Gå til innhold

Usaklig utestenging av sjanten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette her vil du angre på. IRC er ingen god grunn til å banne meg.

 

Jeg rekker ikke skrive lengre, men dette her er helt usaklig ban.

 

 

Jeg redigerer nå pga at jeg ville bare få inn svaret før jeg eventuelt ble banna.

MEN

jeg ble i følge moderatoren bannet pga "personelig" ban fordi at jeg pingflooda han for å få hans oppmerksomhet på irc?

 

Det står ingenting i retningslinjene om at moderatorene har rett til å banne folk på hardware.no sitt forum fordi man er litt lame mot dem på IRC.

 

til deg kilogram: Du har gjort noen feil i kveld, og gjort er gjort, men det å banne meg (eller true meg, som du forhåpentlig vis "bare" gjorde), var mer usakelig enn sjanten sin. Jeg mener du burde rydde opp etter deg nå, for å redde de få stumpene du kanskje har igjen som en respektabel moderator på dette forumet.

 

Takk, det var alt jeg hadde å si. Så får vi se om rett blir rett.

_________________

Du finner oss kule på #hw.no@undernet

 

[ Denne Melding var redigert av: fondus på 2002-08-07 22:41 ]

Lenke til kommentar

Det ser ut til at enkelte er uenige med mi stenging av den overnemnte tråden. Då eg logga meg på IRC i kveld, forsøkte fondus her å ping-floode meg, i eit heller mislykka forsøk.

 

Eg kjem ved nærare ettertanke til å fjerne utestenginga av nokre av brukaren i den nemnte tråden. Dette ikkje på grunn av utskjellingane i denne tråden, men fordi det var ei rask avgjersle, samt at det ikkje er sikkert at desse brukarane har lest den tråden der me vart einige om at dette var imot forumets reglar. Som det har vorte nemnt tidlegare, skal me revisere retningslinjene i næraste framtid.

 

Eg kjem til å be andre moderatorar om å sjå over denne tråden, og be han utestenge dei han synes bør utestengast, sidan eg mest sannsynlig er inhabil i saken. Personlig skal eg utestenga fondus, først i 14 dagar, og dette kan utvidast i samarbeid med andre moderatorar.

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Quote:

Personlig skal eg utestenga fondus, først i 14 dagar, og dette kan utvidast i samarbeid med andre moderatorar.


Med fare for selv å bli utestengt. Kan det være at du tar ting "litt" for personlig?

 

Quote:

Dette ikkje på grunn av utskjellingane i denne tråden


Kaller du tilbakemeldinger fra brukere for"utskjellingar"?

Lenke til kommentar

HAHAHA.....low... very low... rett og slett!

 

Har en moderator en dårlig dag så skjer litt av hvert her inne ja..haha..:D

 

Jeg vil ha moderatorer som oppfører seg voksent med god folkeskikk, det er nå mitt syn. Triggerhappy tenåringer som vil demonstrere sin makt er patetisk, rett og slett...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 22:39, kilogram skrev:

Som sagt, om nokon andre moderatorar har andre meiningar om dette, så skal eg heller revurdere bannet. Ein pingflood er, så vidt eg veit, ifølge norsk lov eit DoS-angrep, som er forbudt i følge norsk lov.


mvh.,

Vegard


Kaller slikt flisespikking jeg...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 22:39, kilogram skrev:

Som sagt, om nokon andre moderatorar har andre meiningar om dette, så skal eg heller revurdere bannet. Ein pingflood er, så vidt eg veit, ifølge norsk lov eit DoS-angrep, som er forbudt i følge norsk lov.


mvh.,

Vegard


 

Ett seriøst DoS-angrep hadde vel gjort at du ikke hadde kunnet svare på denne posten engang. Det var jo bare litt overdreven kødd fra Fondus, ikke no seriøst.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Moderator, en moderator må da tåle litt kritikk.

 

Og hvertfall Når det er du som har utvist særlig dårlig vurderingsevne og skapt misnøyen som fucker opp folk. - Så jeg syns du burde be om unnskyldning jeg, - i stedet for å vurdere innleggene her eller å be de veldig "habile" moderatorkollegene vurdere ...

 

Jeg slettet min melding med ID:15 for ikke å være med på å holde en for dårlig tone, - men det blir liksom greit å bli utestengt om det modereres helt på tryne ...

 

- Og se på min melding med ID:12. Det blir spam av drital moderering :razz:

 

Og hva sier andre brukere, blir det spam av drital moderering? :???:

Lenke til kommentar

Jeg ser at jeg ikke har blitt banna. Det er bra, for IRC er ingen gyldig grunn for en moderator å banne på, jeg har ikke brutt noen av forumets retningslinjer.

 

Videre kan jeg si meg enig med Telcontar at jeg gikk litt langt, men jeg blir skikkelig irritert når jeg leser om maktmissbruk. At du beklager deg i meldingen din ovenfor tar jeg som et bevis på at du skjønner du har gjort en feil og derfor retter opp etter deg nå.

 

Jeg skjønner nå at du tok en rask avgjørelse, men det å banne folk som svarer på en tråd synes jeg var "litt i det raskeste laget".

 

Riktig nok er sjanten en god venn av meg både gjennom forumet og IRC, men jeg ville reagert samme hvilken bruker det gjaldt, så lenge brukeren varer seriøs. sjanten er en av de som har drevet lengst med forumet, han er også bra seriøs.

 

Takk

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 22:36, XoRc skrev:

Jaha, misbruk av makten sin som moderator....

utestenge folk for og ping floode på irc?


 

Ein ting angåande "pingfloodinga", det er ikkje mi maskin dette går utover, sidan eg er kopla til IRC via ein bouncer, og det går difor utover maskina til den artige fyren som har gjeve meg dette heilt gratis.

 

Det er ikkje berre dette fondus vert utestengt for:

 

Quote:


fondus skrev (2002-08-07 22:19):

LES!!!, så ser dere hvilken idiot det er!


 

Når ein kallar andre brukarar på forumet for idiotar, i ein tråd som kritiserar denne brukaren direkte, så er det grunn nok til utestenging om ein moderator ser det. Hadde dette vore snakk om ein vanleg brukar som vart kalt noko slikt, ville eg ikkje nølt eit sekund med å utestenge brukaren som brukte uttrykket. Når dette går på meg, er eg svært mykje meir restriktiv med å bruke utestenging som middel. Når ein ser dette i samanheng med "pingflooden", så fann eg grunn for ei slik utestenging.

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 22:39, kilogram skrev:

Som sagt, om nokon andre moderatorar har andre meiningar om dette, så skal eg heller revurdere bannet. Ein pingflood er, så vidt eg veit, ifølge norsk lov eit DoS-angrep, som er forbudt i følge norsk lov.


mvh.,

Vegard


 

Du overdriver litt da.....ping flooding er jo skikkelig angrep det...spesielt en som har isdn, som da prøver og angripe en med adsl/bredbånd....

Les denne her du:

 

grc.com

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...