Xvani Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hei! Putter den her da jeg ikke vet nøyaktig hva som er feil. Har fått tak i en 486dx fra jobben. Når jeg starter den opp får jeg følgende feilmelding: FDD controller failure HDD controller failure Press <F1> to RESUME Hva i svarte er dette? Må jeg flashe BIOS på nytt? den er fra 1991 Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 har tatt fra hverandre alt + satt det sammen igjen. Samma feilen. Noen flere tips? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Bruker du den orginale HD og Floppy ? Hvis du har sjekket alt, kan det være en elektronikkfeil. Bios lar seg neppe flashe på en så gammel maskin. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 Regner med at alt er orginalt ja, fikk den som sagt av jobben. trokke de har tukla noe særlig... men det er 20MB minne da... det med BIOS var en spøk :wink:) Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Har du noen muligheter i bios? Auto detect hdd eller noe hjelper jo...for å sjekke kabler og slikt tenker jeg. Husker ikke når jeg først fikk auto hdd i bios, var kanskje i 1993? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Det er mulighet for at bios batteriet har gått tomt, og at bios innstillingene har gått tapt. Batteriet er antagelig av den oppladbare typen. La maskinen stå på et døgn med strøm på for å se om det lar seg lade opp igjen. Så må du legge inn informasjonen i bios på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå