Gjest Slettet+130498 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 som topicen sier så lurer jeg på om jeg kan redusere støyen fra dvd-romene mine siden disse bråker noe inni h******. kan man gjøre slik som med o-ringene???? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) *slettet* Endret 23. august 2005 av Man0war Lenke til kommentar
Core Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Se her..Hvordan harddisk(er) kjører du?..er det 7200rpm harddisk(er)? Veit ikke noe om "o-ringer" så kan ikke svare deg på det desverre.. Er ikke hardiskene, men dvd-rom Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) ingen kur hvilken dvd-rom er det foresten? Endret 23. august 2005 av Man0war Lenke til kommentar
atleau Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hva med å spraye de med noisekiller fra noisekiller.no? Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Du kan laste ned software som får de til å spinne seinere rundt... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hva heter denne softwaren? Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Ville kanskje heller gått inn for et støydempende kabinett enn å skru ned ytelsen på DVD stasjonen.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Dagens dvdstasjoner er mer en raske nok... Dette er også den komponeten i de fleste pc'er som bråker mest når den er aktiv.. Så jeg vill si at en liten reduksjon av hastigheten ikke kan være skadelig.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg har setup-fila til et program som skal senke hastigheten på DVD-spilleren, send meg en PM, så kan jeg sende fila til deg via mail (merk: Jeg har ikke sjekket om det faktisk funker) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvis du skal for eksempel brenne med Nero 6 kan du stille den inn på "silent" Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Det er vell lese ytelsen som er mest aktuell å forminske. Har du et navn på det programmet du har sigen? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Stemmer det Heineoen, ytelsestap er det som minsker lyden mest. Navn på programmet Husker ikke hvilken av setup-filene jeg har liggende der det er men det er enten "powerdvd tweaker 1.0" eller "dvdregionfreelite59" (med mindre jeg ikke lasta det ned, bare bokmerka sida) EDIT: O-ringer går sikkert det også, men det er vanskeligere å gjennomføre. Grunnen er at en må modde selve kabinettet da, siden det ikke er større brønner enn 5.25" (og det trengs større ringer enn de som brukes til harddisker ) Endret 26. september 2005 av sigen Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hva heter denne softwaren? Husker ikke, har ikke prøvd programmet selv heller. Leste om den under overklokkingsdelen av dette forumet. Søk etter "silentpc" eller noe under "worklogs"... Eller se på http://www.mymods.net/news.php en plass.. Lenke til kommentar
JimE Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 CD Bremse skal kunne løse probleme dine. - FantaCx Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Kleb på 3mm tykk selvklebende asfalt på drevrammene, det reduserer noe av vibreringen og dermed også noe av støyen. Jeg har gjort dette og det hjalp både mot cd og hd-støy. Lenke til kommentar
Sir Samuel Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Har du kabinett med dør i front, så kan man kle døra innvendig med lydabsorberende materiale.. da får man i hvertfall ro i sjelen når døra er igjen Har hørt lydopptak av en maskin der dette er gjort.. skal si deg det var forskjell! Endret 27. oktober 2005 av Sir Samuel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå