El Matador Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Hei! Jeg lurer på å kjøpe en Minnekortleser som kan både skrive og lese, Men jeg lurer på hvordan denne kobles til Hovedkortet? Hvilken kontakt, og om mitt Abit AI7 kan i det hele tatt ha en minnekortleser? Edit: Jeg tenker på en slik leser som man setter inn i en Diskett brønn. Danke Endret 18. august 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Tror de pleier å kobles til USB. Varier vel litt om de kan kobles til intern kontakt (på HK) eller om de må kobles til en vanlig ekstern USB plugg. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Tror de pleier å kobles til USB. Varier vel litt om de kan kobles til intern kontakt (på HK) eller om de må kobles til en vanlig ekstern USB plugg. Tusen takk for superrask svar! Altså kabel som strekker seg inne i fra kabinettet til bak av HK'et? Hvilken kontakt er det da på HK'et man kobler den? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Mest sannsynlig USB-porten! Bilde? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 trodde ikke de INTERNE gikk til USB-porten... antageligvis de små pin's hvor powr, power led, HDD led og allt det der koples i... eller? en ekstern kortleser derimot vil nok gå på Firewire eller usb port... mvh Lenke til kommentar
zokra Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Min interne minnekort-leser som var med maskina, hp, er kun koblet til usb i hovedkortet... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Firewire? Har jeg ikke sett.. Min går på USB2.0, tror det er vanligst! Lenke til kommentar
andreg Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Se til høyre på dette bildet så ser du den hvor du kan koble til interne USB enheter på AI7. Det står tydelig merket med USB på to blå tilkoblinger (den nederste av mine er i bruk på bildet), så det skal ikke være problem å finne ut hvor du kan koble til kortleseren. Om du fremdeles er usikker finner du plasseringen i manualen til hovedkortet også. Har siden bildet ble tatt koblet til en slik kortleser, og den fungerer utmerket til mitt bruk (ihvertfall etter litt selvgjort skjøting av kabelen...). Endret 19. august 2005 av andreg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 De fleste PCer har interne USB-porter, det kan bekreftes... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Se til høyre på dette bildet så ser du den hvor du kan koble til interne USB enheter på AI7.Det står tydelig merket med USB på to blå tilkoblinger (den nederste av mine er i bruk på bildet), så det skal ikke være problem å finne ut hvor du kan koble til kortleseren. Om du fremdeles er usikker finner du plasseringen i manualen til hovedkortet også. Har siden bildet ble tatt koblet til en slik kortleser, og den fungerer utmerket til mitt bruk (ihvertfall etter litt selvgjort skjøting av kabelen...). Takk skal du ha! Da går jeg sikkert til innkjøp av en om ikke sp veldig lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå