Mr.Fosli Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg har en meget kjedelig problem ang. Skriverdeling. Jeg har en hoved skriver, og en secondary skriver som jeg har koblet opp til en gammel dell som kjører en cracked versjon av engelsk xp pro. Problemet er at skriverne ikke blir delt ut på nettverket. Begge skriverne virker fint når jeg skriver ut fra den gamle dell maskinen. Jeg har kjørt jeg har kjørt "network setup wizard" på de gjeldene maskinene uten noe framskritt. Jeg står nå på bar bakke uten å vite hva jeg skal gjøre, og jeg må få fikset dette ganske raskt siden de andre i huset også trenger skriveren til jobb og slikt. Brannmuren på dell maskinen er deaktivert selfølgelig. Dell maskinen kommer opp blant mine nettverksteder, men jeg har ikke tilatelse til å koble meg på ifølge windows. Mvh Sigurd. Edit: Kan legge til at alle pcene i nettverket kjører win xp. Endret 18. august 2005 av p3azemaker Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Konto med samme brukernavn/passord på begge PC'ene ? Er vel den letteste måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
Mr.Fosli Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Konto med samme brukernavn/passord på begge PC'ene ? Er vel den letteste måten å gjøre det på. Hva har brukernavn med skriverdeling å gjøre? Lenke til kommentar
madguy Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Tillatelse til å bruke ressurser på "dell-maskinen"! Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 har du gått inn i kontrollpanelet, trykket på "skrivere & faxer" for så å høyreklikke på den skriveren du vil dele og velge deligs alternativet? Lenke til kommentar
Mr.Fosli Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 har du gått inn i kontrollpanelet, trykket på "skrivere & faxer" for så å høyreklikke på den skriveren du vil dele og velge deligs alternativet? Selfølgelig. Madguy; skal skjekke det imorgen, tviler på at jeg har aktivert det... Hvor finner jeg det alternativet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå