Floydiac Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Etter et strømbrudd klarer jeg ikke å starte PCen. Jeg kommer til menyen der jeg kan velge mellom å starte windows normalt og i "Safe-mode", etter å ha valgt rebooter PCen uansett hva jeg velger. Jeg kjører WIndows XP. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Gitt at det er et problem med software, vil jeg tro registeret ditt er korrupt. En måte å fikse det på er en windows reparasjon. Eventuelt kjør system restore. Dette kan du gjøre via fila "%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe". Skriv dette i "Safe Mode with command prompt" (Trykk F8 under oppstart, velg Safe Mode with command prompt.) %systemroot% oversettes automatisk av PCn til windowskatalogen din. F. eks. C:\windows Lenke til kommentar
Floydiac Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 PCen rebootr før jeg får sjansen til å kjøre system restore. Xp CDen min er en oppgradering fra 98 som er umulig å boote fra. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kunne du beskrive problemet litt nøyere? Hvor langt kommer windows før den rebooter? Ser du logoen? Ser du innloggingsboksen? Får du mulighet til å logge på? Skjer det samme ved alle valg fra F8-menyen? Det du kunne ha gjort er å lage deg en bootdisk eller bootCD, for så å kjøre reparasjon av windows. Husk å sette CD-rom til bootdevice i BIOS om den ikke allerede er det. Noen hovedkort støtter at du skal trykke en tast (hvilken varierer) for å velge alternativ bootdevice, da slipper du å justere ting i BIOS om du ikke er komfortabel med det. Lenke til kommentar
Floydiac Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Rett etter at jeg har valgt oppstartsmodus vil PCen restarte, det er egentlig temmelig umulig å konfigurere noe i det hele tatt utenfor BIOS. (Ja, jeg har prøvd alle oppstartsmoduser) Lenke til kommentar
miXer Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Tja.. Du kan ringe bill gates å høre hva slags forslag han har. Det koster bare 1600 kroner minuttet! Dette er faktisk sant da en lærer på min skole(hvor jeg nå har gått ut) faktisk ringte inn til microsoft for å spørre om et spm som da tok 1 min, og da sa damen i telefonen: 1600 krones please! Dette måtte skolen faktisk betale også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå