Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hei. Jeg la inn siste driveren til ATI. Har satt opp alt som det stod skulle gjøres og har kjørt configen til ati. Når jeg starte alt opp så får jeg ingen error eller noe. Men viss jeg starter eks. fgl_glxgears for å teste så hakker det EKSTREMT, og i consolel får jeg bare meldinger om: FGLTexMgr: open of shared memory object failed (Function not implemented) __FGLTexMgrCreateObject: __FGLTexMgrSHMmalloc failed!!! fglX11AllocateManagedSurface: __FGLTexMgrCreateObject failed!! FGLTexMgr: open of shared memory object failed (Function not implemented) __FGLTexMgrCreateObject: __FGLTexMgrSHMmalloc failed!!! fglX11AllocateManagedSurface: __FGLTexMgrCreateObject failed!! FGLTexMgr: open of shared memory object failed (Function not implemented) __FGLTexMgrCreateObject: __FGLTexMgrSHMmalloc failed!!! fglX11AllocateManagedSurface: __FGLTexMgrCreateObject failed!! FGLTexMgr: open of shared memory object failed (Function not implemented) Noen som vet hva som er gale og hvordan jeg kan fikse det ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) tmpfs /dev/shm tmpfs defaults 0 0 Denne linjen legger du til /dev/fstab. Og så skriver du (som root) mount /dev/shm. Endret 18. august 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) må jeg restarte xorg etterpå eller noe? eller bare mounte og så fungerer det? btw. den fstab ligger ikkje i dev mappa mi etc.. jada. fant den. og alt fungerer takker Trenger det for å spille WoW hmmm. 3fps... jej Endret 18. august 2005 av XeLix Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hadde du lest release notes til ATI-drivaren hadde du funne svaret. Konklusjon: RTFM Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 hvor i release noten ? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Står jo på ATI-sida der ein lastar ned drivaren. Lov å leite litt sjølv. http://www2.ati.com/drivers/linux/linux_8.16.20.html Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 vet jo hvor release noten låg.. men hvor i det står det som du snakket om? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 vet jo hvor release noten låg.. men hvor i det står det som du snakket om? Helt nederst på den siden. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Under "3D Applications Produce Open of Shared Memory Object Failed Error Message" Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 vet jo hvor release noten låg.. men hvor i det står det som du snakket om? Helt nederst på den siden. Feil Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 At this point, POSIX Shared Memory is enabled. Your 3D applications should run properly and the error message above should no longer occur. som sagt.. har fikset det... irriterende at det kommer enda. selv om jeg har gjort det som står :S Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 vet jo hvor release noten låg.. men hvor i det står det som du snakket om? Helt nederst på den siden. Feil Sorry. Midt på siden står det. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Får du feilmeldingen når du køyrar fgl_glxgears? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Altså.... Jeg må bare droppe linux nå og fortsette med windows? Dualboot og nytt skjermkort er ikkje noe som kommer på tale. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 nei. får ingen feil på det. den sviver raskt... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hm. Er /dev/shm mounta? Om det ikkje går har ikkje kjerna di støtte for det, noko som er veldig rart. Distro? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 som du ser oppover i denne tråden så har jeg mountet den..... og jeghar dobbelsjekket det... og slackware er vel ikkje så veldig rar Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Aha, så fgl_glxgears går fint men ikkje WoW? Køyr fglrxconfig og legg merke til det punktet der ein skal setje "3" som verdi for å bruke Wine eller liknande ting. Kan ha noko med saken å gjere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Skriv fglrxinfo og si hva som står. Har selv brukt ATI-drivere i Slackware, og det fungerer som bare det. Og mens du er i gang, skriv hvilken kjerne du bruker. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 må jeg relogge på xorg for å få det til å fungere? fant en med wine der som nummer 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå