Gå til innhold

X700 vs 6600 Go - fremtidsrettet

Exposure

Anbefalte innlegg

Ser at flere her på forumet mener X700 og 6600 Go yter omtrent likt.

Har bestilt en shg note 8600 med 6600 Go, og i produktbeskrivelse av maskinen står dette:

"Bærbaren er utstyrt med den nye MXM grafikk standarden som nå gjør det mulig og oppgradere sitt grafikkort. Denne bærbaren er utstyrt med nVidias GeForce 6600 Go med 128MB dedikert ram!

Det er mulig og senere kjøpe et større grafikkort til denne bærbaren - kontakt shg.no's support avdeling og hør nermere. "

Følger X700 MXM- standarden?

For min del var det oppgraderingsmulighetene som avgjorde at jeg bestilte bærbar fra shg, men dersom X700 like lett kan byttes ut med noe kraftigere stiller saken seg annerledes.

Alternativet mitt til shg med 6600 Go er en Fujitsu Siemens Amilo M1437G med X700.

Har mailet support på PCutstyr, men de var kritisk til en senere oppgradering av Fujitsu'en pga manglende tilgang til komponenter...?

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen maskiner kommer med MXM og noen andre gjør det ikke. F.eks, jeg har en Asus Z71V, den har Nvidia 6600, men den har ikke AXIOM eller MXM som standard. Det er forresten ikke så veldig mange bærbare som har AXIOM eller MXM som standard nå, men det kommer flere og flere etterhvert. Dessuten betyr det ikke at skjermkort som benytter seg av MXM/AXIOM, ikke er lette å bytte ut. Det er flere faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...