Osecia Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Har sikla på sparkesykkel med sete og bensinmotor. Hvor får man kjøpt det? Og er det lovlig som 14-15åring å kjøre den på vei? Er det lovlig med elektrisk isåfall? Er litt usikker, men har litt lyst å sleppe å tråkke på sykkelen.. Strengt tatt ikke, men jeg tror ikke du vil bli straffet om du kjører på egen eindom. Lenke til kommentar
oyhje Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Bare å kjøpe, tviler på at du blir stoppet, om du gjør de så kan jo du bare ta å skru av motoren og sparke selv:P Men for all del, ikke kjør på veien, kjør heller litt sakte på fortauet. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 elektrisk sykkel er heller ikke lov. men har du en elektrisk sykkel med pedal er den fult lovlig! de gir gass når du tråker på pedalen:) har 2 stk:P Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Emm. Første innlegg "Skrevet 18. august 2005 - 16:11" 2 Lenke til kommentar
Reow Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Unskyld for å vekke en død tråd til live! Men her jeg bor ser jeg mange som kjører rundt på elektriske, uregistrerte scootere som ligner sykler. De har pedaler som lader opp batteriet når de tråkker og når dem er lei gjør elektro motoren resten av jobben. Er dette lov? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 ja de er godkjente. sålenge de har pedaler er de lovlige:) har 2 stk slike her:P for å få motorn til å gi gass må man tråkke selv svakt. merker ingen motstand men må tråkke:) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 ja de er godkjente. sålenge de har pedaler er de lovlige:) har 2 stk slike her:P for å få motorn til å gi gass må man tråkke selv svakt. merker ingen motstand men må tråkke:) nå ja, det var svært forenklett. er nå regulert hva som er maks hastighet med og uten assistanse og maks effekt, henholdsvis 6km/h, 25km/h og 250W. effekt måles vel også fra motoren og ikke på hjulet vis jeg husker riktig. dette har vært diskutert rimelig heftig tidligere på forumet, mener det ligger under sport og trening -> sykling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå