Hoppesagåsa Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg har akkurat installert Everybuddy fra source, versjon 0.4.3 Programmet lot seg kompilere og starter opp. Jeg har lagt til min kontoer på ICQ og MSN. Problemet er at den laster ikke ned kontaktlistene mine! Jeg har lagt til en MSN-kontakten [email protected] manuellt. I konsolen ser jeg bl.a disse linjene: Gaim Buddy List init GnomeICU Contact List init Licq Contact List init ICQ99 Contact List init alt smileys init console smileys init MSN smileys init giles smileys init yahoo smileys init notes init L33tSp33k initialised Rainbow initialised Auto-trans initialised Connect went fine Connected Connect went fine Connected Your friendlyname is now: MittNavn Content type: "text/x-msmsgsprofile; charset=UTF-8" Unknown content-type: "text/x-msmsgsprofile" The latest serial number is: 16 Your GTC value is now A Your BLP value is now AL Comparing [email protected] to [email protected] Comparing [email protected] to [email protected] Comparing [email protected] to [email protected] Got the sync info! Your state is now: NLN Content type: "text/x-msmsgsinitialemailnotification; charset=UTF-8" The latest serial number is: 16 Your friendlyname is now: MittNavn Don't know what to do with this one, ignoring it QRY 19 Hva er denne sammenligninen mellom [email protected] og [email protected]? [email protected] er en kontakt som jeg vet jeg har på serveren. Hvorfor lastes den ikke inn? Og hvor er ICQ-kontaktene mine? Jeg kjører forøvrig RH7.3 bake en Smoothwall-brannmur. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Installerte just everyboddy, fikk samme problem som deg og leita litt rundt i programmet. Hvis du ser på modules-delen i options ser du kanskje at import msn contact list IKKE står der.. derimot står import gaim contact list der. Så det jeg gjorde var å leite opp fila som inneholder contact listen i gaim. Denne heter ikke gaim.buddy som everybuddy tror men [email protected].(ligger i home/deg/.gaim //RedHat 7.3 med Gaim ferdiginstallert) Kopiere denne fila til home dir'e ditt, endre navnet til gaim.buddy og bruk import gaim buddy list funksjonen i everybuddy. Hvis du ikke har Gaim kan du skrive fila selv.. den ser slik ut: m 4 g Buddies b [email protected]:nick d [email protected]:nick // d står for deny.. dette kan du vel endre siden.. Hvis du ikke skjønner noe av det jeg har skrevet kan du bare si ifra så skal jeg prøve å hjelpe :smile: //Alternativt kan du grave opp en module som importere msns kontaktliste Si ifra hvis det funker da :smile: -Stian Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 selv bruker jeg gaim, etter noen forsøk til å få til everybuddy (tilsv problem ) etter at jeg fant ut at jeg måtte loade msn-modulen så funke det helt fint (men de smiley'ene tror jeg jeg endrer på.... når jeg får tid.... hvis jeg gidder... kanskje... :wink: ) Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Takker for svar! ser ut til at løsningen er å gå vi gaim. Men her kommer en liten morsom en: som det går fram av innlegget mitt, lastet Everybuddy bare ned den ene av de to brukerne jeg har på MSN. Når jeg logget meg inn på MSN via gaim, så var jaggu den andre brukeren der, men ikke han jeg fikk inn på Everybuddy ???! Men hva med ICQ-komtaktene mine? Hvor blir det av de? nå har jeg logget meg inn med Everybuddy, gaim og licq. Ingen av dem laster ned kontaktlistene mine. [ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-08-08 23:31 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå