Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Displayet på hovedkort viser feilkoder...

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat bygd en pc nå. Og prøver å starte den opp for første gang. Første jeg ser er at cpu vifta ikke starter, er den defekt eller er det noe galt jeg kan ha gjort?

Når jeg slår på strømmen til pcen så får jeg først kode 0.1 fra hk som betyr Expand the xgroup codes locating in physical address 1000:0 så starter jeg pcen og først får jeg kode 0.3 som betyr Initial Superio_early_init switch så kommer kode 8.7 som betyr Net PC: build SYSid structure. Jeg har reset ccmos og hatt batteriet ute i rundt 1 min. Noen som har noe som helst anelse om hva som kan være galt?

Takk for alle svar :)

Endret av Indianern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså gjorde en liten tabbe :p en strømkabel som var glemt doh :p Men vifta og alt starter opp nå. Og pcen slår seg heller ikke av. Men det displayet viser veldig mange feilkoder ved oppstarten. Etter den har gått igjennom mange så ender den med at den står på 7F: switch back to text mode if full screen logo is supported.

Noen som vet noe mer? :)

Lenke til kommentar
Altså gjorde en liten tabbe :p en strømkabel som var glemt doh :p Men vifta og alt starter opp nå. Og pcen slår seg heller ikke av. Men det displayet viser veldig mange feilkoder ved oppstarten. Etter den har gått igjennom mange så ender den med at den står på 7F: switch back to text mode if full screen logo is supported.

Noen som vet noe mer? :)

Gå inn i bios. Slå av funksjonene du VET du IKKE bruker. Det hjalp hos meg. Men jeg kan ikke si jeg kjenner igjen de feilmeldingene du får :hmm:

Lenke til kommentar

Altså nå begynner jeg å bli passe gal her. Har nå lest igjennom den SATA guiden osv. Når jeg starter opp pcen så kommer det mange tall på det displayet. Når pcen kommer inn i windows, så blir den stående på kode FF som betyr Boot attempt (INT 19h) Jeg har reinstallert windows men det hjelper heller ikke. Også er pcen veldig ustabil. Noen som kan hjelpe?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...