Gå til innhold

Usaklig utestenging av sjanten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vegard gav følgende grunn:

"Defender, dette er spam. Alle som har posta i denne tråden er utestengt i 7 dagar, grunna spamming eller oppfølging av spam."

 

Dette har sitt opphav i f.eks denne.

 

Men jeg sier meg enig, det går ikke å utestenge folk for regler noen moderatorer "har funnet på selv". Er det regler for forumet, så må de da innlemmes i retningslinjene. Dette har jeg foreslått i tråder og i pm, men intet har blitt gjort.

 

En advarsel er greit, men det er for drøyt IMO å utestenge folk. Få det opp i retningslinjene.

Og befri de urettmessig utestengte!

 

Edit: Flere URLer:

Her er en

Her er enda en

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-08-07 21:56 ]

Lenke til kommentar

Hvis man skal utestenges også for å poste i et spam-emne, så må jo hver enkelt bruker bli like dyktig som moderatorene til å vurdere hva som er spam og ikke. Det blir jo helt umulig. Seriøst moderatorer? Er dette smart?

 

Ban den som starter tråden, ingen andre.

 

[ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-08-07 21:56 ]

Lenke til kommentar

Jeg blir skikkelig irritert når jeg leser dette. Det er jo maktmissbruk på sitt verste!

 

Jeg mener, sjanten har ikke gjort noe galt i å skrive det, hvorfor i h*lvete skal man bli banna for å skrive det? Det står ingenting om at det er ulovlig i retningslinjene, har du btw lest retningslinjene selv, kilogram? høres ikke sånn ut. DU skal vel kanskje banne meg for at jeg kritiserer deg?

 

Egentlig burde den moderatoren få straff, i stedet for at uskyldige sjanten skal bli banna!

Lenke til kommentar

Mitt "problem" med HW.no er at moderatorene her ikke følger en felles linje, men gjør det de selv finner for godt. Selvsagt er det noe som heter sunn fornuft og slingringsmonn (som ikke alltid samsvarer med de skrevne reglene) når man er moderator, men det er likevel fullstendig latterlig at en moderator kan le av et innlegg, så kommer det en annen og banner deg i en måned for å ha lest det samme.

 

Hvis dere absolutt skal ha en *drøss* med moderatorer her, så få iallefall alle inn på en felles linje..hvis alle banner deg for grunnen over..javel..da vet iallefall brukerne hvor linjen går..

 

(og bare for å ha sagt det, å sperre alle i den tråden ute på det grunnlaget som ble gitt...er ikke annet enn fullstendig talentløst).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 21:59, fondus skrev:

Jeg mener, sjanten har ikke gjort noe galt i å skrive det, hvorfor i h*lvete skal man bli banna for å skrive det? Det står ingenting om at det er ulovlig i retningslinjene, har du btw lest retningslinjene selv, kilogram? høres ikke sånn ut. DU skal vel kanskje banne meg for at jeg kritiserer deg?


 

Yummy har gitt uttrykk for at slik oppførsel som kilogram her bruker som grunnlag for utestengelse vil bli slått ned på. I flere tråder. Ta en titt på URLene i innlegget mitt ovenfor.

 

Jeg er enig med deg at dette ikke holder mål, man kan da ikke regne med at absolutt alle i forumet har fått dette med seg, men værsåsnill og hold diskusjonen på et saklig nivå. Det fører intet godt med seg å være usaklig.

 

Quote:


Egentlig burde den moderatoren få straff, i stedet for at uskyldige sjanten skal bli banna!


 

Det er litt drøyt, IMO.

Lenke til kommentar

Dette var kanskje en advarsel til alle SO spammerene? :mad:

 

Egentlig så er jeg faktisk litt enig i avgjørelsen.

Hvis man ser en slik post så ikke reply den.

Mye bedre at man sier i fra via frames-versjonen av forumet til en moderator som kan ta hånd om saken.

 

Joda, straffen var hard...kanskje litt for hard, men d er vel kanskje ment som en liten påminner?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...