Gå til innhold

flytting av harddisk frå maskin til maskin.

Anbefalte innlegg

eg har ei maskin som eg skal selge til foreldra mine. dei treng ikkje sto HD. so eg tenkte at eg kan ta dinna som eg har her, på 250 GB å sette inn i mi nye datamaskin, med operativsystem og allt. so ta ein 80 GB frå den nye og inn i dinna. for so å innstalere operativsystem på den.

1. når eg då starter dinna dataen som har ein blank harddisk. er det då berre å sette in XP cden, so vil det starte ein installasjon?

2. vil allt fungere som det skal når eg setter inn den gamle hardisken i den nye maskina? eg vil jo ha annerledes HK grafikkort, modem+++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Hvis du setter riktig bootrekkefølge skal du kunne boote fra Windows-CDen og starte installasjonen mot den lille harddisken.

2) Installasjonen på den store harddisken kan være ustabil i den nye maskinen, i værste fall la være å starte. Det anbefales å installere på nytt, men kan også kjøre en repair-installasjon og få det til.

Og til slutt. Jeg regner med at dere har 2 lisenser på Windows. En for hver maskin.

Lenke til kommentar

Nr 1: Jepp. I teorien skal det fungere slik. Som regel gjør det også det, men det kan være enkelte tilfeller der maskinen ikke vil boote fra cd av varierende årsaker.

Nr2: Jeg vil absolutt anbefalle en formatering og en clean install der. Ellers vil du få et noe forvirret operativsystem og en rekke interesante feilmeldinger. Det KAN gå. Men er ikke å anbefalle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...