice" 3000+ er på vei i posten, men Xp'en er fortsatt ikke helt utdatert. Dette er bare lillebror sin pc'e som er helt utdatert, så han kjøpe min gamle hw hk, cpu og ram. jeg besholdte skjermkortet fx 5500, og det blir byttet når jeg nesten ikke kan kjøre noen spill med det. Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 2.8 GHZ skal ikke være så verst å spille på det nei. Det kommer (som andre her sier) an på skjermkortet du har. Går fint an å spille spill på denne pc`en. (2.8 GHZ) når pc`en er i humør til å gjøre det iallefall . Har ikke spilt på denne pc`en siden tidlig i fjor så jeg vet ikke helt hvordan det går nå. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Har en 2.8GHz / 533 + R9800 Pro + 1GB PC3200 DDR-RAM, og har hatt samme riggen i halvannet år. Har aldri hatt verken behov eller ønske om å oppgradere, siden alt jeg spiller (WoW og BF2 + Doom 3 og HL2 før jeg kom frem til at det var dritkjipe spill) kjører helt prima. Bryr meg ikke med AF/AA, og kjører i 1280x1024px. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Skal holde en stund ennå den Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Har en 2.8GHz / 533 + R9800 Pro + 1GB PC3200 DDR-RAM, og har hatt samme riggen i halvannet år. Har aldri hatt verken behov eller ønske om å oppgradere, siden alt jeg spiller (WoW og BF2 + Doom 3 og HL2 før jeg kom frem til at det var dritkjipe spill) kjører helt prima. Bryr meg ikke med AF/AA, og kjører i 1280x1024px. men det er jo gøy å oppgradere å vite at man har noe rått da hehe og jeg må ha AA og AF men det går vel mest på skjermkortet da. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Det er ikke noe poeng å oppgradere før du merker at det begynner å gå tregt. Hvis det begynner å gå tregt i fremtiden, vil du da få mye mer for pengene dine da enn nå. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 kjente med battelfield2 at hær var det noe som trengte å byttes ut,hehe. men det er skermkortet! krevende spill BF2 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Har likedann oppsett som psilocybe, bare buss på 800mhz socket 478 og rammen kosta 4k i sin tid ca. Ser enda ikke grunnen til å oppgradere noe stort, selv om jeg har veldig lyst på et 7800 kort.. Men da må man til med nytt hk, nytt psu osv :s Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) har veldig lyst på et 7800 kort.. Men da må man til med nytt hk, nytt psu osv :s i Know jeg har lyst på pci express istedenfor agp.... edit: men når jeg vinner i lotto blir det saker edit2: nå spiller ikke jeg lotto så da er vell vinnersjangsene mer eller mindre lik 0! Endret 20. august 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Ja, jeg vil mene at den enkelt delen du vil ha mest gevinst av å bytte ut her er skjermkortet. Men om du er nogenlunde fornøyd, ville jeg heller "holdt ut" en stund til. Og da byttet alt. Og bruke masse penger på et nytt agp hadde ikke jeg gjort i dag i alle fall. På den annen side får man jo etterhvert agp kortene ganske så billig, men belag deg da ikke på gjenbruk. Og å bare bytte cpu'en tror jeg vil gi deg ganske lite. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 tenker på å selge hele pcen min. håper jeg får noen kroner for den skal bytte til AMD s939 med pci express Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 For å si det slik : Jeg vil anbefale deg å beholde riggen din så lenge som overhodet mulig. Kanskje begynne og legge av penger til en ny rigg. Slik at du har den dagen den blir dårlig. Selv kjøper jeg som regel helt ny rigg når jeg først skal ha. Har gjerne pc'n i 1-2 år, for så å selge den og kjøpe nytt. Litt avhengig av behov selvfølgelig. Så lenge alle nyere spill går smooth, så ser jeg ingen grunn til å bytte ut riggen din. Vent heller til de nyeste spillene begynner å gå tregt, så skifter du da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå