nasisbest Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 jeg har lyst til å koble 2 skjermer på en pc men vet ikke hvordan man gjør det. på forhånd takk Lenke til kommentar
Boye Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Det finnes et par tusen andre poster om akkurat det, for eksempel en STICKY helt på toppen satt opp av Mr Schmelck - les her. Glitrende greier Trenger du mer hjelp? Har du et ATi skjermkort? Da skal vi nok ordne noko spennende innen kvelden er omme Endret 18. august 2005 av Boye Lenke til kommentar
nasisbest Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 ja jeg har ATI kort... men jeg kjønner ikke helt den guiden som du la en link til... jeg vet ikke åssen jeg skal koble skjermen inn på dataen bak. Er det noe jeg må kjøpe for å gjøre det? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Vet ikke helt om jeg forstår deg riktig. Du sitter forran en skjerm nå og skriver, sent på kvelden. Hva er problemet? Kan det være at du sliter med DVI tilkoblinger, at du har kabler og skjerm med DSUB tilkoblinger, og at du mangler en DVI->analog adapter? DVI kontakter er noe bredere enn vanlige kontakter på skjermkortet og skjerm. De "ser litt rare ut" inni, og er noe vanskeligere å koble til. Dersom du har en eldre skjerm, med 5 BNC innganger (runde TV antenne kontakt plugger, minner om gamle nettverks plugger man skrur på) trenger du en 5xBNC->DSUB kabel (eller rett og slett 5xBNC skjermkabel). Noen skjermkort kommer med en DSUB og/eller DVI kontakt. Andre kommer bare med DVI kontakter. I fleste tilfeller skal du ha fått med en adapter (størrelse "dongle") med skjermkortet som du tilkobler en DVI kontakt på skjermkortet, som du videre tilkobler skjermen din i tilfelle denne ikke har DVI tilkobling. Vet ikke helt hva mere det er å si? Lenke til kommentar
nasisbest Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Jeg beklager hvis du syns at jeg skrev litt sent men ville så gjerne få ordna det.. for å si det på en annen måte så det jeg sliter med er at bak på dataen så er det bare plass til å koble 1 skjerm. Hvordan kan jeg koble på 2 stykker da, når det bare er 1 kontakt å koble den inn i? Får håpe du kjønte litt bedre hva jeg mente. Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Du må nok kjøpe deg et nytt skjermkort først, som har 2 innganger. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 For å ha to skjermer på same datamaskin må du ha eit skjermkort som har to utganger. eller to skjermkort. Det vanlige no er 1xDVI og 1xVGA, men dei nyaste skjermkorta har to DVI-utganger (overgang til VGA blir levert med) Så alternativa du har er anten å kjøpe deg eit heilt nytt skjermkort 700-1500 vil nok dekke dei fleste behova. Sidan det er berre 1 kontakt på ditt eksisterande kort er eg ganske sikker på at det er AGP (viss ikkje pcen er ein god del år gamal) Lenke til kommentar
nasisbest Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 ok takk for hjelpen alle sammen.. men jeg har 2 utganger på skjermkortet det er bare det at skjerm ledningen passer bare i den 1 av dem. må jeg ha noen overgang eller noe sånt? Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 jepp, en VGA > DVI overgang Lenke til kommentar
nasisbest Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 ok takk for hjelpen alle sammen :-) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ah, beklager nasisbest Angående skrive sent på kvelden, det jeg mente var at du allerede hadde en skjerm tilkoblet så jeg forstod ikke helt problemet, ikke at "nå er det leggetid" Jeg kan ikke engang huske når jeg la meg :!: Kjøp en slik - DVI han -> VGA/DSUB hun Bare ta en tur innom nærmeste dataforretning i lokalområdet, ta gjerne med skjermkabelen, så er saken ordnet. Også Biltema har slikt inne. De ligger på under hundrelappen. Men en detalj - hvis du har ATi kort...jeg har enda ikke sett et ATi skjermkort uten den adapteren vedlagt i boksen. Har du undersøkt? Kan være verdt å finne fram den gamle skjermkort boksen Lenke til kommentar
nasisbest Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 ok. takk for alt Boye :-) jeg skal se om jeg finner ut av det :-) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Konge! Syng ut når du er klar til å spille favorittspillet på begge skjermene samtidig hehe Lenke til kommentar
nasisbest Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 nå har jeg fått sjekka ut om jeg trenger en overgang eller ikke å det gjør jeg.. reiser til butikken i morra jeg og kjøper en overgang.. takk til alle som har hjulpet meg, og mest takk til Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå