Bergtora Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Har en liten, søt bareboneboks med et radeon 9600. Denne brukes mest til kontor og film, men av og til litt spill. Siden jeg ser mye film på pcen har jeg lyst på et skjermkort med hdtv-støtte. Samtidig er det viktigste for meg at pcen er stille, vil derfor ha et kort med passiv kjøling som genererer lite varme (sånn at ikke resultatet blir at kabinettemperaturen øker for mye slik at psu og cpu-vifter jobber hardere i steden). Jeg er ikke villig til å legge ut mer enn 1000 kroner for et "film-skjermkort", men det bør helst være like bra eller bedre til spill enn et vanlig radeon 9600 og ha god støtte i linux. Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Ser ut som du må opp en tusenlapp skal du få et AGP-kort med HDTV-støtte. Da er dette billigst. Enten det, eller få tak i PCI-e til AGP-brakett, om det finnes, og kjøpe dette. Da blir det uten passiv kjøing vel å merke, men vet ikke om du vil høre viften særlig på X600. Endret 18. august 2005 av Carbonite Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Har jo sett at skjermkort i serien 6200A blir solgt med HDTV-støtte.. så jeg veit det ikke er nødvendig å betale nesten 2000 for det. Hadde bare håpa på at noen visste om andre skjermkort med passiv kjøling er littegrann bedre enn 6200A Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Er det dette du tenker på? Ifølge aopen sine spesifikasjoner så har denne HDTV-støtte, men jeg klarer ikke å finne noen med passiv kjøleløsning under tusenlappen. Hvis du leter etter noe bedre enn 6200 så må du uansett opp i pris, ettersom vanlige kort (6600) selv uten HDTV koster over 1000 kr. Endret 19. august 2005 av Carbonite Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Komplett.no selger skjermkortet 6200A med passiv kjøling... men dette har bare 64-bit minnebuss i motsetning til vanlig 6200. Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Ja, men det er ikke så himla farlig. 6200 er uansett et dårlig kort til å spille med, og at det er 64-bits minnebuss istedet for 128 gjør ikke store forskjellen. Nvidia's spesifikasjoner. Endret 20. august 2005 av Carbonite Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Hvordan vil du mene spillytelsen til 6200A er i forhold til radeon 9600 np? Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg tror den er mindreverdig, på tross av at den støtter sm 3.0 og alt det andre som GF 6-serien gjør. Vanskelig å sammenligne direkte, men nå er 9600 middelklassen i en eldre generasjon, mens 6200A er det absolutt billigste i en nyere generasjon kort, så jeg tviler sterkt på at det er noe bedre, heller tvert imot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå