Gå til innhold

Help! Åssen kamera skal jeg kjøpe til maks 2800?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fujifilm F10 virker på meg som et av de aller beste kameraene i denne prisklassen hva angår bildekvalitet. Hadde jeg skullet kjøpt kamera i dag hadde jeg nok kjøpt det.

Ricoh Caplio R2 virker også som et bra kamera, og vidvinkel er jo veldig kjekt.

Hva prioriterer trådstarter mest ved et kamera? Bildekvalitet, mye zoom, manuelle innstillinger? Er størrelse/design veldig viktig?

En kan ikke få alt i denne klassen (heller ikke i andre prisklasser heller forsåvidt), så en prioriteringsliste hadde vært fint.

Herr Brun

Lenke til kommentar

Du skrev ikke så mye om bruksområder, men vil du ha et tips om mye-for-pengene-kamera, kan jeg foreslå dette:

168x168.jpg

...som er et Olympus C-765 Ultrazoom. Det har 10x optisk zoom, tilsv. 38-380 mm, supermakro ned til 3 cm, fulle manuelle muligheter for blender/lukker, i tillegg til full auto, selvsagt, samt noen motivprogram (bl.a nattmodus).

Og ja, det finnes nå en rekke ultrazoomkamera, flere både nyere og dyrere og sikkert bedre, men dette er for det første markedets minste ultrazoomkamera, som faktisk kan ligge i en jakkelomme. Det tar også meget bra bilder, og har svært bra optikk. Olympus kan dette med linser. Det beste er at du får det til snaue 2400,- for tiden. Det er derfor jeg har litt lett for å anbefale dette, da du får utrolig mye for pengene. Og skulle entusiasmen stige brått etter en tid med dette, har man heller ikke svidd av for mye penger på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...