Gå til innhold

Windows - Starter Dumping Av Fysisk Minne

Anbefalte innlegg

Pc'n min, som jeg har bygget selv, restarter seg selv hele tiden!

Det kommer opp en blåskjerm, hvor det står "Starter Dumping Av Fysisk Minne"

Det skjer ca. hvert kvarter, det er helt sykt irriterende, og jeg lurer på hva som er grunnen?

Når jeg installerte Windows, funket det helt fint, men ca. den femte dagen begynte den å slå seg av hvert kvarter!

(før hadde den slått seg av på samme måte, kansje en til to ganger pr. femte dag!!)

Så vær så snill å hjelpe meg hvis noen vet hvordan!

Her er Pc'n

CPU: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Hovedkort: DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/

Minne: Corsair TWINX1024-4400C25 DDR-DIMM 1024M Kit w/two matched CMX512-4400 CL2.5 DIMM

Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Ultimate Edition,Full-Retail

Harddisk Operativssystem:Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

Harddisk:Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

DvD-Brenner: Sony DVD-brenner DWD23A10 IDE OEM White DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

Mus: Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2

Tastatur: Et gammelt et!

Skjerm:19" CRT

Kabinett:Thermaltake XaserV WinGo Aluminium - V8000A Sølv m/vindu u/strømforsyning

Strømforsyning: Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W 120mm, SATA, Special

Operativssystem: Microsoft Windows XP Professional SP2 Programvare Norsk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg rekker ikke å se noe mer, siden den slår seg av etter 1sek!

Gå til:

kontrollpanelet -> system -> Avansert -> Oppstart og gjenoppretting

Fjern haken ved "start maskinen på ny automatisk" (eller noe i den retningen).

Dette gir deg god tid til å sjekke hva som står, lykke til ;)

Lenke til kommentar

Nei, da er jeg sannelig ikke sikker.

sliter/har slitt med det samme problemet jeg også, uten å helt vite grunnen. Jeg hadde dette problemet fra første stund. Jeg har en ferdigbygd pc. Har bytta ut alt i denne pc`en nå, uten helt å vite hva som er galt. Nå ser det ut som at problemet er midlertidig borte, etter at jeg bytta skjermkort. Oppdaterte nyeste Nvidia Driverne. Det er ikke umulig at det er noen driverkonflikt hos deg altså. Prøv å start i safe mode å se om den restarter da også.

ELLER (dette er litt dratisk da) installer Linux å kjør den sammen med Windows. da får du svar på spørsmålet ditt.

Hos meg TROR jeg det er noe driver greier, men er ikke sikker for, maskina funger kjempe bra i Linux, uten noe tull.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...