Gå til innhold

Oppsett av spillpc... hvilket skjermkort?

Anbefalte innlegg

Da var tiden endelig kommet for å oppgradere pc betraktelig. Og da må man jo som seg hør og bør først konferere litt med guruene her inne :!:

Fra før har jeg to sata disker (120 og 200 gb), Chieftec Mesh Big Tower (link) med den tilhørende strømforsyningen.

Jeg sett på følgende oppsett:

Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939 (link)

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED (link)

Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR (link) (her er jeg veeeldig usikker... kanskje noe crucial eller corsair?)

Og så var det skjermkortet da... :hmm:

I det siste har jeg helt litt mot Sapphire Radeon X800XL (2295,- hos komplett), men det er jo gjerne litt teit å kjøpe ati når jeg har et SLI-hk? :!:

6600GT-kortene får man jo for en slikk og ingenting for tiden, men det er jo ikke samme ytelsen heller.

Vet at 6800-seriene blir billigere nå, men tviler vel på at de kommer helt ned mot 2000 kr eller hur?

Skal bruke maskinen hovedsaklig til spilling, og det blir nok viktig at BF2 kjører glatt og fint på relativt høye instillinger. :w00t:

Dette er altså det jeg har sålangt, og tar gjerne imot innpill på oppsettet generelt og hvilket grafikkort spesielt :yes:

EDIT: Kan jo presisere at jeg prøver å holde meg så langt ned mot 6000,- totalt som mulig. Og at jeg ikke er noen klokker :tease:

Endret av Joachim Murat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Kan jo presisere at jeg prøver å holde meg så langt ned mot 6000,- totalt som mulig. Og at jeg ikke er noen klokker :tease:

Når du sier du ikke klokker ville jeg nok sett meg etter 2GB Value RAM, kvanititet foran kvalitet (ikke at 2GB med slakke timings ikke er kvalitet, men "lekte" med utrykket for dem som ikke skjønte det).

2GB RAM får du for ca 1800 kr, så absolutt noe å tenke på mener nå jeg.

Lenke til kommentar

er enig med HDS du bør ha 2gb ram, jeg har 1Gb og det er på håret at jeg klarer BF2. Prøv Twinmos value, det er billig og helt grei ram, det er helt frei ram som gjør jobben.

jeg har også 3200+, når jeg kjører stock så får jeg problemer i BF 2(skal det sies at jeg kjører me allt på fullt.). Men nå kjører jeg på 2,7ghz med stockkjøling. Setter du deg ned å leser litt på forumet tror jeg du kan overklokke litt uten store problemer.

Lenke til kommentar

Mange takk for innspill. Endte med at jeg (etter en nøye revurdering av cashflowsituasjonen) smelte til med 7800GT fra netshop :w00t:

Så skal bli spennende å se!

Kan være med på 2Gb kontra 1Gb minnesynspunktene her, men kjøper 1gig nå og supplerer heller senere ved behov.

Takker igjen for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...