Tja Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg har kjøpt nye komponenter, og skal installere Win XP Pro. Etter innlesing av drivere fra XP-CD, stopper den opp ved selve installeringen av systemet. Jeg har både prøvd F6 - lagt til SATA-drivere (noe jeg egentlig ikke trenger fordi Raptor-discen støttes gjennom XP-discen), og svitsjet mellom SATA-kontakter, etc. Da jeg prøvde å kjøre discen på en annen maskin, etter å ha flyttet over den aktuelle Raptor-discen til denne maskinen - GIKK DET !!! Derfor lurer jeg på om det kan være noe som ikke er satt riktig opp i BIOS ? Kan det ha noe med SATA1/SATA2-standarder å gjøre ? Mit utstyr: ASUS P5WD2 Premium Intel 840 D Extreme Edition Corsair XMS2 DDR2 8000-UL Yesico Fanless FL-550ATX(T) Hvis noen kunne hjelpe meg med dette, hadde jeg blitt utrolig lettet - har til nå brukt jæ... mange timer i fora, internett-support etc., uten å finne ut av dette.... Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kan være andre ting som det er feil på. Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Kan være andre ting som det er feil på. Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen. Tror ikke det, da feilmeldingen antyder at det er hard drives / hard drive controllers. Feilmeldingen er som følger: STOP: 0x0000007B (0XF78D2524,0XC0000034,0X00000000,0X00000000) Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kan være andre ting som det er feil på. Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen. Tror ikke det, da feilmeldingen antyder at det er hard drives / hard drive controllers. Feilmeldingen er som følger: STOP: 0x0000007B (0XF78D2524,0XC0000034,0X00000000,0X00000000) Du er ikke alene... Fant disse to : hey. I had the same error on the non wi-fi edition mobo. what solved it for me was hooking my cd-rom that i was installing from into the blue IDE slot on the side of the board. then it didn't blue screen and started installing. Yup I solve it yesterday, just change the IDE cable from the PRI_EIDE (red one) to the PRI_IDE (blue one). How stupid I am Samme hovedkort som du har, er verdt å sjekke Lenke til kommentar
Tja Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Kan være andre ting som det er feil på. Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen. Tror ikke det, da feilmeldingen antyder at det er hard drives / hard drive controllers. Feilmeldingen er som følger: STOP: 0x0000007B (0XF78D2524,0XC0000034,0X00000000,0X00000000) Du er ikke alene... Fant disse to : hey. I had the same error on the non wi-fi edition mobo. what solved it for me was hooking my cd-rom that i was installing from into the blue IDE slot on the side of the board. then it didn't blue screen and started installing. Yup I solve it yesterday, just change the IDE cable from the PRI_EIDE (red one) to the PRI_IDE (blue one). How stupid I am Samme hovedkort som du har, er verdt å sjekke Hmm, absolutt verdt å sjekke - jeg snakket imidlertid med support på fredag, og fikk beskjed om å sende den inn for å få en ny. Skal sjekke denne teorien når jeg får kortet - tusen takk for tipset !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå