Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installering av XP gir bluescreen e. driver-innles

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt nye komponenter, og skal installere Win XP Pro. Etter innlesing av drivere fra XP-CD, stopper den opp ved selve installeringen av systemet. Jeg har både prøvd F6 - lagt til SATA-drivere (noe jeg egentlig ikke trenger fordi Raptor-discen støttes gjennom XP-discen), og svitsjet mellom SATA-kontakter, etc.

Da jeg prøvde å kjøre discen på en annen maskin, etter å ha flyttet over den aktuelle Raptor-discen til denne maskinen - GIKK DET !!!

Derfor lurer jeg på om det kan være noe som ikke er satt riktig opp i BIOS ?

Kan det ha noe med SATA1/SATA2-standarder å gjøre ?

Mit utstyr:

ASUS P5WD2 Premium

Intel 840 D Extreme Edition

Corsair XMS2 DDR2 8000-UL

Yesico Fanless FL-550ATX(T)

Hvis noen kunne hjelpe meg med dette, hadde jeg blitt utrolig lettet - har til nå brukt jæ... mange timer i fora, internett-support etc., uten å finne ut av dette....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være andre ting som det er feil på. Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen.

Tror ikke det, da feilmeldingen antyder at det er hard drives / hard drive controllers.

Feilmeldingen er som følger:

STOP: 0x0000007B (0XF78D2524,0XC0000034,0X00000000,0X00000000)

Lenke til kommentar
Kan være andre ting som det er feil på.  Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen.

Tror ikke det, da feilmeldingen antyder at det er hard drives / hard drive controllers.

Du er ikke alene...

Fant disse to :

hey. I had the same error on the non wi-fi edition mobo. what solved it for me was hooking my cd-rom that i was installing from into the blue IDE slot on the side of the board. then it didn't blue screen and started installing.

Yup I solve it yesterday, just change the IDE cable from the PRI_EIDE (red one) to the PRI_IDE (blue one). How stupid I am

Samme hovedkort som du har, er verdt å sjekke

Lenke til kommentar
Kan være andre ting som det er feil på.  Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen.

Du er ikke alene...

Fant disse to :

hey. I had the same error on the non wi-fi edition mobo. what solved it for me was hooking my cd-rom that i was installing from into the blue IDE slot on the side of the board. then it didn't blue screen and started installing.

Yup I solve it yesterday, just change the IDE cable from the PRI_EIDE (red one) to the PRI_IDE (blue one). How stupid I am

Samme hovedkort som du har, er verdt å sjekke

Hmm, absolutt verdt å sjekke - jeg snakket imidlertid med support på fredag, og fikk beskjed om å sende den inn for å få en ny. Skal sjekke denne teorien når jeg får kortet - tusen takk for tipset !! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...