Gå til innhold

Mobile Sempron for Socket 754. 64-bit?

Jaffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Are you pulling my leg? Hehe ok? Hadde jeg aldri trodd? Jeg kan godt tenke meg at de kan kjøre 32bit internt i en prosessor på s754, men hva er da vitsen med plattformen, er jo bedre og billigere å kjøre s462, hvis man ser bort fra HTT arkitekturen og Int. NB som er en forbedring fra s462 uansett. PCIe kom vel aldri på s754 selv om de fikk støtte i chipsett på slutten?. Men det burde jeg visst så hmm hehe. Jeg vet jo at plattformen er hybrid 64/32, men det trodde jeg gjaldt kun sw støtte og ikke at man leverte rene 32bit cpuer :).

Prismessig kan man sette opp en s462 med kvalitets NF2-4U HK og Sempron 2400+ til 600-700,- ved nykjøp nå hos shg.no. Er ikke sikker på hvor det faller ved s754, men sikkert verdt det pga HTT og NB.

Men da er spørsmålet til trådstarter besvart. Nå er de 64bit, tidligere 32bit. (still puzzled). Med unntak av Mobile Sempron

Men står jo klart på siden til AMD ja.

AMD added 64bit function to Sempron in July, 2005.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men disse Sempron Mobile til s754 må jo være ekstremt bra til klokking? 1.25 vcore? noen som vet om hvilken wattt de er opplyst med? Fant kun 62w på noen andre sider, men det virket mye for 1.25vcore. Men snakker jo en del fler pinner enn s462.

Får man samme verdier på en 64bit Sempron Mobile til S754 og det i tillegg finnes PCIe HK til S754 så er dette absolutt en ettertraktet OC plattform. (med unntakt av "dårligere" HTT enn på S939).

Noen som har klokkeresultater på denne? Overgår den Winchester, Venice og San Diego i effektiv GHz?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...