Gjest Slettet+130498 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 har kjøpt en intel 3,0ghz cpu fra komplett og lurer å hvor høyt jeg kan dra den med standar kjøler før den begynner å slite? har overklokket den til 3,4ghz og lurer på om jeg bør gå noe høyere med standar kjøler.... ellers er specet følgenbde: 1gb twinmos ram epox hovedkort socket775 ps: hvordan og hvor mye kan jeg overklokke et xfx geforce 6800gt kort??? er agp! Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 tja...så lenge du har kjøling som er god nokk og sen kjører stabilt finnes det så vidt jeg vet ingen grense for hvor høyt du kan gå, og om du kan gå høyere enn 3.4 med standerd kjøler kommer an på hva temperaturen på cpu er. den burde ikke komme så veldig mye over 70 i allefall... jeg har også 3.0 ghz som jeg klarte å klokke til 3.6 stabilt og med en temp på 70C load med standard (boxed) kjøler, men etter 3.6 må jeg stille opp vcore og da stiger vel tempen en del tenker jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå