cyberPanda Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 har hatt lit problemer med musesmerter i det siste og vurderer å skaffe meg en vertikal mus siden jeg har har hørt det er bra for hånledded. sjekka komplett.no synes den kanskje er litt i dyreste laget, og den har ikke noe musehjul. så er det noen som vet om noe godt alternativ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg ville prøvd det ut før jeg ville kjøpt det ivertfall. Jeg er litt skeptisk til slike påstander før jeg seg dokumentasjon. Men selvsagt, det er mulig at det stemmer. Tips angående musbruk: Bruk mest mulig hurtigtaster på tastaturet så slipper du å få smerter. Jeg kan sitte i dagesvis uten å kjenne noe. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 vell, ser kansje "litt" cs ut men det er en vertikal mus med hjul. MonsterGecko pistolmus FPS Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Mener du "Anir mus" når du snakker om vertikal mus? Det skal finnes dokumentasjon på denne på nettet (fortsatt). Musen har vært i markedet noen år. De som har hatt musesyke og prøvd har kommet seg igjen og blitt helt friske. Jeg er usikker på om den egner seg til spill, men til kontoarbeid er den helt flott. De finnes også noe som heter mousetrapper. Den har reddet flere jeg kjenner. Men det er ikke dumt å benytte hurtigtaster (lær deg flest mulig av de du har brukt for ofte), slik som effikan foreslår, samt sitte riktig ved arbeidspulten. Og hvorfor ikke ta en pause fra maskinen en gang i mellom. Musesyke er en belastningsskade som kan gi langvarige skader. Det er flott at du tar symptonene alvorlig før det blir for ille. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Tips angående musbruk: Bruk mest mulig hurtigtaster på tastaturet så slipper du å få smerter. Jeg kan sitte i dagesvis uten å kjenne noe. sikkert et godt tips. er ikke stor fan av å bruke mye hurtigtaster, men det er sikkert bare lurt å venne seg till vell, ser kansje "litt" cs ut men det er en vertikal mus med hjul. MonsterGecko pistolmus FPS lol, men jeg tror jeg står over. Mener du "Anir mus" når du snakker om vertikal mus? Det skal finnes dokumentasjon på denne på nettet (fortsatt). Musen har vært i markedet noen år. De som har hatt musesyke og prøvd har kommet seg igjen og blitt helt friske. Jeg er usikker på om den egner seg til spill, men til kontoarbeid er den helt flott. takk for et informativt innlegg. ja det er vell "Anir mus" jeg mener. jeg vet ikke så alt formye om dette (det er derfor jeg postet dette) du har nok rett i at det ikke er idieelt for spill, men jeg har bare godt av litt variasjon. jeg driver ikke med kontorarbeid, men jeg bruker en del tid foran PCen utenom spilling. jeg bruker også et par software programmer hvor jeg ser på musjul som nesten essensielt, så det hadde vert fint. Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg slet litt med det samme for noen år siden og gikk over til Logitech Cordless TrackMan Wheel: Problemet forsvant straks! Med trackball kan armen hvile behagelig på skrivebordet mens tommel, pekefinger og langfinger er alene om jobben. MEGET FORNØYD! (Det virker som trackball definitivt ikke passer for noen, så kjøp den med returrett!! Men gi den en sjanse!) Denne "musa" begynner å bli noen år gammel så den er ikke like presis som jeg kunne ønske meg idag, men det virker ikke som trackball er det store satsningsområdet til museprodusentene for tida så denne er nok "the best there is". (Den er i det minste optisk!) Den finnes også i en "tråd-versjon" som er noe rimeligere. Det er vel egentlig bare jåleri å ha denne trådløs da den jo stort sett skal stå stille på skrivebordet allikevel... _________ Jeg har også prøvd Microsoft Trackball Explorer: Den fikset jeg ikke, men den funker sikkert for noen. Hovedforskjellen her er at denne styres med pekefinger istedenfor tommel. Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 finnes slike ballmuser for venstrehendte? Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 takk for tipse. det gjør ikke noe at den ikke er kjempe-presis i å med at den ikke skal brukes til spill. hvet foresten noen om butikker i oslo som selger noen av disse muse-typene sån at man kan få prøvd det ut? Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 vet foresten noen om butikker i oslo som selger noen av disse muse-typene sån at man kan få prøvd det ut? NetShop De har nettopp åpnet "Showroom" i Oslo. Den er som nevnt ikke superpresis, men jeg har faktisk brukt den til ALT. Én fordel i FPS-spill er at man slipper å løfte og flytte musa når man snur seg rundt. (Men jeg kikker nå etter en laser-presisjons-mus for å se om jeg kanskje lever litt lenger på LAN-parties... ) Har noen kommet over en laser-trackball kanskje?! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Har du problemer med "musesyken" så er det vanligvis ikke musen som er problemet, men heller måten du sitter på. De fleste jeg kjenner som klager over det sitter med håndleddet på kanten av hva enn de har maskinen på. Ha datamaskinen på et skikkelig bord, slik at handene kan slappe av både når du bruker tastaturet og musen. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Nei, nei og atter nei! Denna musa er absolutt ikke så god som de skal ha det til.. Kameraten min bruker den fortsatt, selv om jeg har bedt han kaste den i snart 4 år nå! Gurimalla.. Kjøp deg heller ei mus som passer bedre i hånda, så du slepper "slitasje" på musklene dine! Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 har hatt lit problemer med musesmerter i det siste og vurderer å skaffe meg en vertikal mus siden jeg har har hørt det er bra for hånledded.sjekka komplett.no synes den kanskje er litt i dyreste laget, og den har ikke noe musehjul. så er det noen som vet om noe godt alternativ? Har prøvd den musa der, og kan bare si at det er noe av det verste jeg har vært borti. Fullstendig ubrukelig. Får mer vondt i hånda, armen og skuldra av den møkka der, enn hva du vil få av en vanlig mus....men det er jo bare min objektive mening da. mvh Pantera Lenke til kommentar
Stream Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ang. trackballs så har jeg motsatt erfaring av det Månebaronen har hatt. Jeg takler ikke den hvor ballen styres med tommelen - får verk i hånden etter få minutters bruk. Den med ballen i midten fungerer derimot ok. Min løsning på musearm-problemet ble allikevel å begynne å bruke venstrearmen. Etter et par timers tilvenning fungerte det greit. Begynte å få problemer med armen for et års tid siden - etter først å ha byttet til kun venstrearmen pleier jeg nå å bytte på litt. Har musa på venstre side på jobben og høyre side hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå