Kirky Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Fungerer en telefon låst til Telenor mobil på Chess (m/telenor-dekning)? Og, har Chess fått 3G? Takk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 www.unlockshop.no kan hjelpe deg med det Vet ikke om 3g. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Den vil ikke fungere med chess, med mindre du låser opp telefonen. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Den vil ikke fungere med chess, med mindre du låser opp telefonen. Og det kan du gjøre på www.unlockshop.no Lenke til kommentar
Jeltz Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det kommer an på hvordan telefonen er låst. Tidligere var dette mulig, men det har vært snakk om at telenor ville begynne å låse telefonene til den enkelte operatør i stedet for nett. Jeg vet ikke om de har gjort dette. En forutsetning er selvsagt at du tar telenor-dekning hos chess. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Den vil ikke fungere med chess, med mindre du låser opp telefonen. Og det kan du gjøre på www.unlockshop.no som har blitt veldig dyre i det siste Endret 19. august 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Fungerer en telefon låst til Telenor mobil på Chess (m/telenor-dekning)? Og, har Chess fått 3G? Takk Jeg har ikke testet om Chess har 3G,men det er blitt meg fortalt av I.Vollvik personlig i midten av mai.. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg har testet 3G med Chess. Fungerer utmerket. Erfaringsmessig må man prøve seg frem om et Chess-kort fungerer i en Telenor-operatørlåst telefon. Som oftest fungerer det ikke, men det hele virker helt uforutsigbart. Lenke til kommentar
Kirky Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Ok, takker alle sammen for innspill. Vurderer den Z500 på Telehuset til kr 1599 ved at pappa forlenger sitt abb. med ett år. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hvis han forlenger dette med et år får du gratis operatørlåskode av Telenor hvis du spør om det. Det vil si at du kostnadsfritt kan låse opp telefonen, og benytte den med hvilket som helst abonnement fra hvilken som helst operatør. Dette er mest sannsynlig ikke selgeren klar over, men hvis du ringer Telenor kundeservice (09000) vet de det. Ved å ringe samme nummer bestiller du også denne koden, som du får på e-post eller i posten. Dette gjelder alle Telenor-operatørlåste telefoner som kjøpes sammen med et abonnement fra Telenor, altså i ditt tilfelle din fars abonnement. Det gjelder ikke NetCom. Vanligvis tar Telenor 600 kroner for å gjøre dette, mens NetCom tar 1500 kroner. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hvorfor gjør Telenor dette? (altså åpner låste telefoner). Da er jo hele vitsen borte. Gjør NetCom det samme? Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 NetCom tilbyr ikke dette, men pleier å tøye grensene litt når det gjelder operatørlåser. Det første spørsmålet kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå