Gå til innhold

Klarer ikke å slette mappe

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg brukt sikkert to timer på å finne svaret på dette problemet, så da spør jeg.

Jeg tok en sikkerhetskopi av internettsiden jeg driver, og la den på skrivebordet på min win xp pro SP2 maskin. Så skulle jeg flytte denne backupen over på en annen harddisk, og da oppstod problemet. Når jeg da skulle slette mappen etterpå, så fikk jeg feilmeldingen:

"Kan ikke slette Ting som lå der... (en mappe). Finner ikke den angitte filen

Kontroller at du angir riktig bane og filnavn"

Da prøvde jeg å gå inn i den mappen for å se hva som var inni den, men da fikk jeg beskjed om at "den refererte til en plassering som ikke var tilgjengelig"

Det eneste jeg gjorde var å flytte filene over på harddisken min fra et FTP program!

Nå vil jeg bare bli kvitt den mappen, og for å gjøre det det, har jeg prøvd følgende

-Slette på vanlig måte

-Slette med shift + del

-Slette med ledetekst

-Starte maskinen i NTFS-dos, og prøve å slette den der

-Starte maskinen i sikkerhetsmodus og prøve å slette den der

Når jeg prøver å slette den via DOS/ledetekst, så

får jeg ikke noen feilmelding, og mappen forsvinner ikke.

Hjelp!

:hmm:

post-104-1124382302_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm: kanskje er dette til hjelp:

Delete - Can't Delete Files or Folders

Checkpoints/workarounds: Test the Delete after each suggestion.

1. Go to Start/Run/CMD and type in: RD /S [drive:] path

2. Open Notepad and save the (blank) file with the name of the undeletable file. Under save as, navigate to the file, delete.

3. Move the file into a new directory and then delete the directory.

4. Close all open apps. Open a command prompt (Start/Run/CMD) and navigate to the directory with the offending file(s). Then open the Task Manager and click on the Processes tab, select "explorer.exe" under Image Name. Click "End Process".

In the opened Command Prompt, DEL the offending files (DEL *.mpg, DEL mus*.avi, DEL test.wmv, etc.) Once done, go back to the task manager and click on the Applications tab. Click the "New Task..." button. in the dialog, type explorer.exe and click OK.

Note: Could also opt for: ATTRIB -H -R -S filename before the DEL.

5. Or you can use Process Explorer: http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml. Use the search function to find every handle that Explorer.Exe has open and close them (right-click on the file and choose 'close handle'). Then delete the file(s) in question.

NTFS: "Access Denied" Error Message When You Try to Delete a File

http://support.microsoft.com/default.aspx?...KB;EN-US;298345

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...