Gå til innhold

Hva bør forbedres på denne siden ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var det meste av teksten på plass, samtidig som cms løsningen er installert. Synes siden har hatt en meget positiv utvikling, nå når de siste elementene er kommet på plass. Dette er forøvrig enda å betrakte som en demo side, og ikke det endelige produktet.

Ser dere noen åpenbare feil, skrivefeil etc. ?

Edit:

Linken er koblet opp mot serveren til vedkommende som har lagd siden, vil første posten linken når jeg eventuelt har fått klarsignal til det. Så ikke dette før nå, beklager.

Endret av mrmattis
Lenke til kommentar

eBake CMS er laget av oss, i samarbeid med ett av våre partnerselskap iTech Istambul, og kjører på PHP/MySQL.

Det har full back-end administrasjon med FCKedtior for online WYSIWYG-editing, og finnes i flere forskjellige versjoner. Muskelterapi.net kjører Plus-versjonen.

Med vennlig hilsen

Webdesigner'n

PS: Jeg er den som har designet siden, og selv om siden kunne vært mye mer high-tech og stilig så var det slik vi valgte å ha den. Takk for konstruktiv kritikk, vi har tatt den til følge. Den ikke-konstruktive kritikken kunne vi såklart vært foruten.

Lenke til kommentar
eBake CMS er laget av oss, i samarbeid med ett av våre partnerselskap iTech Istambul, og kjører på PHP/MySQL.

Det har full back-end administrasjon med FCKedtior for online WYSIWYG-editing, og finnes i flere forskjellige versjoner. Muskelterapi.net kjører Plus-versjonen.

Med vennlig hilsen

Webdesigner'n

PS: Jeg er den som har designet siden, og selv om siden kunne vært mye mer high-tech og stilig så var det slik vi valgte å ha den. Takk for konstruktiv kritikk, vi har tatt den til følge. Den ikke-konstruktive kritikken kunne vi såklart vært foruten.

Du har jo ikke tatt noe til følge. Hverken den gromme kanten på logoen (kornete grafikk) eller bakgrunnen. Ingen har kommet med ikke-konstruktiv kritikk.

Edit: Hightech vil si fancy'e flash-lyder og dubeditter som stikker frem overalt.. Bare så det er sagt.. :p

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Da var det meste av teksten på plass, samtidig som cms løsningen er installert. Synes siden har hatt en meget positiv utvikling, nå når de siste elementene er kommet på plass. Dette er forøvrig enda å betrakte som en demo side, og ikke det endelige produktet.

Det var forøvrig meget enkelt å redigere teksten via cms løsningen. Genialt for oss som ikke har kunnskaper innen programmering. Det var nærmest som å bruke et word dokument :thumbup:

http://demo.bjoernkvernstuen.net/

Bakgrunnen er det jeg som har valgt ut, og ikke vedkommende som har designet siden. Min kone som skal ha siden, hadde sterkt ønske om å bruke Da Vinci bildet som bakgrunn.

Tror det skal godt gjøres å finne noe bedre for 1300 kroner, når dette inkluderer både design og Cms-løsning :thumbup:

Ser dere noen åpenbare feil, skrivefeil etc. ?

Fordi av dere som ikke har lest hele tråden, så kan det nevnes at siden er basert på en auskjon som ble vunnet på Qxl. Jeg var ute etter en rimelig og enkel løsning, og resultatet kan ses på følgende link http://demo.bjoernkvernstuen.net/

Når dere gir kritikk til siden, bør tere ha i bakhodet målgruppen den er laget for og sidens funksjon. Den skal være enkel og funksjonell.

Endret av mrmattis
Lenke til kommentar

Hover effekt, vil det si at linkene skifter farge/blir uthevet når du beveger markørene over den ?

Tror en slik effekt vil være på plass når siden er ferdigstilt.

Jeg ble forøvrig "advart mot" at bildet som var ønsket som bakgrunn var litt i største laget.

Takk for tilbakemeldingene så langt.

Endret av mrmattis
Lenke til kommentar

Bakgrunsbildet er en jpg-fil med relativt lav kvalitet allerede, men å gjøre det om til en PNG-fil var ikke så dumt. Jeg skal se på det. Hvis filstørrelsen blir mindre enn jpg-filstørrelsen (100kb) så er det helt klart at jeg heller bytter.

Det blir gjort noe "småplukk" på siden i dag også, slik at jeg får på plass hover-effekten og muligens en større sidetittel.

Ingardj:

Mange råd og tips fra denne posten er tatt til følge (brushing av kantlinjene, nye farger osv). Hightech er ikke nødvendigvis flash eller duppeditter som stikker frem overalt, men kan helt enkelt være ren HTML med noen stilige bilder plassert på de rette stedene. Se http://www.coolhomepages.com for videre definisjon av ordet.

Den ikke konstruktive kritikken er f.eks. det som omhandler hvor mye min kunde vant QXL-budet for, i dette tilfellet 1300kr. Annen ikke-konstruktiv kritikk er f.eks. diverse kommentarer om hvor dårlig jobb som er gjort.

Konstruktiv kritikk handler om hva man synes er feil i forhold til spørsmålet som ble stilt, og hvordan man ville endret på det. Se http://www.phpbb.com for mer informasjon om forumbegrep og "How-to's" på hvordan man skal opprettholde et ryddig forum.

Videre diskusjon om dette skjer på PM, Ingar. Fra min side er det uproffesjonelt å krangle med andre forummedlemmer, på en post som kunden min har startet.

Endret av bkvernst
Lenke til kommentar

Tillater meg å blande meg inn her: Du sier at du har tatt den konstruktive kritikken fra tråden til etterretning, men koden/markup-en er jo fortsatt likedann: Tabeller skal ikke brukes til layout. Menyen burde vært lagt i en liste (UL), logoen definert som en bakgrunn i en - nå ikkeeksisterende - H1, faktisk har du ikke brukt noen overskrifter (Hn) i det hele tatt. Rammen rundt logoen og innholdet burde også vært definert vha. CSS (Cascading Style Sheets), ikke HTML (HyperText Markup Language). Bruk av «spacer.gif» er vel heller ikke så rent korrekt, og det samme gjelder andre usemantiske ting som align="center", <font> etc.

Lenke til kommentar
Når dere gir kritikk til siden, bør tere ha i bakhodet målgruppen den er laget for og sidens funksjon. Den skal være enkel og funksjonell.

Okay, siden siden ser ut som den er ifra 1999 og "webdesigneren" ikke gidder å følge råd gitt, så kommentérer jeg ikke designet.

Over til koden

Jeg tror folka bak eBake CMS burde oppdatere seg litt:

•  
  • Manglende meta-tagger

• Unødvendig bruk av <style>

• 0 semantikk

• "Layout tables"

• Ikke separering av utseende og mark-up

Kanskje ikke så lett å skjønne, så jeg forklarer litt.

Manglende meta-tagger

Søkemotorer (google, osv.) leser meta-tagger, du burde få lagt til disse på siden din, for å gjøre ting lettere for søkemotorene:

<meta name="description" content="Innhold">
<meta name="keywords" content="Nøkkelord">
<meta name="robots" content="all">
<meta http-equiv="Content-Language" content="no">

Det er sikkert endel mer, kanskje angi char-set, jeg er ikke en kløpper på meta-tags.

Unødvendig bruk av <style>

Siden du sier det er en demo-side, så går jeg ut ifra at <style>'en er brukt imidlertidig - for dette skal holde seg i stilarket.

0 semantikk

Enda mer for å hjelpe søkemotorer, semantikk. La oss si en enkel side:

<h1>Overkskrift</h1>
<h2>Under-overskrift</h2>
<p>bla bla bla</p>
<p>bla bla bla</p>

En slik side er lett for søkemotorer å finne, pga. blant annet H1-taggen, som her da burde være det samme som står i din title. Men siden din er bygget opp av en eneste stor tabell, dette er en utdatert teknikk, så burde får snakke med de som styrer med CMS'et.

"Layout tables"

Tabellen, som siden din består av, er ikke særlig gunstig i henhold til web-standarder o.l - ingen blinde eller folk med andre funksjonshemninger kan surfe siden din lett. Hør med "webdesigneren" om han har innsikt i web-standarder, hvis ikke, er det et faresignal. Les mer her: Why tables are bad (for layout).

Ikke separering av utseende og mark-up

<td><div align="center"><strong><a href="http://bjoernkvernstuen.net/demo/pages/kontaktinformasjon.php" target="_top" menu>Kontaktinformasjon</a></strong></div></td>

Bare et tilfeldig utdrag av en kodesnutt ifra siden. Ting som har med utseende å gjøre, her sentrering, har ikke noe i mark-up'en å gjøre, dette skal gjøre i et separat stilark, ditt heter "screen.css".

Litt rart at bkvernst, som har laget en ny bruker, kaller diskuteringen rundt prisen ukritisk, når trådstarter informerer om hvor mye siden kostet, og hvordan han hadde kjøpt den. Personlig vil jeg si at det å betale for noe utdatert, er dumt. Men om "webdesigneren" pusser siden din opp med standarder, gratis, så vil jeg si det er et godt kjøpt :)

Om du vil, kan jeg komme med kritikk på det grafiske, men tar det kodemessige først, fordi det er her det er mest å gjøre.

Endret av George Bush
Lenke til kommentar

For det første: Det er noen orddelingsfeil på forsiden din. Bli kvitt disse for å fremstå mer seriøst.

For det andre: Vær forsiktig med å reklamere for selskaper her på forumet. Jeg tenker da på de som har levert siden... De får gratis oppmerksomhet her.

Ellers lykke til med driften...

Lenke til kommentar

Setter pris på hvis du kommer med konkrete eksempler på orddelings/skrivefeil, så skal jeg få fikset opp i det.

Kan forøvrig ikke se at denne tråden kan komme i konflikt med "reklamereglene" her på forumet. Hvis så er tilfelle så skal jeg editere det som eventuelt måtte være reklame.

Takk for tilbakemeldingene forøvrig.

Lenke til kommentar
For det andre: Vær forsiktig med å reklamere for selskaper her på forumet. Jeg tenker da på de som har levert siden... De får gratis oppmerksomhet her.

Tror ikke det er oppmerksomhet de trenger :p

Men kan heller ikke se at det er noe konflikt her.

Skal ikke kjøpe cms systemet av han karen da, så kan jeg lage selve siden for deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Begynner med forsiden:

Mitt navn er May Elin Stange Karlsen, og det er jeg som står bak Haugaland Helse og Muskelterapi.

Jeg holder nå på med et 2 årig studie som Muskelterapeut, noe som jeg for øvrig tar hos Sirius Naturterapeutiske Skole i Haugesund.

Tidligere har jeg tatt Grunnfag *medisin hos Medisinfagskolen, samt kurs innen kostholdsveiledning.

Etter å ha opparbeidet meg 7 års erfaring innen prosessindustrien, så vet jeg hvor stor slitasje kroppen utsettes for i hverdagen. Med riktig behandling og god veiledning, håper jeg å kunne hjelpe deg med dine muskel og skjelett relaterte plager.

Behandlingen utføres i mine hjemmelokaler på Vormedal, eller ute hos kunden.

Ved hjemme/bedriftsbesøk vil jeg ta med en transportabel massasjebenk hvor behandlingen utføres.

I løpet av 2006 er det planlagt å flytte virksomheten til egne lokaler sentralt på Haugalandet.

Ta kontakt, så ser vi om jeg kan øke din velvære i hverdagen.

Mitt navn er May Elin Stange Karlsen, og det er jeg som står bak Haugaland Helse og Muskelterapi.

Jeg holder nå på med et 2 årig studie for muskelterapi, noe jeg forøvrig tar hos Sirius Naturterapeutiske Skole i Haugesund.

Tidligere har jeg tatt grunnfag i medisin (eventuelt "grunnfaget medisin") hos Medisinfagskolen, samt kurs innen kostholdsveiledning.

Etter å ha opparbeidet meg 7 års erfaring innen prosessindustrien, så vet jeg hvor stor slitasje kroppen utsettes for i hverdagen. Med riktig behandling og god veiledning, håper jeg å kunne hjelpe deg med dine muskel og skjelett-relaterte plager (eventuelt "muskel/skjelett-relaterte").

Behandlingen utføres i mine hjemmelokaler på Vormedal, eller ute hos kunden.

Ved hjemme/bedrifts-besøk vil jeg ta med en transportabel massasjebenk som behandlingen utføres på.

I løpet av 2006 er det planlagt å flytte virksomheten til egne lokaler sentralt på Haugalandet.

Ta kontakt, så ser vi om jeg kan øke din velvære i hverdagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...