F828 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hei Har et problem med win2k i et nettverk jeg har satt opp. Når jeg prøver å bruke skriveren på win2k-maskinen fra en annen maskin i nettverket, vil den ikke skrive ut fordi den må "logge seg på" win2k-maskinen. Så om jeg går i win-utforsker og logger meg på maskinen, kan jeg etterpå bruke skriveren. Så prøvde jeg å sette Win2k-maskinen til å ikke spørre etter passord når jeg starter den, og det gikk bra. Nå starter den uten noen form for brukernavn/passord etterspørsel. Men når jeg skal bruke skriveren i nettverket, må jeg fortsatt logge på først med brukernavn... (uten passord) Så jeg lurer på om det går an å sette det opp slik at brukernavn og passord er helt ute av bildet på win2k-maskinene.....? Espen Lenke til kommentar
uberhenrik Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 hei du har win 2000 på begge maskinene? hvis det er tillfellet så kan du ha likt brukernavn og pass på de to maskinene da vil den ikke spørre. jeg har ikke testet med xp Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Er gjeste-konto aktivert på Win2K-maskinen? Og har den i såfall tilgang til å bruke printeren? Lenke til kommentar
F828 Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Har win2k på en stasjonær og winXP på laptopen. Om jeg setter den på gjestekontoen, så spør den jammen meg etter brukernavn: GUEST....... Har ikke testa om det funker om jeg har samme brukernavn på alle maskinene, men tviler egentlig på det. Men jeg skal teste det i morra... Takk for tips og innspill F828 Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Google er din venn, husk det Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 ikke på sånne spørsmål. Og du behøver nødvendigvis ikke ha samme brukernavn på begge maskinene i den forstand at det er hovedbrukeren. Hver maskin kan jo ha flere brukerkontoer. På den maskinen som skal stå som printerserver må hver av kontoene du har på de andre maskinenen (som skal få lov til å skrive ut) også finnes. Da med identisk passord som den opprinnelige kontoen. Lenke til kommentar
uberhenrik Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 må være en admin bruker btw Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg har svart på akkurat dette spørsmålet tusen ganger på forumet. Søk så finner du en smørbrødoppskrift på hva du må gjøre... *Tronaldo* Lenke til kommentar
F828 Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 ikke på sånne spørsmål. Og du behøver nødvendigvis ikke ha samme brukernavn på begge maskinene i den forstand at det er hovedbrukeren. Hver maskin kan jo ha flere brukerkontoer. På den maskinen som skal stå som printerserver må hver av kontoene du har på de andre maskinenen (som skal få lov til å skrive ut) også finnes. Da med identisk passord som den opprinnelige kontoen. Dette svaret gjorde susen. Nå funker alt sammen 100% Hjertelig tusen takk F828 Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 ikke på sånne spørsmål. Og du behøver nødvendigvis ikke ha samme brukernavn på begge maskinene i den forstand at det er hovedbrukeren. Hver maskin kan jo ha flere brukerkontoer. På den maskinen som skal stå som printerserver må hver av kontoene du har på de andre maskinenen (som skal få lov til å skrive ut) også finnes. Da med identisk passord som den opprinnelige kontoen. Dette svaret gjorde susen. Nå funker alt sammen 100% Hjertelig tusen takk F828 Bare hyggelig. Godt å se at MCP/MCSE-sertifiseringen min kan brukes til noe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå