Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer ved Boot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gitt at det er et problem med software, vil jeg tro registeret ditt er korrupt. En måte å fikse det på er en windows reparasjon.

Eventuelt kjør system restore. Dette kan du gjøre via fila "%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe". Skriv dette i "Safe Mode with command prompt" (Trykk F8 under oppstart, velg Safe Mode with command prompt.)

%systemroot% oversettes automatisk av PCn til windowskatalogen din. F. eks. C:\windows

Lenke til kommentar

Kunne du beskrive problemet litt nøyere? Hvor langt kommer windows før den rebooter? Ser du logoen? Ser du innloggingsboksen? Får du mulighet til å logge på? Skjer det samme ved alle valg fra F8-menyen?

Det du kunne ha gjort er å lage deg en bootdisk eller bootCD, for så å kjøre reparasjon av windows. Husk å sette CD-rom til bootdevice i BIOS om den ikke allerede er det. Noen hovedkort støtter at du skal trykke en tast (hvilken varierer) for å velge alternativ bootdevice, da slipper du å justere ting i BIOS om du ikke er komfortabel med det.

Lenke til kommentar

Tja.. Du kan ringe bill gates å høre hva slags forslag han har. Det koster bare 1600 kroner minuttet! :ohmy: Dette er faktisk sant da en lærer på min skole(hvor jeg nå har gått ut) faktisk ringte inn til microsoft for å spørre om et spm som da tok 1 min, og da sa damen i telefonen: 1600 krones please! Dette måtte skolen faktisk betale også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...