stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Aha, så fgl_glxgears går fint men ikkje WoW? Køyr fglrxconfig og legg merke til det punktet der ein skal setje "3" som verdi for å bruke Wine eller liknande ting. Kan ha noko med saken å gjere. En av de siste spørsmål er om du skal kjøre driverne i compatible mode (wine) osv. her setter du 2. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 fant det.. har akkurat logget meg på kde nå. skal teste Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 har satt på det i configen til ati. og fglrxinfo display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: RADEON 9800 SE Generic OpenGL version string: 1.3.5272 (X4.3.0-8.16.20) Men. Wow gir enda lite fps. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Men. Wow gir enda lite fps. Gir det mer enn det gjorde i sted? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 var akkurat som det var før :S Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Du skrev 2 på dette spørsmålet, ikke sant? The graphics driver supports two different methods of thread local storage. The first method is fast but might immediately abort when used with WineX, VM emulators or some other advanced programming tools. The second method is up to 10% slower in a few rendering cases but does cope nicely with any sort of exotic software. For more details on this topic, please see the readme. If not totally sure about your needs, then please select "0 - default". 0 - default (FireGL workstation boards: fast) 1 - fast operation (only for standard gnu C/C++ OpenGL applications) 2 - compatible operation (for WineX, VM emulators and some profilers) Which storage method do you want to use? [0] 2 Edit: forøvrig så er default svar helt kurante. Endret 18. august 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 ja jeg tok 2 der Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 ja jeg tok 2 der Forresten, hva slags chipset har du? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 chipset på hovedkortet? nforce. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Do you want to use the external AGP GART module (y/n)? På dette spørsmålet setter du y Verdt et forsøk. Har slitt en del med ATI-drivere på nForce hovedkort. Endret 18. august 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 ok. skal teste nå Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 det var akkurat likt :S begynner å irritere meg nå Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Hvilken kjerne bruker du? Edit: det finner du ut ved å skrive uname -a i terminalvindu Endret 18. august 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 2.4.31 Hvilken versjon av nForce bruker du? Men jeg ville nok ha byttet til en 2.6-kjerne i dette tilfellet. 2.6-kjernen har bredere maskinvarestøtte. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 hmmm. ser ut som Wow fungerer nå. Og jeg har ikkje gjort noe me det Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 hmmm. ser ut som Wow fungerer nå. Og jeg har ikkje gjort noe me det Hehe. Kjenner meg igjen i den situasjonen. Har selv en AMD-maskin med et hovedkort som bruker nForce2-Ultra 400. Stresset mye med ATI-driverne og det chipsettet der. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Nå som dere kansje er her. Er det mulighet å stille på lysheten i kde ? Vet om xgamma, men den fungerer ikkje i wow. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Nå som dere kansje er her. Er det mulighet å stille på lysheten i kde ? Vet om xgamma, men den fungerer ikkje i wow. prøv å skrive kommandoen fireglcontrolpanel i konsoll i X. Da kan du gjøre det via skjermkortdriverne. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 fekk til å stille i wow. Men. det går ikkje an å trykke på noen folk eller monster. Men fant en i spillet som msget meg som skal maile en fiks til det. Så jeg poster det her om noen min når jeg får den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå