Carbonite Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Sikkert flere her inne som har opplevd at IM 4.0 ikke er av samme standard som 3.0, så jeg lurer på om det er noen som vet hvor lang garanti-tid slikt utstyr har. Jeg spurte på datakjeden hvor jeg kjøpte dritten, og de påsto 1 år. Vet ikke helt om jeg kjøper den. Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Du har uansett alltid minimum 2 års reklamasjonsrett (5 år på enkelte varer). Dvs. oppstår det en feil ved produktet selv om du har brukt det på normal måte innen denne tiden har du krav på å få feilen utbedret. Husk, det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett. Butikken trenger ikke gi deg garanti, men de er pålagt å følge kjøpsloven som gir deg min. 2 års reklamasjonsrett. Garanti må gi deg noe mer enn reklamasjonsretten om jeg ikke husker feil. F.eks. at de henter produktet hjemme hos deg ved feil el.l. Les mer her: http://forbrukerportalen.no/ Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 På alt "bruksutstyr" er det 2års reklamasjonsrett. 1år garanti, så det er ikke det samme som reklamasjon. Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Takker for hjelpen:) Burde selvsagt funnet ut dette selv, men det slo meg aldri å sjekke kjøpsloven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå