Gå til innhold

Usaklig utestenging av sjanten


Anbefalte innlegg

det er forskjell på å tåle litt kritikk og KUN kritikk da. Bare en moderatør logger inn i forumet blir det bråk fra en eller annen misfornøyd bruker.

 

Pingfloode på IRC er jo direkte lame oppførsel så hvis personen gjør det der, hva hindrer han/hun i å oppføre seg akkurat likt her?

 

Plutselig dukker det opp 1000 like poster i forumet fra en eller annen morroklump som har problemer med en moderator, og hvem får svi for det? JEG som ønsker å browse/lese i forumet ifred.

 

Jeg er enig i at den posten det var snakk om var unødvendig, igjen fordi den gjør ting vanskligere for oss andre brukere av forumet. Var kanskje litt hardt å utestenge alle som hadde svart på den, men hva skal man gjøre for å hindre slike unødvendige poster?

 

en ting er ihvertfall klart: jeg ønsker ikke å bruke opp båndbredde på å laste ned slike poster som den der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når ein kallar andre brukarar på forumet for idiotar, i ein tråd som kritiserar denne brukaren direkte, så er det grunn nok til utestenging om ein moderator ser det. Hadde dette vore snakk om ein vanleg brukar som vart kalt noko slikt, ville eg ikkje nølt eit sekund med å utestenge brukaren som brukte uttrykket. Når dette går på meg, er eg svært mykje meir restriktiv med å bruke utestenging som middel. ...

mvh.,

Vegard,

moderator

 

Uansett spam så er det du kjære moderator, - som er opphavet til spammet. Dere må da se det alle dere moderatorer, - at når dere først er langt ute på jordet, og i tillegg tryner så inn i helsike, - og disse fullstendige feilvurderinger går ut over andre mennesker, - er det du eller dere som ved ren provokasjon er opphavet til spammet!!! :smile:

 

Til alt spammet. Vi har sett det gang på gang. Drital moderering, utestenging, - hele netter med spam. Forstår du det kjære moderator? :???:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 22:50, fondus skrev:

Jeg ser at jeg ikke har blitt banna. Det er bra, for IRC er ingen gyldig grunn for en moderator å banne på, jeg har ikke brutt noen av forumets retningslinjer.


 

Eg har ikkje banna deg enno, fordi eg har vore opptatt med å svare på meldingar, og eg stoler på at du ikkje kjem til å komme med fleire useriøse meldingar i mellomtida. Eg venter på at du skal ta meg vekk frå ignore-lista di på IRC, slik at me kan få rydda opp i dette personlig.

 

Quote:


...

Jeg skjønner nå at du tok en rask avgjørelse, men det å banne folk som svarer på en tråd synes jeg var "litt i det raskeste laget".


 

Du har rett, eg må ta raske avgjersler av og til, og nokon gangar kan desse verte feil. Det hjelper ikkje å pingfloode meg for å "få oppmerksomhet", ein enkelt /msg hadde gjort dette heilt enkelt.

 

Quote:


Riktig nok er sjanten en god venn av meg både gjennom forumet og IRC, men jeg ville reagert samme hvilken bruker det gjaldt, så lenge brukeren varer seriøs. sjanten er en av de som har drevet lengst med forumet, han er også bra seriøs.


 

Har det noko å seie om brukaren er seriøs, og/eller har vore lenge på forumet. Ein brukar som nettopp har vorte med på forumet kan ikkje forventast å ha lest posten om follow-ups til spam, men ein erfaren brukar som sjanten kan me rekne med at har fått med seg det meste.

 

Som yummy har sagt tidligare, har ikkje han noko imot saklig kritikk, og det har ikkje eg heller. Nokon klarar berre ikkje å halda saklig kritikk saklig (uten å nemne namn).

 

[har på feelingen at eg kjem til å sitte å svare på meldinger her i lang tid framover :smile: ]

 

mvh.,

Vegard,

framleis moderator

Lenke til kommentar

_klart_ det har noe å si at en bruker er kjent for å være seriøs eller ikke!

 

en bruker som til vanlig slenger dritt og tuller fortjener ei kortere lunte enn noen som er seriøse, og gjerne har en bommert innmellom de gode trådene!

 

hvis du ser bortifra dette, så trenger vi ikke _menneskelige_ moderatorer, da løser maskiner oppgavene enda bedre!

 

mvh sjanten

-etter hvert begynt å kjøle ned

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 22:54, sjanten skrev:

etter dette
går jeg utifra
at kilogram tar sin etterlengtede ferie sammen med dama og kjøler litt ned etter denne hendelsen, slik vi igjen kan få ha han her som en dyktig moderator.


for lange økter kan ha katastrofale følger!


 

Velkommen tilbake, sjanten! Ser ikkje ut til at du bærer nag, og det er jo fint. :smile: For å gå litt off-topic, så har eg ikkje dame, men eg takkar for komplimentet. Og ferien min, den er snart over. :sad:

 

mvh.,

Vegard :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 23:15, sosohal skrev:

Vel, nå som saken er "løst" kan vi vel legge denne posten død?


Godt at du tok til "fornuften", kilogram. :smile:


 

Får eg lov til å stenge den?! Ingen som klager på maktmisbruk då? :razz: (Seriøst, eg held tråden åpen, slik at andre meiningar kan kome fram)

 

Uansett, eg og Fondus har prata i lag på IRC, etter han fjerna meg frå si ignore-liste, og me har skværa opp. Fondus kjem ikkje til å verte utestengt likevel.

 

Eg må sei ein ting (som yummy har sagt så mange gongar før meg); saklig kritikk er positivt. :smile:

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Tja, jeg slenger meg på her. Man begynner nesten å bli redd for å poste morsomheter. Jeg reagerte tidligere i dag på denne tråden og merk at den ligger i off-topic/søppel. Jeg sendte en mail hvor jeg sa ifra at jeg ikke mener den tråden burde stenges eller at threadstarter burde få karantene. Jeg har ikke lyst å legge ut hele svaret men for å ta litt:

 

"Ein slik tråd har heilt klart potensiale til å bli ein flametråd, der enkeltindivid i

tråden kan føla seg svært støtt."

 

altså her er en blitt utestengt fordi tråden har _potensiale_ til å bli en flametråd :eek:

 

i ID:2 i nevnte tråd så går det fram at det er punkt 3 i rettningslinjene som er brutt det går fram at det er fordi posten kun er ment for å provosere. Altså, man må få lov å provosere i SØPPEL! Greit nok at man ikke skal skrive "Navngitt person er en j'vel" men det må være lov å si "alle med rosa bil bør kastreres".

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-08-07 23:26 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...